Přeposlat Honda Monkey 125: Legenda je zpět, a to ve skvělé formě

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda Monkey 125: Legenda je zpět, a to ve skvělé formě

10.09.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Monkey od Hondy je nesmírně slavný, ikonický motocykl a Honda ho začala vyrábět již v roce 1967. Nejnovější provedení přenáší původní pojetí tohoto maličkého stroje do současnosti a dělá to s úctou k originálu a zároveň tak, že je to plně použitelný stroj ideální pro každý den.

Honda Monkey 125: Legenda je zpět, a to ve skvělé formě

Motor
Honda Monkey je pouhých 1710 mm dlouhý prcek, takže ke svižnému rozpohybování nepotřebuje kdovíjak objemný či výkonný motor. Ani těch válců není třeba moc, takže zadní kolo opičáka roztáčí vzduchem chlazený jednoválec o zdvihovém objemu 125cc s dvojicí ventilů a elektronickým vstřikováním paliva. Nejvyšší výkon této jednotky je 6.9 kW (9.4 koně) při 7000 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 11 Nm při 5250 ot/min. To vypadá jako nic moc, ale motor nemusí tahat žádnou velkou váhu, takže umí tento stroj rozhýbat až překvapivě svižně a nabídne i velmi příjemné reakce na přidání plynu. Rozjezdy od semaforů jsou suverénní, motor umí hezky zabrat a pro městský provoz se jedná o ideální jednotku. Maximální rychlost se může vyšplhat až na 90 km/h, nicméně nejlépe se Monkey cítí v rychlostech okolo 70 km/h, kdy má motor ještě nějakou tu sílu. Při jízdě běží tento jednoválec naprosto klidně, bez vibrací a ty jsou patrné pouze při volnoběhu. Největším plusem motoru je ale jeho neuvěřitelná nenáročnost na palivo, spotřeba se pohybuje mezi 1.5 – 1.8 litru na 100 km a do dvou litrů bude jezdit opravdu každý nehledě na styl jízdy. Provozní náklady jsou tedy velmi nízké a v tomto ohledu patří Monkey 125 k těm nejlepším. Převodovka je pouze čtyřstupňová a s motorem je dobře sladěná, takže řazení je veskrze příjemné.

Honda Monkey 125: Legenda je zpět, a to ve skvělé formě

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti této mašiny (či spíše mašinky) jsou dány jejími kompaktními rozměry a je neuvěřitelně zábavné opičáka prohánět po městě. V tomto prostředí se cítí Monkey jako doma a naprosto suverénně se vejde do každé mezery v provozu, přičemž není problém proplést se mezerami, do kterých byste si netroufli ani na skútru. Je to opravdu zábava, Monkey se odněkud přiřítí, proplete se několika mezerami a za typického zvuku odfrčí někam do dálky. Jako taková hyperaktivní vosa, která neustále poletuje. Podvozek je naladěný na komfort, takže tlumiče jsou velmi měkké a nekvalitní městské povrchy typu kočičích hlav zvládají velmi dobře. Není to sportovní stroj, ale není problém i trochu zatlačit na pilu a Monkey se odvděčí vcelku solidní stabilitou a jistotou. Samozřejmě v rámci hmotnosti, která je pouhopouhých 107 kg (pohotovostní) a díky takto nízké váze je ovladatelnost nesmírně snadná i při nejnižších rychlostech. Podvozek je postavený na obrácené vidlici se zdvihem 100 mm vpředu a vzadu najdeme dva tlumiče, které poskytnou zdvih 104 mm. Brzdná soustava je kompletně kotoučová (220 mm vpředu a 190 mm vzadu) a nemá se zastavením tohoto lehoučkého stroje sebemenší problémy.

Honda Monkey 125: Legenda je zpět, a to ve skvělé formě

Výbava
Výbava není vůbec špatná a Honda tento retro stroj vybavila vcelku moderními prvky. Kontrolu trakce tu určitě nikdo nečeká (a ani tu není), ale ve výbavě neschází brzdný systém ABS s technologií IMU, takže zadní část se při prudkém brzdění nezvedá, a i když vezmete za brzdy opravdu hodně, vše je krásně stabilní. Zmínit určitě musíme i kompletní LED osvětlení (přední + zadní světlo a blinkry) a potěší i klíč se systémem zpětné odpovědi. Díky tomuto systému se po stisku tlačítka rozblikají světla, a to pomůže třeba v situaci, kdy budete hledat svůj stroj někde na parkovišti. Na druhou stranu to asi pomůže až v případě, když už se bude trochu stmívat, protože s rozměry 1710 x 1029 x 755 mm je Monkey 125 tak malým strojem, že v záplavě automobilů snadno zapadne a zkrátka není vůbec vidět. Rozvor kol se zastavil na hodnotě 1155 mm, pohodlné a příjemně rozměrné sedlo je umístěno ve výšce 776 mm a nádrž zvládne pojmout 5.6 litru paliva, takže dojezd na jedno natankování bez jakýchkoliv problémů přesáhne 300 km. Palubní deska je kompletně digitální a maličký budík před řidičem, který na něho při nastartování zamrká, zobrazuje aktuální rychlost, stav paliva v nádrži, ujeté kilometry a ujeté kilometry za den. Okolo tohoto displeje jsou rozesety informační diody a všechno je hezky čitelné za všech okolností. Kola disponují průměrem 12 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/80 vpředu a 130/80 vzadu.

Honda Monkey 125: Legenda je zpět, a to ve skvělé formě

Kvalita a spolehlivost
I když je Monkey 125 malá a relativně levná Honda, pořád je to Honda a tomu odpovídá kvalitní dílenské zpracování se zaměřením i na maličké detaily. Neschází ani v retro stylu vyvedený ikonický znak Hondy s křídlem, který se nachází na nádrži z obou stran a pochválit musíme také kvalitní materiály. Všechny ty blyštivé věci jsou opravdu kov, a ne jenom plast nastříkaný na stříbrno, takže Monkey 125 působí hezky poctivým a kvalitním dojmem. Cena tohoto stoje je 99 900 Kč, což je o rovných 10 tisíc víc než v případě podobného modelu MSX 125 také od Hondy, ale Monkey má neoddiskutovatelný ,,cool“ faktor, za který se vyplatí připlatit.

Honda Monkey 125: Legenda je zpět, a to ve skvělé formě

Verdikt
Monkey od Hondy je nesmírně slavný, ikonický motocykl a Honda ho začala vyrábět již v roce 1967. Nejnovější provedení přenáší původní pojetí tohoto maličkého stroje do současnosti a dělá to s úctou k originálu a zároveň tak, že je to plně použitelný stroj ideální pro každý den. A nejenom, že je plně použitelný, on je v provozu navíc nesmírně zábavný na řízení a jeho motor vyžaduje tak málo paliva, že je to skoro až neuvěřitelné. Do hustého městského provozu je to dokonalý společník a kromě toho, že je hravý, tak také dobře vypadá a svému majiteli zaručí více pozornosti než kdejaký superbike. Pochválit musíme i moderní výbavu a kvalitní dílenské zpracování, přičemž problémy by neměly být ani se spolehlivostí.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda Monkey 125: Legenda je zpět, a to ve skvělé formě


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.