BMW


Přeposlat BMW představilo nové cestovní stroje R 1250 GS a RT s úplně novým dvouválcovým boxerem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW představilo nové cestovní stroje R 1250 GS a RT s úplně novým dvouválcovým boxerem

21.09.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Mnichovské BMW odhalilo dvě očekávané novinky v oblasti motocyklů, a to konkrétně nové stroje s označením R 1250 GS a R 1250 RT. Hlavní hvězdou této premiéry je zcela jistě kompletně nový motor, tak se pojďme podívat, na co se můžeme těšit.

BMW představilo nové cestovní stroje R 1250 GS a RT s úplně novým dvouválcovým boxerem

O představení nového plochého motoru od BMW Motorrad se už nějakou tu dobu mluví a nyní je tato dlouho očekávaná novinka zde. Svou premiéru si odbyla v nových mašinách R 1250 GS a R 1250 RT, což jsou následovníci klasických modelů R 1200 GS a R 1200 RT. Změna číselného označení z 1200 na 1250 značí navýšení zdvihového objemu, a to z původních 1170cc na aktuálních 1254cc a větší zdvihový objem samozřejmě není jedinou novinkou, ale o tom až později. Ze začátku si proklepneme oba tyto stroje a řekneme si, co jsou vlastně zač a co všechno nabídnou. Zatímco R 1250 GS je velké cestovní enduro, R 1250 RT je silniční cestovní stroj a oba modely patří ve svých třídách mezi uctívané ikony a nutno podotknout, že právem. Změny v designu jsou proti modelům R 1200 naprosto minimální a víceméně všechny typické prvky (přední zobák u GS a mohutná kapotáž u RT) zůstaly na svém místě. Novinky v této oblasti se týkají víceméně hlavně barev a enduro GS bude k dispozici v modré a černé barvě či ve speciální variantě Exclusive.

BMW představilo nové cestovní stroje R 1250 GS a RT s úplně novým dvouválcovým boxeremBMW představilo nové cestovní stroje R 1250 GS a RT s úplně novým dvouválcovým boxerem

Nebude scházet ani varianta HP se zvýšeným rallye sedlem, drátěnými koly a klasickým barevným schématem HP kombinujícím bílou s modrými a červenými doplňky. Silniční cestovatel RT bude k dispozici v základní bílé, červené s přídomkem Sport či černé s označením Elegance. Klasický přední světlomet modelu GS je už ve standardní výbavě postavený na LED technologii a za příplatek bude možné doplnit ho o technologii denního svícení (to ostatně platí i pro model RT). Palubní deska je kompletně digitální a jedná se vlastně o barevný displej s úhlopříčkou 6.5 palce, který umí zobrazit všechny důležité informace typu rychlosti, otáček, zařazeného převodového stupně, času, stavu paliva v nádrži nebo nastavení elektroniky. Cestovní model RT má palubní desku trochu více konvenční a ta se skládá ze dvou analogových budíků (vlevo je tachometr a vpravo otáčkoměr), mezi kterými sedí menší barevný displej s doprovodnými informacemi. Oba motocykly nabídnou různě vysoká sedla, a zatímco u GS bude možné vybrat si sedlo ve výšce 800 – 900 mm, RT nabídne sedlo ve výškovém rozsahu 805 – 850 mm.

BMW představilo nové cestovní stroje R 1250 GS a RT s úplně novým dvouválcovým boxeremBMW představilo nové cestovní stroje R 1250 GS a RT s úplně novým dvouválcovým boxerem

Dobře vypadá i elektronická výbava a v základu se u obou těchto strojů můžeme těšit na dva jízdní režimy (Road a Rain), kontrolu stability či asistenta pro rozjezd do kopce. Za příplatek pak budou k dispozici další prvky typu jízdního režimu Pro, který obsahuje dynamickou kontrolu trakce nebo elektronického podvozku s označením Dynamic ESA. Ten bude k dispozici ve druhé generaci, která by měla být samozřejmě ve všech směrech lepší než ta první a velmi zajímavě vypadá hlavně schopnost automatické nastavení tlumičů podle aktuálního zatížení stroje. Druhou generací elektronického podvozku Dynamic ESA můžou být vybaveny obě tyto novinky, a to platí také pro speciální SOS tlačítko na řídítku, kterým je možné v případě nouze přivolat pomoc (jedná se o prvek příplatkové výbavy). Největší novinkou u těchto strojů je ale samozřejmě zcela nový motor, který disponuje spoustou vylepšeními a již zmíněným vyšším zdvihovým objemem. Největší novinkou tohoto motoru je technologie ShiftCam, což není nic jiného než variabilní časování sacích ventilů.

BMW představilo nové cestovní stroje R 1250 GS a RT s úplně novým dvouválcovým boxeremBMW představilo nové cestovní stroje R 1250 GS a RT s úplně novým dvouválcovým boxerem

Díky této technologii se BMW u nového motoru pyšní nejenom vyšším výkonem (ten jde samozřejmě na vrub i vyššímu zdvihovému objemu), ale také klidnějším chodem s nižšími vibracemi, nižší spotřebou a menšími emisemi. Motor by měl být zkrátka po všech směrech lepší a modernější. Pořád se samozřejmě jedná o plochý dvouválec typu boxer a jak jsme se již zmínili, zdvihový objem byl zvýšený z 1170cc na aktuálních 1254cc. To ale není všechno, změnilo se také vrtání (o 1.5 mm) se zdvihem (o 3 mm) a tento nový dvouválec má tedy nově 102.5 x 76 mm (původně měl 101 x 73 mm). Co se týče výkonu, tak nový boxer nabídne hezkých 136 koní při 7750 ot/min a točivý moment o hodnotě 143 Nm, který je dostupný při 6250 ot/min, což je navýšení o necelých 10 % u výkonu a 15 % u točivého momentu. To všechno při nižší spotřebě a dle prvních informací nabídne model R 1250 GS nádrž na 20 litrů paliva a dojezd až 420 km. Motor má také přepracované chlazení. Obě tyto novinky vypadají opravdu zajímavě, nicméně prozatím se bohužel neví, kdy se dostanou do prodeje a ani kolik budou stát.

BMW představilo nové cestovní stroje R 1250 GS a RT s úplně novým dvouválcovým boxeremBMW představilo nové cestovní stroje R 1250 GS a RT s úplně novým dvouválcovým boxerem

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW představilo nové cestovní stroje R 1250 GS a RT s úplně novým dvouválcovým boxerem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.