Přeposlat Suzuki oprášila jméno Katana a výsledek vypadá opravdu parádně

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Suzuki oprášila jméno Katana a výsledek vypadá opravdu parádně

08.10.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Suzuki se na veletrhu Intermot 2018 opravdu vytáhla a představila zde jeden z nejzajímavějších motocyklů poslední doby. Na trh se totiž vrací legendární Katana z osmdesátých let a Suzuki z ní udělalo parádně vypadající retro stroj s moderní technikou. Dočkali jsme se ale i dalších novinek.

Suzuki oprášila jméno Katana a výsledek vypadá opravdu parádně

Suzuki Katana
Tato novinka byla hlavní hvězdou u Suzuki a zároveň i jeden z nejzajímavějších motocyklů, který byl na akci Intermot 2018 k vidění. Původní Katana vznikla v roce 1981 a vyráběla se až do roku 2006, přičemž v kategorii sportovně-cestovních motocyklů si velmi brzy vysloužila status legendy. A tato legenda se nyní vrací, s ikonickým retro designem a hezky moderní technikou. Ano, nová Katana je víceméně pouze model GSX-S1000 s jinou kapotáží, ale vadí to něčemu? Původní Katana byla zase pouze jinak vypadající verze modelu GSX1100E, a jaké popularity dosáhla. Nová Katana dostala hodně prvků velmi podobných původnímu modelu a dalo by se říct, že jejím prostřednictvím Suzuki vzdává této dávné legendě čest. Dominantním prvkem tohoto stroje je retro čtvercový světlomet, který měla i původní verze a ten je vsazený do ostře řezané kapotáže, která působí moderně a zároveň jí neschází feeling originálu. Výrobce si dal záležet i na těch nejmenších detailech a to, že na nádrži použil stejný font písma i znak, jako před 37 lety u původního modelu, je prostě krásné. Vzhled je lehce retro, ale technika je veskrze moderní a třeba osvětlení je kompletně řešeno pomocí LEDek.

Suzuki oprášilo jméno Katana a výsledek vypadá opravdu parádněSuzuki oprášilo jméno Katana a výsledek vypadá opravdu parádně

Palubní deska je pak dle aktuálních trendů plně digitální a před řidičem umístěný displej zobrazí třeba rychlost, otáčky, nastavení elektroniky, zařazený převodový stupeň, stav paliva, spotřebu, teplotu či ujeté kilometry. Podvozek je postavený na USD vidlici KYB o průměru 43 mm vpředu a vzadu najdeme centrální tlumič, přičemž odpružení vpředu i vzadu je kompletně stavitelné. Brzdná soustava obsahuje dva 310 mm kotouče na předním kole, do kterých se zakusují čtyřpístkové třmeny Brembo a vzadu má své místo klasicky jeden kotouč. Sedlo je umístěno ve výšce 825 mm, nádrž zvládne pojmout spíše skromnějších 12 litrů paliva a elektronická výbava zahrnuje ABS systém od firmy Bosch a kontrolu trakce stavitelnou ve třech stupních. Motor je zastoupený řadovým čtyřválcem o zdvihovém objemu 999cc, který pochází z výše zmíněného modelu GSX-S1000. Nejvyšší výkon této jednotky je 110 kW (150 koní) a točivý moment se zastavil na hodnotě 108 Nm, což jsou vcelku hezká čísla a dynamická stránka věci bude zcela jistě skvělá. Nová Katana by měla být k dispozici od příštího roku, a to v jedné barevné verzi s označením Metallic Mystic.

Suzuki oprášilo jméno Katana a výsledek vypadá opravdu parádněSuzuki oprášilo jméno Katana a výsledek vypadá opravdu parádně

Suzuki GSX-R1000 / GSX-R1000R 2019
Aktuální vlajková loď Suzuki v podobě superbiku GSX-R1000 se pro modelový rok 2019 dočkala lehkých úprav a ty se týkají i lépe vybavené verze GSX-R1000R. Změn sice moc není, ale i tak je určitě případní zájemci ocení všemi deseti. Tou největší novinkou je nahrazení původních pneumatik Bridgestone Battlax Racing Street RS10 novou verzí R11, která by měla být po všech stránkách lepší a nové gumy by tedy měly ještě vylepšit už tak parádní jízdní projev GSX-R1000. Suzuki s touto dvojicí superbiků cílí i na náročné okruhové jezdění a lépe vybavená varianta R se nově dočkala pancéřových hadiček brzd, takže brzdný výkon by měl být více konzistentní i při opravdu agresivním brzdění ve velkých rychlostech. V souvislosti s okruhem musíme zmínit i nastavitelný čep zadní kyvky, což znamená další dimenzi v oblasti stavitelnosti a je to prvek, který není v klasické produkci vůbec běžný.

Suzuki oprášilo jméno Katana a výsledek vypadá opravdu parádně

Levnější varianta GSX-R1000 se nově dočkala rozšíření standardní výbavy o technologii rychlořazení nahoru i dolů, což byl prvek až doposud k dispozici pouze za příplatek. V oblasti brzd se nic nezměnilo a o bezpečné zastavení těchto mašin se stará brzdná soustava složená ze dvou kotoučů vpředu, jednoho vzadu a určitě musíme zmínit, že brzdy dodala známá společnost Brembo. Špičkový, plně stavitelný podvozek zůstal také beze změn (nebylo třeba měnit něco co skvěle funguje) a vpředu tedy pořád najdeme USD vidlici Showa, přičemž vzadu sedí centrální tlumič od stejné značky. Motor má čtyři válce uspořádány do řady, DOHC rozvod a zdvihový objem 999.8cc. Nejvyšší výkon této jednotky je 148.6 kW, tedy 202 koní při 13200 ot/min a točivý moment se zastavil na hodnotě 117.6 Nm při 10800 ot/min. Modernizace těchto sourozenců tedy není nijak dramatická, ale to ani nebylo třeba, a i to málo je určitě posune o další kousek dál.

Suzuki oprášilo jméno Katana a výsledek vypadá opravdu parádně

Suzuki GSX-S750 A2
Nakonec jsme si nechali populárního naháče spadajícího do střední třídy, model GSX-S750. Ten žádnou modernizaci nedostal, ale dočkal se varianty určené pro držitele řidičského oprávnění skupiny A2. To znamená, že výkon byl omezený na 35 kW (48 koní) a v Suzuki moc dobře ví, proč tuto variantu připravili. V této kategorii jsou A2 varianty docela populární a GSX-S750 bude soupeřit třeba s A2 verzemi modelu Street Triple od Triumphu nebo s Kawasaki Z900. Ještě dodáme, že výkon plné verze modelu GSX-S750 je 84 kW, tedy 114 koní.

Suzuki oprášilo jméno Katana a výsledek vypadá opravdu parádně

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Suzuki oprášila jméno Katana a výsledek vypadá opravdu parádně


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.