Přeposlat Také Aprilia modernizuje, a to mašiny Tuono V4 1100 Factory, Shiver 900 a RSV4 RR

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Také Aprilia modernizuje, a to mašiny Tuono V4 1100 Factory, Shiver 900 a RSV4 RR

12.10.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

V dnešní novince zavítáme k italskému výrobci Aprilia, který na veletrhu Intermot ukázal něco málo ze svých novinek pro nadcházející sezónu. Lehké modernizace se dočkaly modely Tuono V4 1100 Factory, Shiver 900 i superbike RSV4 RR.

Také Aprilia modernizuje, a to mašiny Tuono V4 1100 Factory, Shiver 900 a RSV4 RR

Aprilia Tuono V4 1100 Factory
Naháč Tuono, přezdívaný tuňák, patří mezi nejlepší stroje ve své třídě a bez debat se jedná o vrcholný stroj kategorie super naked. Jeho prodeje ale v poslední době klesají, a to je nesmírná škoda, protože snad každý milovník motorek by měl alespoň jednou zažít a vyzkoušet neskutečnou živočišnost a surovost jeho litrového čtyřválce. Ano, na trhu jsou charakternější a hezčí naháče s větším švihem, ale žádný z nich nenabídne až devastující výkony Tuona. Pro modelový rok 2019 se tuňák dočkal několika vylepšeních, což by mohlo trochu zlepšit prodeje. V oblasti vzhledu se víceméně nic nezměnilo a Tuono je pořád mašina, kterou si s ničím jiným nespletete. Je to zkrátka Aprilia, takže je bez problémů identifikovatelná podle trojitého světlometu vpředu a typického čumáku, který vynikne při pohledu z profilu. Největší nášup, který tato mašina do nového ročníku dostala, je v elektronice a případní majitelé se můžou těšit na parádní, částečně aktivní elektronické odpružení Smart EC 2.0 od firmy Öhlins. Jedná se o jednu z nejmodernějších věcí ve světě motocyklů a jsme velmi rádi, že ji zde vidíme. Tento systém nabízí dva režimy, a sice aktivní, který udělá veškerou práci za řidiče a plně manuální, který mu zase umožní nastavit si podvozek přesně podle sebe a svých preferencí.

Také Aprilia modernizuje, a to mašiny Tuono V4 1100 Factory, Shiver 900 a RSV4 RR

Přepínání mezi těmito dvěma módy probíhá prostřednictvím jednoduchého tlačítka na řídítkách. Aktivní režim neustále vyhodnocuje data získané z předního i zadního odpružení, brzd, plynu a na základě těchto dat upravuje podvozek tak, aby nabídl perfektní podporu a jisté jízdní vlastnosti za jakékoliv situace. Manuální režim obsahuje tři přednastavené módy s označením Track, Sport a Road, přičemž každý je logicky přizpůsobený prostředí, po kterém je pojmenován. Na 4.3 palcovém displeji palubní desky je pak možné si prostřednictvím funkce OBTi (Objective Based Tuning Interface) jednotlivé přednastavené režimy upravit k obrazu svému, ale pokud nejste lepší než technici firmy Öhlins nebo testovací jezdci Aprilie, kteří tyto režimy ladili, asi to nebude mít velký smysl. Ve výbavě tohoto naháče ani dále neschází elektronický balíček APRC obsahující třeba zatáčecí ABS, tempomat, kontrolu trakce, systém řízeného rozjezdu či omezovač rychlosti pro jízdu v pit lane. Čtyřválec o zdvihovém objemu 1077cc má pořád výkon 129 kW (175 koní) a 121 Nm a pořád se jedná o motor, který způsobuje ježení chlupů po celém těle. Prozatím se bohužel neví, kolik bude modernizovaný tuňák s částečně aktivním podvozkem stát, nicméně k dispozici budou dvě nové barevné verze.

Také Aprilia modernizuje, a to mašiny Tuono V4 1100 Factory, Shiver 900 a RSV4 RRTaké Aprilia modernizuje, a to mašiny Tuono V4 1100 Factory, Shiver 900 a RSV4 RR

Aprilia Shiver 900
Také tento hezký naháč střední třídy se dočkal mírných vylepšení, a i když nejsou tak rozsáhlá, jako u výše zmíněného Tuona, určitě stojí i tak za zmínku. Pro modelový rok 2019 dostane Shiver přepracovaný výfuk, který efektivněji ventiluje plyny a také dvě nová barevná schémata s označením Challenging Red a Innovation Dark. To ale není všechno, kapalinou chlazený dvouválec o zdvihovém objemu 896cc se také dočkal několika úprav a můžeme se těšit na nepatrně vyšší výkon i točivý moment. Kromě toho bude Shiver k dispozici i ve verzi určené pro držitele řidičského průkazu skupiny A2, takže s výkonem omezeným na 35 kW (48 koní). Mírné modernizace se dočkala také palubní deska, která má 4.3 palcový displeje a jedná se o prakticky stejný zobrazovač, jakým je vybavena dvojka Tuono 1100 V4 / RSV4. To znamená třeba možnost spárování s chytrým telefonem nebo zobrazení navigace přímo z telefonu (přes Aprilia Multimedia Platform). Moderní zatáčecí ABS se bohužel nekoná, namísto něj má Shiver 900 víceméně standardní, dvoukanálový ABS systém od firmy Continental a majitel se může těšit na tři jízdní režimy. Přítomnost ECU Marelli 7SM značí, že na palubě se nachází také stavitelná a plně vypínatelná kontrola trakce. Ani v tomto případě se bohužel nic neví o ceně.

Také Aprilia modernizuje, a to mašiny Tuono V4 1100 Factory, Shiver 900 a RSV4 RR

Aprilia RSV4 RR
V rychlosti se podíváme i na novinky týkající se tohoto superbiku s výkonem přes 200 koní, který platí za opravdového mistra okruhu a jeden z nejlepších superbiků poslední dekády. V oblasti designu se prakticky nic nezměnilo a RSV4 vypadá pořád stejně, ale Aprilia nabídne dvě nové barevné varianty s označením Rivazza a Arrabbiata. Nově jsme se dočkali také poslední, čtvrté generace elektronického systému APRC (Aprilia Performance Ride Control), takže RSV4 nabídne třeba zatáčecí ABS, rychlořazení nahoru i dole a k dispozici bude také funkce V4-MP. Tato funkce (mimo jiné) umožňuje přístup a stažení kalibrace APRC pomocí chytrého telefonu propojeného s motocyklem. Motor se nezměnil, takže zadní kolo této silniční bestie pořád roztáčí čtyřválec o zdvihovém objemu 999.6cc, jehož výkon je 148 kW (201 koní) při 13000 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 115 Nm při 10500 ot/min. Stejně jako u výše zmíněných dvou novinek, i u této Aprilia v otázce ceny a dostupnosti bohužel mlčí.

Také Aprilia modernizuje, a to mašiny Tuono V4 1100 Factory, Shiver 900 a RSV4 RR

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Také Aprilia modernizuje, a to mašiny Tuono V4 1100 Factory, Shiver 900 a RSV4 RR


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.