Přeposlat Suzuki V-Strom 650 ABS: Dokonale univerzální společník

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Suzuki V-Strom 650 ABS: Dokonale univerzální společník

26.09.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Suzuki V-Strom 650 ABS je povedený cestovní stroj, který v první řadě boduje svou neuvěřitelnou univerzálností. Je to dokonalý společník na každý den, který nepotřebuje moc paliva, je pohodlný, nesmírně praktický, dá se bez problémů používat i ve městě a na klikatých okreskách zase nabídne dobrou porci zábavy.

Suzuki V-Strom 650 ABS: Dokonale univerzální společník

Motor
Zadní kolo cestovního endura V-Strom 650 pohání dvouválcový motor s válci sevřenými do V (90°), který disponuje zdvihovým objemem 645cc a DOHC rozvodem. Motor je chlazený kapalinou a samozřejmě plní aktuální emisní normu Euro 4. Nejvyšší výkon dosahuje hodnoty 52 kW (71 koní) při 8800 ot/min a točivý moment je 62 Nm při 6500 ot/min. To určitě nejsou čísla, která posadí na zadek, ale V-Strom 650 není nějak enormně robustní stroj, takže dynamická stránka věci je perfektní a motor nemá se svižnou jízdou vůbec žádný problém. Nejlepší na tomto dvouválci je ale to, jak je parádně použitelný v celém spektru otáček. Nesmírně ochotně se sbírá už z těch nejnižších otáček, ve středních nabírá sílu a přes střed ladně vyletí až do nejvyšších pater, kde ho utne otáčkoměr. Všechno je hezky plynulé a takové nenucené, díky čemuž se jedná o ideální motor pro každodenní používání. Míra vibrací je velmi nízká, takřka až neznatelná a zvukový projev je vesměs velmi příjemný. Co se týče spotřeby, tak je přímo výborná a v reálném světě není problém se při rozumné, klidnější jízdě dostat na 4.1 litru paliva na 100 km, což je údaj, který má na svých stránkách výrobce. Při větším poměru dynamické jízdy se pak spotřeba pohybuje okolo 4.5 litru, a to je pořád skvělý údaj.

Suzuki V-Strom 650 ABS: Dokonale univerzální společník

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré a V-Strom 650 zvládá skvěle snad všechno. Umí dobře zatáčet, nabídne perfektní stabilitu i při vyšších rychlostech a problémy mu nedělá ani korzování ve městě maximální povolenou rychlostí. Manévrovatelnost je příjemná i v nižších rychlostech, takže hustý provoz v městské zástavbě zvládá V-Strom opravdu s přehledem, nicméně jeho hlavním doménou jsou klikaté okresky. Šasi je pocitově příjemně tuhé, takže se vůbec nekroutí a v prostředí plném zatáček se tato mašina cítí jako ryba ve vodě. Ochotně reaguje na sebemenší pobídnutí ke změně směru jízdy, radostně se vrhá do zatáček a celkově působí hezky agilně a zábavně. Ergonomie je bez výhrad, posed za řídítky je přirozený, sedlo dostatečně pohodlné a všude je dostatek místa. Pochválit musíme i ochranný štít stavitelný ve třech úrovních, který poskytuje dobrou ochranu před větrem. Podvozek je postavený na teleskopické vidlici a vinuté pružině s olejovým tlumičem vpředu a vzadu najdeme kyvnou vidlici, opět doplněnou o vinutou pružinu a olejový tlumič. U zadního odpružení lze nastavit přepětí pružiny i zpětný útlum, přičemž podvozek nabídne kromě výše zmíněných vlastností také velmi dobrý komfort. Brzdná soustava obsahuje dva kotouče vpředu, jeden vzadu a je tak akorát výkonná a dostatečně odolná.

Suzuki V-Strom 650 ABS: Dokonale univerzální společník

Výbava
Výbava určitě není špatná a obsahuje věci jako brzdný systém ABS, multifunkční přístrojový panel, stavitelný ochranný štít nebo kontrolu trakce. Ta je stavitelná ve dvou stupních, jde i kompletně vypnout a výrobce ji naladil dobře, takže nezasahuje do jízdy zbytečně. Již zmíněná palubní deska se skládá z velkého analogového otáčkoměru, který je doplněný o rozměrný displej s tachometrem. Kromě aktuální rychlosti ukazuje displej také zařazený převodový stupeň, teplotu vzduchu, nastavení kontroly trakce, průměrnou i aktuální spotřebu paliva, stav paliva v nádrži, dojezd a samozřejmě i čas. O žádnou důležitou informaci tedy nebude řidič ochuzený a pochválit musíme i dobrou čitelnost, což je dáno velmi jednoduchou grafikou. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2275 x 1405 x 835 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1560 mm a pohodlné sedlo je umístěno ve výšce 835 mm. Objemná nádrž zvládne pojmout 20 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je fantastický a dá se bez větších problémů dostat na nějakých 440 km. Přední světlomet je dostatečně výkonný a pochválit bychom měli i zpětná zrcátka, která poskytnou dobrý přehled o dění vzadu. Přední kolo má 19 palců, je na něm obuta pneumatika o rozměru 110/80 a vzadu najdeme kombinaci 17 palcového kola a pneumatiky s rozměry 150/70.

Suzuki V-Strom 650 ABS: Dokonale univerzální společník

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování tohoto stroje je velmi dobré a víceméně odpovídá kvalitě, kterou Suzuki už nějaký ten pátek nabízí. Všechno je dobře slícováno, takže nikde nic nedrnčí nebo nevrže ani při jízdě po horších površích. Všechno v pořádku by mělo být také co se týče spolehlivosti, řada V-Strom je celkově považována za velmi odolnou a spolehlivou, přičemž nějaké fatálnější závady se jí úspěšně vyhýbají. Design je možná takový obyčejný a nejedná se o na první pohled nějak extra přitažlivou mašinu, ale po čase jí určitě přijdete na chuť a třeba přední část s výrazným zobákem vypadá zajímavě. Co se týče ceny, tak V-Strom 650 ABS vyjde na našem trhu v základu na 215 900 Kč s DPH, což je velmi příjemná cena a v oblasti poměru cena / výkon moc lepších strojů nenajdete.

Suzuki V-Strom 650 ABS: Dokonale univerzální společník

Verdikt
Suzuki V-Strom 650 ABS je povedený cestovní stroj, který v první řadě boduje svou neuvěřitelnou univerzálností. Je to dokonalý společník na každý den, který nepotřebuje moc paliva, je pohodlný, nesmírně praktický, dá se bez problémů používat i ve městě a na klikatých okreskách zase nabídne dobrou porci zábavy. Je to taková holka pro všechno, se kterou se nebudete muset bát vydat se ani na opravdu dlouhou cestu. Výbava je už v základu solidní a pochvalu si určitě zaslouží jak povedená palubní deska, tak objemná nádrž. Za relativně malé peníze dostanete dobře postavenou, dobře vybavenou a výborně jezdící mašinu, která sice vzhledově moc nezaujme, ale to je tak všechno, co se jí dá vyknout.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Suzuki V-Strom 650 ABS: Dokonale univerzální společník


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.