Přeposlat Moto Guzzi V7 III Special: Klasika až do morku kostí

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Moto Guzzi V7 III Special: Klasika až do morku kostí

01.10.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Moto Guzzi V7 III Special je klasik každým coulem a je to jenom a jenom dobře. Moc příjemnějších a pohodovějších motocyklů na trhu nenajdete a V7 III Special je synonymem pro klidné a komfortní cestování v taktu charakterního, vzduchem chlazeného dvouválce s nezaměnitelným projevem.

Moto Guzzi V7 III Special: Klasika až do morku kostí

Motor
O pohon zadního kola krásného retro stroje Moto Guzzi V7 III Special se stará pohonná jednotka, která je pro tohoto italského výrobce naprosto typická. Jedná se o vzduchem chlazený dvouválcový motor s válci sevřenými do V, tedy v úhlu 90 stupňů a zdvihový objem této jednotky je 744cc. Není to nějaký výkonnostní rekordman, na zadní kolo proudí poměrně skromných 38 kW (52 koní) při 6200 ot/min a točivý moment o hodnotě 60 Nm, který je k dispozici při 4900 ot/min. Tento motor ale není o maximálním výkonu nebo trhání rychlostních rekordů, tento motor je o charakteru a toho má opravdu na rozdávání. Parádně funguje už v nízkých otáčkách, má velmi charismatický zvukový projev, a i když to z papírových parametrů moc nevyplývá, umí i hezky nakopnout. Točivého momentu je dostatek a pro potřebu výraznější akcelerace není třeba divoce podřazovat, stačí vzít pořádně za plyn a nechat točivý moment, ať se postará o zbytek. Motor se celkově nejlépe cítí spíše ve středních otáčkách, ty vyšší úplně nevyhledává a mezi jeho nejlepší vlastnosti patří rychlé reakce na přidání plynu a nízká míra vibrací. Úplně bez vibrací tento motor sice není, ale jsou to takové ty vibrace, které jsou přítomné a které dotvářejí jeho charakter. Maximální rychlost této mašiny se může vyšplhat až na 160 km/h, ale ideální cestovní rychlost leží podstatně níž, někde na hranici 120 km/h. Převodovka je klasicky šestirychlostní, je velmi přesná, spojka jde lehce a celkově se s ní skvěle pracuje.

Moto Guzzi V7 III Special: Klasika až do morku kostí

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti tohoto stylového stroje jsou podobné, jako jeho motor. Jsou tedy vyloženě na pohodu a nějaké velké drama na palubě této Guzziny nečekejte, od toho jsou tu jiní hráči. Podvozek je naladěný spíše na měkkou notu a je takový klasický, bez výraznějších moderních prvků a skvěle se k charakteru tohoto stroje hodí. Vpředu najdeme 40 mm teleskopickou vidlici a vzadu sedí dva tlumiče s možností nastavení předpětí pružiny. Zdvih předního odpružení je 130 mm a vzadu pak dosahuje hodnoty 93 mm. Jak jsme se již zmínili, tato mašina jezdí velmi pohodově, takže žádné sportování se nekoná a nějaké divoké změny směry jízdy či výraznější naklápění do zatáček zrovna dvakrát nemiluje. Míra komfortu je velmi dobrá, odpružení si poradí i s výraznějšími nerovnostmi na našich klasických silnicích nemá podvozek žádné větší problémy. Stabilita je dobrá i při vyšších rychlostech a posed za řídítky je vesměs příjemný a poměrně přirozený. Brzdy jsou na tom podobně, jako podvozek, takže jsou také spíše pohodové. Síly mají dostatek a je na ně spoleh, ale nijak zvlášť nekoušou a nástup mají takový pozvolnější. Zatímco na předním kole sedí kotouč o průměru 320 mm doplněný o čtyřpístkový třmen Brembo, vzadu má své místo 260 mm kotouč a dvoupístkový třmen.

Moto Guzzi V7 III Special: Klasika až do morku kostí

Výbava
Výbava je docela dobrá a celkově odpovídá spartánskému pojetí celého tohoto stroje. Majitel se může těšit na brzdný systém ABS, který bohužel nejde vypnout a neschází ani systém kontroly trakce MGCT (Moto Guzzi Traction Control). Ten sice nebyl vzhledem k ne zrovna vysokému výkonu a celkově klidnějšímu projevu tohoto stroje úplně nutný, ale je tu a zlepšuje bezpečnost jízdy. Kontrola trakce je stavitelná ve dvou úrovních, stejně tak jako ABS a určitě bychom měli dodat, že kontrola trakce jde, na rozdíl od ABS, úplně vypnout. Palubní deska je vyvedena ve velmi tradičním duchu a skládá se ze dvou analogových budíků, přičemž vlevo má své místo tachometr a vpravo otáčkoměr. Tachometr je doplněný o informační ikony a také o malý displej, který zobrazuje doprovodné informace. Z tohoto displeje jde vyčíst třeba průměrná i okamžitá spotřeba, ujeté kilometry, teplota vzduchu, průměrná rychlost, zařazený převodový stupeň i nastavení kontroly trakce. Grafika všeho je velmi jednoduchá, takže čitelnost je bezproblémová za jakýchkoliv podmínek. Pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 770 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1463 mm a nádrž zvládne pojmout štědrých 21 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je výborný. Krásná kola jsou vyplétaná, a zatímco přední má průměr 18 palců, zadní je o palec menší a použité pneumatiky disponují rozměry 100/90 vpředu a 130/80 vzadu.

Moto Guzzi V7 III Special: Klasika až do morku kostí

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je na velmi vysoké úrovni a už na první pohled působí tato mašina poctivým, bytelným dojmem. Slícování všeho je nadprůměrné a nikde nic nevrže ani na méně kvalitních silnicích, po kterých se V7 III Special pohybuje naprosto suverénně. Hlavní devizou této mašiny je určitě retro nádech a design vyvedený v klasickém duchu, přičemž výrobci se to povedlo skvěle vyvážit a před sebou máme jeden z nejhezčích motocyklů ve své třídě. K dispozici je ve dvou barvách, a to v modré a černé a cena na našem trhu začíná na částce 229 900 Kč s DPH.

Moto Guzzi V7 III Special: Klasika až do morku kostí

Verdikt
Moto Guzzi V7 III Special je klasik každým coulem a je to jenom a jenom dobře. Moc příjemnějších a pohodovějších motocyklů na trhu nenajdete a V7 III Special je synonymem pro klidné a komfortní cestování v taktu charakterního, vzduchem chlazeného dvouválce s nezaměnitelným projevem. Podvozek je naladěný na velmi příjemnou notu, je pohodově měkký a jízdu můžeme klidně označit za relaxační. Na nějaké divočení V7 III Special určitě není a nikdy ani neměla být. Výbava je dostatečná a dílenské zpracování výborné, přičemž jedna z největších předností tohoto stoje je i velmi stylový retro design, který poutá pozornost na každém kroku. 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Moto Guzzi V7 III Special: Klasika až do morku kostí


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.