Přeposlat Yamaha představila Tracer 700GT a novou verzi superbiku YZF-R125

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha představila Tracer 700GT a novou verzi superbiku YZF-R125

03.10.2018 | Ondřej Koníček | Komentářů: 0 |

Na právě probíhající výstavě Intermot v německém Kolíně nad Rýnem je k vidění spousta novinek a mezi vystavujícími neschází ani japonská Yamaha. Ta zde ukázala novou variantu populárního cestovního endura Tracer 700 a také novou generaci sportovního stroje YZF-R125.

Yamaha představila Tracer 700GT a novou verzi superbiku YZF-R125

Yamaha Tracer 700GT
Ona nová verze cestovního stroje Tracer 700 se jmenuje Tracer 700GT a je to věc, která se víceméně čekala. Yamaha avizovala příchod varianty GT menšího Traceru již dřív a nyní je tedy tato verze konečně oficiální. Větší devítistovka svou verzi GT má a je tedy logické, že se tohoto výbavového stupně dočkal i její menší sourozenec. Tracer 700 platí za velmi povedený a populární stroj a dá se čekat, že verze GT jeho popularitu ještě podstatně zlepší, protože ještě umocní jeho hlavní přednosti. Yamaha se vydala cestou vyšší praktičnosti, takže cestování s menším Tracerem bude příjemnější než kdy dřív. Hlavní rozdíly proti standardnímu modelu jsou vlastně pouze tři, a to konkrétně vyšší a stavitelný ochranný štít, pohodlnější sedlo a přítomnost dvou kufrů s objemem 20 litrů každý, které jsou vyvedeny v barvě motorky. Motor je zastoupený kapalinou chlazeným dvouválcem o zdvihovém objemu 689cc, který disponuje DOHC rozvodem a kompresním poměrem 11.5:1.

Yamaha představila Tracera 700GT a novou verzi superbiku YZF-R125Yamaha představila Tracera 700GT a novou verzi superbiku YZF-R125

Nejvyšší výkon této jednotky je 55 kW (75 koní) při 9000 ot/min a točivý moment se zastavil na hodnotě 68 Nm při 6500 ot/min. K dispozici bude i varianta s výkonem omezeným na 35 kW (48 koní) určená pro držitele řidičáku skupiny A2. Celý tento stroj je postavený na kompaktním trubkovém rámu a podvozek se skládá z teleskopické vidlice vpředu a klasické kyvné vidlice s kloubovým odpružením vzadu. Brzdy jsou samozřejmě kotoučové, a zatímco vpředu najdeme dva kotouče o průměru 282 mm, vzadu sedí jeden kotouč o průměru 245 mm. Nové sedlo je umístěno ve výšce 835 mm, rozvor kol této mašiny je 1450 mm a nádrž zvládne pojmout 17 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování by měl být skvělý. Zde použitý dvouválec platí za poměrně úspornou jednotku. Kompletní rozměry tohoto stoje jsou 2138 x 1270 x 806 mm a Tracer 700GT bude k dispozici ve třech barevných provedeních, a sice v modré (Phantom Blue), šedé (Nimbus Grey) a černé (Tech Black).

Yamaha představila Tracera 700GT a novou verzi superbiku YZF-R125Yamaha představila Tracera 700GT a novou verzi superbiku YZF-R125

Yamaha YZF-R125
Tento nový model je podstatně zásadnější novinkou než výše zmíněná varianta Traceru 700 a jedná se o jeden z nejhezčích strojů ve své třídě. Proti předchozí verzi je ta nová rozpoznatelná hned na první pohled, protože Yamaha poměrně radikálně přepracovala design a ten se ještě víc přiblížil vlajkovému modelu R1. Je to zkrátka méně výkonná varianta plnohodnotného superbiku, takže je to pořádně drsně vyhlížející kousek a parádně vypadá hlavně přední část s úzkými světlomety a decentní kapotáží. Při pohledu z profilu vynikne dynamicky střižená karoserie, atraktivně tvarovaná nádrž a proti předchozí generaci je ta nová vzhledově mnohem drsnější. Celkově opravdu povedený design ještě podtrhují hezká litá kola a výrazný výfuk. Přední světlomety i koncové světlo jsou postaveny na LED technologii a palubní deska je kompletně nová. Je vyvedena v úplně jiném stylu, a zatímco předchozí model ji měl složenou ze tří samostatných segmentů s orientací na výšku, nově se může majitel těšit na klasické podání v podobě jednoho rozměrného displeje. Ten umí zobrazit aktuální rychlost, otáčky, zařazený převodový stupeň, stav paliva v nádrži, ujeté kilometry, čas, a dokonce umí poradit s ideálním řazením. Grafika je moderní a zároveň jednoduchá, takže očekáváme skvělou čitelnost za všech podmínek. Rám Deltabox se dočkal přepracování, a to platí také pro podvozek.

Yamaha představila Tracera 700GT a novou verzi superbiku YZF-R125Yamaha představila Tracera 700GT a novou verzi superbiku YZF-R125

Vpředu najdeme 41 mm USD vidlici a vzadu má své místo kompletně nová hliníková kyvná vidlice s kloubovým odpružením. Proti minulému modelu použil výrobce zadní pneumatiku o 10 mm širší (140/70) a přední pneumatika disponuje rozměry 100/80, přičemž velikost kol zůstala na 17 palcích. Brzdná soustava se skládá ze dvou 292 mm kotoučů vpředu a vzadu najdeme kotouč o velikosti 230 mm, což jsou stejné rozměry jako u loňské verze. Brzdové hadičky jsou ale jinak uspořádány a zadní třmen je nový, takže by se měl brzdný účinek i dávkování výkonu zlepšit. Motor vypadá na papíře sice pořád stejně, ale ve skutečnosti je vybavený jednou docela zásadní novinkou. Zadní kolo pořád roztáčí čtyřventilový jednoválec s kapalinovým chlazením o zdvihovém objemu 124.7cc, ale výrobce ho vybavil systémem s označením VVA. To je zkratka pro Variable Valve Actuation, takže se jedná o variabilní řízení ventilů a tato technologie má na starost hlavně dramatičtější projev ve vyšších otáčkách. Navíc by měla přinést i lehké snížení spotřeby. V oblasti výkonu se nic nezměnilo, motor má pořád 11 kW (15 koní) a je to logické, protože v této objemové kategorii vyšší výkon není povolený. Zmínit bychom pak určitě měli také vylepšenou antihoppingovou spojku a nádrž o objemu 11 litrů. Co se týče barev, tak nová YZF-R125 bude k dispozici v modré (Yamaha Blue), černé (Tech Black) a bílé barevné variantě (Competition White).

Yamaha představila Tracera 700GT a novou verzi superbiku YZF-R125Yamaha představila Tracera 700GT a novou verzi superbiku YZF-R125

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha představila Tracer 700GT a novou verzi superbiku YZF-R125


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.