Přeposlat Keeway Zahara 125: Retro elegán za rozumnou cenu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Keeway Zahara 125: Retro elegán za rozumnou cenu

17.09.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Keeway Zahara 125 je povedený skútr čínské provenience, který boduje hned v několika ohledech a zaujme také povedeným designem. Výrobce vsadil na populární retro styling a ten se určitě povedl, přičemž pochválit musíme i solidní motor, agilní jízdní vlastnosti a kvalitní zpracování.

Keeway Zahara 125: Retro elegán za rozumnou cenu

Motor
O pohon stylového retro skútru Keeway Zahara 125 se stará povedený čtyřtaktní jednoválec o zdvihovém objemu 124.6cc, který je chlazený vzduchem. Nejvyšší výkon této jednotky je 6.3 kW (8.6 koně) při 7500 ot/min, což sice nevypadá jako nějaký zázrak, ale pro svižné rozpohybování tohoto lehkého skútru to stačí s přehledem a v celkovém pohledu se jedná o velmi příjemný motor. Rozjezdy jsou hezky svižné a v této disciplíně patří Zahara 125 mezi ty nejlepší, takže při rozjezdech ze semaforů budete patřit k těm rychlejším. Kromě ochotných startů motor potěší i příjemným chodem s minimem vibrací a zvukovým projevem, který neruší ani při vyšších otáčkách. Ideální cestovní rychlost leží okolo 70 – 80 km/h, nad touto hranicí už motor moc síly nemá a maximální rychlost se s trochou snahy a výdrže může mírně přehoupnout přes 90 km/h. Na okresky to tedy ještě jde, ale s nějakými přesuny po dálnicích moc nepočítejte, nicméně do tohoto prostředí stejně není tento skútr vůbec určený. Město je to místo, kde se cítí nejlépe a kde funguje na jedničku s hvězdičkou. Spotřeba se pohybuje okolo 3 litrů paliva na 100 km, takže provozní náklady jsou vcelku nízké a Zahara 125 vás určitě nezruinuje. Převodovka je zastoupena bezestupňovým CVT a s motorem je dobře sladěná, takže v tomto ohledu nejsou žádné problémy.

Keeway Zahara 125: Retro elegán za rozumnou cenu

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou nastaveny přesně podle určení tohoto modelu a podvozek je tedy ideální hlavně do husté městské džungle. S hmotnostní 86 kg se jedná o velmi lehkého společníka, takže manévrování je dokonale snadné i při nejnižších rychlostech (problémy nebudou mít ani osoby něžného pohlaví) a pochvalu si zaslouží také příkladná ergonomie. Paluba je velmi prostorná, posed za řídítky pohodlný a sedlo dostatečně rozměrné, takže do něj bez jakýchkoliv problémů zapadnete na první dobrou. Při jízdě ve městě určitě oceníte skvělé manévrovací schopnosti, v čemž tento kousek opravdu vyniká a jeho agilita a obratnost je velmi návyková. Částečně za to můžou malá kola (vpředu je 12 palcové a vzadu dokonce o dva palce menší) a částečně samozřejmě i již zmíněná nízká hmotnost. Míra komfortu je solidní, ale dokonalá není a výraznější nerovnosti prostřednictvím malých kol zkrátka pocítíte. Není to ale nic hrozného a pohodu na palubě to nijak zvlášť nekazí. Podvozek je postavený na klasické teleskopické vidlici vpředu, vzadu najdeme kyvku a určitě nikoho nepřekvapí, že odpružení není stavitelné. Brzdná soustava kombinující přední kotouč s bubnem vzadu není nějak extra výkonná a má spíše pomalejší nástup, ale svou práci si udělá a skútr bezpečně zastaví.

Keeway Zahara 125: Retro elegán za rozumnou cenu

Výbava
Výbava je spíše základní, ale víceméně obsahuje všechno důležité a potěší třeba přítomnost LED denního svícení. Tento pásek je umístěný pod hlavním světlometem a vypadá to velmi dobře. Palubní deska nacházející se před řidičem je docela rozměrná, velmi jednoduchá a skládá se z tachometru a menšího ukazatele stavu paliva. V tachometru je umístěno počítadlo kilometrů a díky jednoduché grafice je všechno příkladně čitelné za všech okolností a podmínek. Co se týče praktické stránky věci, tak ta je vesměs průměrná a třeba oblíbená schránka před koleny řidiče úplně schází, v této oblasti se nachází pouze háček pro pověšení například nějaké tašky. Zavazadlový prostor pod sedlem ale neschází, a přestože není nějak extra rozměrný, otevřená přilba se do něj tak tak vejde (uzavřená už ale nikoliv). Za sedlem se ale nachází hezký chromovaný nosič sloužící k ukotvení příplatkového boxu a po přikoupení tohoto příslušenství se praktická stránka věci okamžitě zlepší. Prostřednictvím oficiálních stránek výrobce jde dokoupit 30 litrový kufr v černé (1190 Kč) nebo bílé (1290 Kč) barvě. Již zmíněné sedlo je určeno pro dva, takže Zahara 125 obsahuje výklopné stupačky pro spolujezdce v oblasti prostornosti není problém ani při cestování ve dvou. Nádrž zvládne pojmout 5 litrů paliva a použité pneumatiky disponují rozměry 90/90 vpředu a 100/90 vzadu.

Keeway Zahara 125: Retro elegán za rozumnou cenu

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je možná až překvapivě dobré a tento skútr nepůsobí ani při bližším prozkoumání jako typická, levná ,,Čína“. Je kvalitně postavený, použité materiály jsou dobré a všechno je dobře slícováno, takže nebylo patrné ani žádné vrzání či podobné neduhy. Problémy by pak neměly nastat ani v oblasti spolehlivosti, protože je to velmi jednoduchý stroj a třeba vzduchem chlazený motor by měl vydržet i drsnější zacházení. Při alespoň standardní údržbě bude určitě všechno fungovat tak jak má. Co se týče ceny, tak Zahara 125 se u nás prodává za 41 900 Kč s DPH, což určitě není špatné a v za své peníze dostanete kvalitní, nenáročný a dobře postavený skútr.

Keeway Zahara 125: Retro elegán za rozumnou cenu

Verdikt
Keeway Zahara 125 je povedený skútr čínské provenience, který boduje hned v několika ohledech a zaujme také povedeným designem. Výrobce vsadil na populární retro styling a ten se určitě povedl, přičemž pochválit musíme i solidní motor, agilní jízdní vlastnosti a kvalitní zpracování. Motor sice papírově moc výkonu nepobral, ale ke svižnému korzování po městě bez problémů stačí a když bude třeba, zvládne i okresky. Jízdní vlastnosti jsou postaveny na příjemné manévrovatelnosti a výbava je sice spíše základní, ale za příplatek je možné pořídit si alespoň horní box a vylepšit tak praktičnost. Zpracování je až překvapivě dobré a za zmínku určitě stojí také skvělý poměr cena / výkon, v čemž tento skútr opravdu vyniká.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Keeway Zahara 125: Retro elegán za rozumnou cenu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.