Přeposlat Vespa GTS Super 300 4V: Italský klasik ve skvělé formě

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Vespa GTS Super 300 4V: Italský klasik ve skvělé formě

07.09.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Stroje Vespa mají již dlouho auru jakési výjimečnosti a bez pochyb to platí také pro model GTS Super 300 4V, který se povedl po všech stránkách. Vypadá skvěle, jezdí tak, jak by Vespa jezdit měla, má tak akorát výkonný a zároveň úsporný motor a je za všech okolností praktický a nesmírně příjemný na používání.

Vespa GTS Super 300 4V: Italský klasik ve skvělé formě

Motor
Zadní kolo krásného retro skútru Vespa GTS Super 300 4V roztáčí povedený jednoválcový motor, který disponuje kapalinovým chlazením a čtyřventilovým rozvodem. Zmínit musíme také přítomnost vstřikování a katalyzátoru, stejně tak jako zdvihový objem čítající 278.3cc. Nejvyšší výkon tohoto jednoválce je 15.6 kW (21 koní) při 7750 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 22 Nm při 5000 ot/min. To jsou veskrze průměrná a nijak extra zajímavá čísla, nicméně motor nemá se svižným rozhýbáním tohoto skútru sebemenší potíže a jeho hlavní disciplínou jsou svižné rozjezdy od semaforů. V tomto ohledu budete s Vespou GTS Super 300 4V patřit mezi ty nejlepší a hledat konkurenci budete jen velmi stěží. Motor běží vcelku klidně, bez výraznějších vibrací a potěší také příjemně rychlými reakcemi na přidání plynu a charakterním zvukovým projevem. Jedná se vesměs o velmi příjemnou jednotku, která je výborně vyladěná a nabídne solidní výkon pro každodenní používání. Motor je jako stvořený jak do města, tak mimo něj a udržovat rychlost okolo 100 – 110 km/h není vůbec žádný problém, přičemž motor i v těchto rychlostech vykazuje ochotu zrychlovat dál. Maximální rychlost se může vyšplhat až na tachometrových 130 km/h (výrobce uvádí 118 km/h), takže se dá jezdit i po dálnici, nicméně na klasických okreskách se Vespa cítí lépe. Spotřeba se pohybuje jen lehce nad hranicí 3 litrů a motor je spojený s převodovkou typu CVT.

Vespa GTS Super 300 4V: Italský klasik ve skvělé formě

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou perfektní a nesou se přesně v duchu Vespy, takže jsou spíše pohodové a klidné. Není to sportovní skútr a podvozek je naladěný hlavně na komfortní notu, nicméně míra stability je příkladná a Vespa si je jistá v kramflecích i při ostřejší jízdě. Řízení je vcelku komunikativní, na pobídnutí ke změně směru jízdy reaguje tento skútr ochotně a v oblasti jízdy je tak všechno v nejlepším pořádku. Proplétání se v hustém městském provozu zvládá GTS Super 300 naprosto suverénně, bez sebemenších problémů a je radost ji řídit ve všech typech provozu a za všech okolností, což je to, o čem Vespa je. Podvozek nabízí u zadního odpružení možnost nastavení předpětí ve čtyřech stupních a pochvalu si zaslouží také brzdná soustava, která je kompletně kotoučová. Je sice trochu zvláštní, že zadní kotouč je s průměrem 220 mm o 20 mm větší než ten přední (většinou tomu bývá naopak), ale brzdy fungují bezvadně, mají rychlý nástup a je na ně spolehnutí za jakékoliv situace. Ergonomie je naprosto příkladná, posed za řídítky je velmi přirozený, takže pohodlný a na skútru je dostatek místa i pro vyšší jedince. Všechno je hezky po ruce a sedlo poskytne dobrý komfort i solidní oporu.

Vespa GTS Super 300 4V: Italský klasik ve skvělé formě

Výbava
Výbava je spíše taková spartánská, ale to se k retro stylu Vespy docela hodí a víceméně všechny důležité věci v základu jsou. A pokud by někomu základ nestačil, výrobce nabízí opravdu hodně originálního příslušenství, takže ve finále je možné si tento skútr opravdu vyšperkovat k obrazu svému. Standardní výbava obsahuje třeba kompletní LED osvětlení (vpředu i vzadu), brzdný systém ABS, systém ASR (hlídání prokluzu zadního kola) či USB port. Velkou pochvalu si zaslouží krásná palubní deska, která se skládá z analogového tachometru a malého, doprovodného displeje, který ukazuje stav paliva v nádrži, čas, ujeté kilometry a denní počítadlo kilometrů. Okolo tachometru a displeje se pak nachází i nezbytné informační diody a díky jednoduché grafice je všechno příkladně čitelné za všech okolností. Praktická stránka věci je víceméně bez připomínek a obsahuje klasiku v podobě prostoru pod sedlem, schránky před koleny řidiče a neschází ani výklopný háček pro pověšení třeba tašky s nákupem. USB port se nachází ve schránce před koleny řidiče, poslouží jednak k nabití telefonu a může sloužit také ke sběru dat prostřednictvím mobilního telefonu a platformy VMP. Na délku tento model měří 1950 mm, sedlo je uloženo ve výšce 790 mm, rozvor kol je 1375 mm a nádrž zvládne pojmout 8.5 litru paliva, takže dojezd na jedno natankování je nadprůměrný.

Vespa GTS Super 300 4V: Italský klasik ve skvělé formě

Kvalita a spolehlivost
Vespy jsou hodně drahé skútry, které určitě nejsou pro každého a vyšší pořizovací ceně úroveň zpracování naštěstí odpovídá. Jedná se o prémiový model, a to se odráží jak na použitých materiálech, tak na celkovém zpracování, které je výborné a výrobce se zaměřil i na sebemenší detaily. Žádné problémy by neměly nastat ani v oblasti spolehlivosti a při alespoň standardní údržbě všechno poběží tak jak má. Vespa GTS Super 300 4V je na našem trhu dostupná ve čtyřech barevných variantách, a sice v bílé, černé, červené a neobvyklé zelené, která vypadá skvěle. Cena startuje na částce 143 900 Kč, což určitě není málo a GTS Super 300 4V se tak řadí k těm dražším kouskům.

Vespa GTS Super 300 4V: Italský klasik ve skvělé formě

Verdikt
Stroje Vespa mají již dlouho auru jakési výjimečnosti a bez pochyb to platí také pro model GTS Super 300 4V, který se povedl po všech stránkách. Vypadá skvěle, jezdí tak, jak by Vespa jezdit měla, má tak akorát výkonný a zároveň úsporný motor a je za všech okolností praktický a nesmírně příjemný na používání. A přesně o tom Vespy jsou. Trávit s nimi s radostí každou volnou chvilku a vyloženě se těšit na to, až ji ráno zase nastartujete a někam vyrazíte. Tento model je sice dražší, ale s tím u této značky s bohatou tradicí zkrátka musíte počítat.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Vespa GTS Super 300 4V: Italský klasik ve skvělé formě


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.