Přeposlat Moto Guzzi V9 Bobber: Švihák italský

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Moto Guzzi V9 Bobber: Švihák italský

12.09.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Moto Guzzi V9 Bobber je motocykl s charakterem, což je věc, která se velmi cení. Jedná se o typickou italskou stylovku s parádním designem, charizmatickým motorem, dobrou výbavou a kvalitním zpracováním, přičemž k vytknutí toho v tomto případě opravdu moc není.

Moto Guzzi V9 Bobber: Švihák italský

Motor
Zadní kolo stylového stroje Moto Guzzi V9 Bobber pohání vidlicový dvouválcový motor o zdvihovém objemu 853cc, který v době vzniku plnil jako první motor výrobce emisní normu Euro 4. Tento vzduchem a olejem chlazený motor má dva ventily na válec, palivový systém Marelli MIU a jeho kompresní poměr čítá 10.5: 1. Co se týče výkonu, tak řidič má k dispozici 40.44 kW (55 koní) při 6250 ot/min a točivý moment o hodnotě 62 Nm, který je k dispozici při 3000 ot/min. Z toho je dobře patrný fakt, že se jedná o motor nevyžadující ty nejvyšší otáčky a velmi solidní zátah vskutku předvádí už v těch nižších a středních. Vyšší otáčky ale motoru samozřejmě nevadí a cítí se v nich dobře, jde spíš o to, že je příjemný a naprosto použitelný i v těch nižších. Odezva na přidání plynu je hezky rychlá a motor běží bez výraznějších vibrací, takže je to v celkovém pohledu velmi příjemná jednotka, která je svým projevem tak trochu old-school, což je jen a jen dobře. Pochvalu si pak zaslouží také vcelku charizmatický zvukový projev. Průměrná spotřeba se pohybuje okolo 5 litrů paliva na 100 km, a to víceméně odpovídá jak výkonu, tak celkovým proporcím tohoto stroje. Motor je spojený s povedenou šestirychlostní převodovkou, která je přesná a je radost s ní pracovat.

Moto Guzzi V9 Bobber: Švihák italský

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré a výrobce našel dobrý kompromis mezi ovladatelností, stabilitou a odezvou od řídítek. V nižších rychlostech je ovládání vlivem vyšší hmotnosti tohoto stroje trochu obtížnější (hmotnost s náplněmi, ale bez paliva, je 199 kg), ale určitě to není těžkopádná mašina a prostřednictvím řídítek umí s jezdcem hezky komunikovat. Od předního kola se k řidiči dostane hodně informací o tom, co se dole děje a podvozek si poradí snad s každým typem silnici. Okresky jsou bez problémů, stejně tak jako rozbité městské silnice (i když zde je patrný jeho spíše tužší charakter) a nemusíte se vůbec bát vyjet ani mimo klasické zpevněné cesty, třeba na nějakou obyčejnou polňačku. Ochotu jít do zatáček vykazuje tento stroj až překvapivě velkou a sklopit se nechá bez většího odmlouvání. Podvozek je postavený na klasické vidlici o průměru 40 mm vpředu a vzadu najdeme kyvku doplněnou o dva tlumiče s možností nastavení předpětí. Podvozek je tedy spíše jednodušší, ale svou práci odvádí na jedničku a platí to také pro brzdy, byť třeba vpředu není dvoukotoučová brzda a najdeme zde klasiku s jedním kotoučem. Přední kotouč má průměr 320 mm, zakusuje se do něj čtyřpístkový třmen od Bremba a vzadu najdeme opět třmen od této věhlasné italské firmy, ale se dvěma pístky.

Moto Guzzi V9 Bobber: Švihák italský

Výbava
Výbava tohoto modelu je poměrně slušná a kombinuje v sobě prvky retra s moderními doplňky. V základu samozřejmě neschází brzdný systém ABS a ve výbavě najdeme i kontrolu trakce stavitelnou ve dvou stupních, kterou je možné úplně vypnout. Jakmile se s motorkou trochu sžijete a budete vědět, co od ní čekat, doporučujeme ji vypnout, protože do řízení zasahuje možná až zbytečně moc a jízda je kvůli ní někdy až přehnaně uskákaná. Palubní deska je nesmírně jednoduchá a před řidičem sedí kruhový analogový tachometr zdobený chromovanou obručí, který obsahuje informační diody a maličký displej. Tento displej zobrazuje aktuálně zařazený převodový stupeň, ukazatel ujetých kilometrů, aktuální i průměrnou spotřebu paliva, hodiny či teplotu. Otáčkoměr tu není, ale ani moc neschází, protože dle projevu motoru jde dobře odhadnout, kdy přeřadit. Palubní deska je příkladně přehledná a žádné problémy s čitelností nejsou ani na přímém slunečním světle. Sedlo pro dva je vcelku rozměrné a je i velmi pohodlné, nachází se ve výšce 808 mm a rozvor kol se zastavil na čísle 1465 mm. Kompletní rozměry této mašiny jsou 2185 x 1160 x 840 mm a nádrž zvládne pojmout 15 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je solidní. Nádherná kola disponují průměrem 16 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 130/90 vpředu a 150/80 vzadu.

Moto Guzzi V9 Bobber: Švihák italský

Kvalita a spolehlivost
Kvalita dílenského zpracování je velmi dobrá, a byť není dokonalá, mírné nedostatky se k italskému charakteru tohoto typicky italského stroje hodí. Použití materiály jsou ale příkladně kvalitní, celkový design je hezky čistý, nepřeplácaný a tahle mašina má na první pohled zkrátka svůj styl. Výrobce se věnoval i těm sebemenším detailům a Moto Guzzi V9 Bobber vypadá skvěle jak v akci při jízdě, tak v poklidu někde na parkovišti. Co se týče ceny, tak ta na našem trhu začíná na částce 254 900 Kč s DPH, a to není vzhledem ke všem kladným vlastnostem této mašiny nijak přehnané.

Moto Guzzi V9 Bobber: Švihák italský

Verdikt
Moto Guzzi V9 Bobber je motocykl s charakterem, což je věc, která se velmi cení. Jedná se o typickou italskou stylovku s parádním designem, charizmatickým motorem, dobrou výbavou a kvalitním zpracováním, přičemž k vytknutí toho v tomto případě opravdu moc není. Možná pouze někdy snad až příliš horlivá kontrola trakce, která zasahuje zbytečně často, ale tento prvek jde v případě potřeby naštěstí vypnout. Jízdní vlastnosti jsou dobré a podvozek je sice spíše tužší, ale celkově se Bobber chová předvídatelně, nemá problém se zatáčkami, a navíc i skvěle brzdí. Cena není přehnaná, takže pokud máte v hledáčku vyloženě mašiny typu bobber, tohle je jedna z nejlepších možností (možná ta úplně nejlepší).

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Moto Guzzi V9 Bobber: Švihák italský


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.