Přeposlat Honda VFR 1200X Crosstourer: Pohodlný cestoval se čtyřválcovým srdcem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda VFR 1200X Crosstourer: Pohodlný cestoval se čtyřválcovým srdcem

19.09.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda VFR 1200X Crosstourer je povedený cestovní stroj, který se vyznačuje kombinací skvělého čtyřválcového motoru a výtečně vyladěného podvozku. Ten nabídne nadprůměrný komfort a zároveň i jistotu na silnicích, mimo ně, a kromě pohodlí snese i ostřejší jízdu.

Honda VFR 1200X Crosstourer: Pohodlný cestoval se čtyřválcovým srdcem

Motor
O pohon motocyklu Honda VFR 1200X Crosstourer se stará charizmatický vidlicový čtyřválec o zdvihovém objemu 1237cc. Ten disponuje kapalinovým chlazením, elektronickým vstřikováním paliva PGM-FI a celkově šestnácti ventily. Nejvyšší výkon této jednotky je 95 kW (129 koní) při 7750 ot/min a točivý moment disponuje hodnotou 126 Nm při 6500 ot/min. Díky čtyřválcové konstrukci je jeho zvukový projev i charakter nezaměnitelný a jedná se o vskutku velmi příjemný motor. Má dostatek síly už v nižších otáčkách, hezky se sbírá odspodu a vyšší otáčky mu problém nedělají. Odezva na přidání plynu je velmi rychlá a motor běží takřka bez jakýchkoliv vibrací, takže je to takový ideální každodenní společník. Spotřeba se pohybuje okolo 6.5 litru na 100 km, což sice není úplně málo, ale vzhledem k univerzálním schopnostem tohoto stroje a velmi dobré dynamice to jde prominout. V oblasti převodovky dává Honda u této mašiny na výběr, a to mezi klasickým šestistupňovým manuálem a automatickou dvojspojkovou převodovkou DCT se stejným počtem rychlostí, která je k dispozici za příplatek 25 tisíc korun. Automat funguje velmi dobře, a navíc jde přepnout do manuálního režimu a je dokonce možné si kdykoliv podřadit. V plně automatickém režimu je jízda nesmírně příjemná, možná až uklidňující a Hondě se povedla dvojspojka s motorem skvěle sladit. Zde se určitě vyplatí připlatit si.

Honda VFR 1200X Crosstourer: Pohodlný cestoval se čtyřválcovým srdcem

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou přesně takové, jaké lze od většího cestovního stroje očekávat, a pokud si potrpíte na skvělý komfort a vysokou úroveň cestování, zde jste správně. Podvozek zvládá filtrovat i větší nerovnosti naprosto suverénně a v sedle této Hondy se budete cítit jako v bavlnce. Díky tomu umí ukrajovat kilometr za kilometrem jakoby nenuceně a bez výraznějších dramat. V zatáčkách je to také dobré, a to i přes vyšší hmotnost a celkově docela robustní stavbě. Není to samozřejmě ostrý superbike, ale svižnější jízdu po klikatých okreskách s rychlými změny směru zvládá naprosto bez jakýchkoliv problémů. Žádné výtky nemáme ani k ergonomii, posed za řídítky je přirozený, všude je dostatek místa a ochranný větrný štít odvádí dobrou práci. Podvozek je postavený na obrácené 43 mm vidlici vpředu a vzadu najdeme odpružení typu Pro-Link, přičemž odpružení vpředu i vzadu je stavitelné a řidič si tak může upravit jeho charakteristiku podle stylu jízdy a charakteru terénu. Podvozek nabídne opravdu hodně jistoty víceméně v jakémkoliv prostředí a pochvalu si zaslouží i výkonné brzdy. Ty nemají se zastavením tohoto 277 kg těžkého stroje (pohotovostní hmotnost) žádnou velkou práci, a kromě dostatečné síly nabídnou i dobrou výdrž. Na předním kole najdeme dva kotouče o průměru 310 mm s třípístkovými třmeny a vzadu sedí kombinace 276 mm kotouče a dvoupístkového třmenu.

Honda VFR 1200X Crosstourer: Pohodlný cestoval se čtyřválcovým srdcem

Výbava
Výbava je docela solidní a v základu je tento cestovní stroj osazený třeba kombinovaným brzdným systémem C-ABS nebo systémem kontroly trakce (TCS) stavitelnou ve třech úrovních. Majitel pak může počítat i se stavitelným ochranným štítem nebo kompletně digitální palubní deskou. Za automatickou dvouspojkovou převodovku se připlácí již zmíněných 25 tisíc korun a za příplatek je možné tento stroj osadit třeba také cestovatelskými kufry, vyhřívanými rukojeti řídítek nebo vyšším ochranným štítem. Před řidičem umístěná digitální palubní deska se skládá z horního úzkého displeje, který ukazuje otáčky a pod ním je umístěný hlavní displej zobrazující ostatní informace. Kromě rychlosti vám dodá informace třeba o stavu paliva v nádrži, průměrné spotřebě, ujetých kilometrech, času či teplotě. V okolí palubní desky pak najdeme také nezbytné informační diody a dvojici tlačítek, přičemž díky jednoduché grafice je všechno příkladně čitelné za všech okolností. Rozměrné a pohodlné sedlo je umístěno ve výšce 850 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1595 mm a světlá výška dosahuje hezkých 180 mm. Objemná nádrž zvládne pojmout 21.5 litru paliva, takže dojezd na jedno natankování je i přes ne úplně extra úsporný motor dobrý. Pochvalu si určitě zaslouží krásná drátěná kola (19 palců vpředu a 17 palců vzadu), na kterých jsou obuty pneumatiky o rozměrech 110/80 vpředu a 150/70 vzadu.

Honda VFR 1200X Crosstourer: Pohodlný cestoval se čtyřválcovým srdcem

Kvalita a spolehlivost
Kvalitní dílenské zpracování je něco, co u Hondy bereme jako samozřejmost a nejinak tomu je i u tohoto cestovního stroje. Všechny komponenty sedí dobře na svém místě, slícování je příkladné a nikde nic nevrže ani při výletu mimo klasické silnice. Tato mašina je postavena na kvalitních komponentech a žádné problémy by neměly nastat ani co se týče spolehlivosti. Cena Crosstourera na našem trhu začíná na částce 384 900 Kč a za verzi s automatickou převodovkou si připravte 409 900 Kč s DPH.

Honda VFR 1200X Crosstourer: Pohodlný cestoval se čtyřválcovým srdcem

Verdikt
Honda VFR 1200X Crosstourer je povedený cestovní stroj, který se vyznačuje kombinací skvělého čtyřválcového motoru a výtečně vyladěného podvozku. Ten nabídne nadprůměrný komfort a zároveň i jistotu na silnicích, mimo ně, a kromě pohodlí snese i ostřejší jízdu. Pochvalu si zaslouží také dostatečně výkonné a odolné brzdy, kvalitní komponenty a skvělé zpracování. Verze s automatickou dvojspojkovou převodovkou DCT je o 25 tisíc dražší než model s klasickým šestirychlostním manuálem, ale určitě se vyplatí si připlatit, protože jízda s automatem je velmi příjemná a vesměs pohodová.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda VFR 1200X Crosstourer: Pohodlný cestoval se čtyřválcovým srdcem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.