Přeposlat Ducati zmodernizovala model Scrambler Icon pro modelový rok 2019. Bude bezpečnější, komfortnější a zábavnější.

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ducati zmodernizovala model Scrambler Icon pro modelový rok 2019. Bude bezpečnější, komfortnější a zábavnější.

14.09.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Ducati představilo novou verzi svého populárního stroje Scrambler Icon pro modelový rok 2019, která se veze na vlně menších, ale důležitých dílčích vylepšení. Kromě lehce poupraveného designu se můžeme těšit také na modernější výbavu či vylepšený projev.

Ducati zmodernizovala model Scrambler Icon pro modelový rok 2019. Bude bezpečnější, komfortnější a zábavnější.

Ducati platí za velmi populárního, a hlavně úspěšného výrobce motocyklů a na co tato italská firma sáhne, to se jí většinou skvěle podaří. A nad všemi velkými úspěchy této značky za posledních několik let stojí řada Scrambler, což byl tak obrovský úspěch, že to pravděpodobně nepředpovídali ani ti největší optimisti. Tato řada je relativně nová, vznikla v roce 2014 a od té doby si našly Scramblery cestu k 55 tisícům majitelů, což je prostě obrovský úspěch a jenom podtrhuje to, že retro stroje zkrátka táhnou. Aktuálně obsahuje řada Scrambler hned 11 modelů a Icon, tedy ten nejpopulárnější, je druhý nejlevnější. Úplným základem je verze Sixty2 s 399cc dvouválcem a jedná se o jediný stroj z řady Scrambler s takto objemným motorem. Dalších sedm variant, včetně stroje Icon, obsahuje dvouválec o objemu 803cc a zbývající tři mašiny už stojí s motorem 1079cc na vrcholu nabídky. Icon je tedy takovým tím skromnějším modelem a možná i proto je tak populární, přičemž po modernizaci by mohla jeho popularita ještě narůst. Na první pohled vypadá Icon 2019 úplně stejně, jako aktuální verze, nicméně změn je opravdu hodně a jen minimum je jich patrných na první pohled.

Ducati zmodernizovalo model Scrambler Icon pro modelový rok 2019. Bude bezpečnější, komfortnější a zábavnější.Ducati zmodernizovalo model Scrambler Icon pro modelový rok 2019. Bude bezpečnější, komfortnější a zábavnější.

Jedná se o spíše nenápadnější, dílčí vylepšení, které Icon posunou o notný kousek dál bez toho, aby nějak dramaticky změnily jeho postoj. Jedna z největších změn je nový světlomet, který už nemá tmavý podklad a nově obsahuje rozdělení do čtyř segmentů prostřednictvím černého X. Tento prvek evokuje závody převážně amatérů v minulých časech, kdy si jezdci přelepovali světlomet do kříže černou páskou. Okolo světlometu pak najdeme LED kruh a ten nyní konečně umožňuje klasické denní svícení, což je hezká a praktická novinka. Kromě toho, že to dobře vypadá, tak to napomůže také bezpečnosti, protože díky tomu bude mašina lépe vidět za všech podmínek. Kromě toho se můžeme těšit i na nové blinkry (opět samozřejmě LED) s funkcí automatického vypínání. Další viditelnou změnu najdeme po stranách nádrže a jedná se o lehce přepracované hliníkové pláty s nápisem Scrambler Ducati, které mají nově černé orámování. Trochu jinak pak vypadá také výfuk, jeho svody a motor je jinak zbarvený, přičemž změny se mírně dotkly i hezkých litých kol. Ta mají nově frézované paprsky, podobně jako u modelů s 1079cc motorem a v oblasti rozměrů zůstalo vše při starém, takže zadní kolo má 17 palců a přední je o palec větší.

Ducati zmodernizovalo model Scrambler Icon pro modelový rok 2019. Bude bezpečnější, komfortnější a zábavnější.Ducati zmodernizovalo model Scrambler Icon pro modelový rok 2019. Bude bezpečnější, komfortnější a zábavnější.

Poměrně velkou změnu registrujeme v oblasti palubní desky, či spíše budíku, který sice vypadá na první pohled pořád stejně, ale má nové funkce a je trochu jinak rozvržený. Nově umí budík konečně zobrazovat, jaký máte aktuálně zařazený převodový stupeň a ukáže i stav paliva v nádrži, což jsou praktické věci, které u současného modelu nepochopitelně chybí. Hodiny se přesunuly z horní části do spodní (jejich původní místo zabírá ukazatel paliva), nalevo od rychloměru je umístěný ukazatel zařazené rychlosti a zbytek ukazatelů víceméně zůstal na svém místě. Zmínit určitě musíme také možnost dovybavit tento model systémem DMS (Ducati Multimedia System), který umožňuje propojení s chytrým telefonem a zrcadlení několika jeho funkcí. Ducati u modernizovaného Scrambleru Icon uvádí, že bude mnohem komfortnější a příjemnější na řízení, a to díky novému sedlu, jinak naladěnému odpružení a možnosti upravit si polohu obou předních páček. Spojka by měla mít navíc podstatně měkčí chod než doposud, protože výrobce vsadil na hydrauliku. Podvozek zůstává stejný, takže vpředu sedí 41 mm vidlice Kayaba a vzadu má své místo tlumič s možností nastavení předpětí, ale naladění by mělo více tíhnout ke komfortu.

Ducati zmodernizovalo model Scrambler Icon pro modelový rok 2019. Bude bezpečnější, komfortnější a zábavnější.Ducati zmodernizovalo model Scrambler Icon pro modelový rok 2019. Bude bezpečnější, komfortnější a zábavnější.

Kromě většího pohodlí by měl být modernizovaný Icon také bezpečnější, protože výrobce použil náklonový ABS systém od společnosti Bosch, a to je velmi vítaná novinka. Brzdná soustava se jinak nezměnila (kotouče mají průměr 330 mm vpředu a 245 mm vzadu), a to platí také pro motor, který zůstává stejný, jako doposud. A to je dobře, protože vzduchem chlazený dvouválec s válci uloženými do L o zdvihovém objemu 803cc se povedl a nebylo třeba na něm nic měnit. Nejvyšší výkon této jednotky je 54 kW (73 koní) při 8250 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 68 Nm při 5750 ot/min, přičemž velkou zbraní tohoto dvouválce je hezký zátah už ve středních otáčkách a charakterní projev. Motor samozřejmě plní aktuální emisní normu Euro 4 a je spojený se šestirychlostní převodovkou. Zmodernizovaný Icon bude dostupný ve dvou barevných variantách, a sice v klasické žluté s označením 62 Yellow a nové oranžové Atomic Tangerine. O zahájení prodeje, respektive o ceně, prozatím nepadlo ani slovo, ale cena by se měla pohybovat na podobné úrovni jako před modernizací (současný Icon aktuálně startuje na částce 225 000 Kč).

Ducati zmodernizovalo model Scrambler Icon pro modelový rok 2019. Bude bezpečnější, komfortnější a zábavnější.Ducati zmodernizovalo model Scrambler Icon pro modelový rok 2019. Bude bezpečnější, komfortnější a zábavnější.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ducati zmodernizovala model Scrambler Icon pro modelový rok 2019. Bude bezpečnější, komfortnější a zábavnější.


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.