Přeposlat Kawasaki zmodernizovalo Ninju ZX-10R pro modelový rok 2019

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki zmodernizovalo Ninju ZX-10R pro modelový rok 2019

05.09.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Po přeplňovaném superbiku Ninja H2 naplánovala japonská firma Kawasaki modernizaci také pro svůj další superbike, a to konkrétně pro model Ninja ZX-10R. Opět se můžeme těšit na vyšší výkon, modernější technologie či speciální high-tech lakování.

Kawasaki zmodernizovalo Ninju ZX-10R pro modelový rok 2019

Japonská Kawasaki je v oblasti superbiků nesmírně silná a hlavní hvězdou je u ní samozřejmě přeplňovaná mašina Ninja H2 a její deriváty. Tohle je ale stroj, který si vytvořil vlastní kategorii a je v ní víceméně osamocený (ostatní výrobci se na pole přeplňovaných superbiků prozatím ještě nepustili), takže stojí ještě o stupínek nad klasickými litrovými stroji s výkonem okolo 200 koní. Roli takového toho klasického superbiku plní u Kawasaki už nějaký ten pátek model Ninja ZX-10R, který se právě dočkal lehčí modernizace pro modelový rok 2019. Tato mašina vznikla již v roce 2004 jako nástupce stroje Ninja ZX-9R a jedná se o jeden z nejpopulárnějších superbiků ve své třídě. Výkonnostně začínala Ninja ZX-10R na nějakých 150 koních a aktuálně se pohybuje na hranici 200 koní, přičemž od roku 2004 vzniklo osm revizí s různými modernizacemi a úpravami. Varianta pro modelový rok 2019 bude tedy již tou devátou a ze všech nejvýkonnější, nicméně nárůst výkonu není nijak dramatický. Varianta pro následující modelový rok dostane ještě více technologií ze světa SBK (Superbike World Championship), přičemž Kawasaki shodou okolností aktuálně v tomto podniku v oblasti poháru konstruktérů vede a určitě nechce své vedení ztratit.

Kawasaki zmodernizovalo Ninju ZX-10R pro modelový rok 2019Kawasaki zmodernizovalo Ninju ZX-10R pro modelový rok 2019

Loňskou sezónu závodů SBK Kawasaki vyhrálo úplně, takže je evidentní, že tato japonská firma ví, jak udělat dokonalý okruhový stroj patřící mezi to úplně nejlepší. Model pro rok 2019 se v oblasti designu od toho aktuálního víceméně vůbec neliší, ale to určitě ničemu nevadí, protože ZX-10R platí za velmi atraktivní mašinu, který vypadá pořád skvěle. Je to zkrátka ryzí superbike s agresivním profilem a hezkou kapotáží, přičemž dominantu designu tvoří určitě příď s ostrým čumákem a dvojicí světlometů. U nové varianty půjdou do prodeje hned tři verze, a sice základní se standardním označením ZX-10R, limitovaná edice ZX-10RR a varianta ZX-10R SE, jejíž hlavním prvkem je systém KECS (Kawasaki Electronic Control Suspension), tedy elektronicky stavitelný podvozek. Hlavní a největší změnou pro modelový rok 2019 najdeme na motoru a jedná se o přepracovaný systém chodu ventilů. Nově se můžou případní majitelé těšit na systém ventilů stejného typu, jaký má BMW S1000RR (v tomto superbiku se tento systém zvaný ,, finger-follower“ objevil v roce 2010 jako první) nebo Suzuki GSX-R1000.

Kawasaki zmodernizovalo Ninju ZX-10R pro modelový rok 2019Kawasaki zmodernizovalo Ninju ZX-10R pro modelový rok 2019

Díky této úpravě se snížila váha celého systému o hezkých 20 % a použití této technologie umožnila v první řadě přepracovaná hlava válců, přičemž hlavní poznávací znak přepracované hlavy válců je v červené barvě. Výrobce tak mohl sáhnout po agresivnějším profilu vačky a můžeme se tedy těšit na nepatrné navýšení výkonu. Zdá se, že standardní model nabídne výkon 203 koní, takže o 3 koně víc než aktuální verze a varianta RR by pak měla mít ještě o jednoho koně navíc. Nárůst výkonu můžeme očekávat také s použitím náporového sání Ram Air, takže nejnovější Ninja ZX-10R bude ve všech specifikacích výkonnější než doposud. Výše zmíněný nový systém ventilů je stejný pro všechny tři varianty (ZX-10R, ZX-10RR i ZX-10R SE), nicméně limitovaná edice RR se dočkala ještě několika úprav, bude moct točit více otáček (má omezovač posunutý o 600 otáček/min výš) a proti standardním verzím bude i nepatrně lehčí. Když už jsme nakousli tuto limitovanou, hlavně na okruh určenou edici, tak bychom měli také dodat, že k dispozici bude pouhých 500 kusů. Jedná se o stroj se sedlem pouze pro jednoho a mimo na okruh naladěného odpružení se může majitel těšit také na kovaná kola od firmy Marchesini.

Kawasaki zmodernizovalo Ninju ZX-10R pro modelový rok 2019Kawasaki zmodernizovalo Ninju ZX-10R pro modelový rok 2019

Tento model bude k dispozici pouze v jedné barevné variantě, a to v kombinaci Lime Green. Všechny tři modely, tedy i ten základní, jsou ve standardu vybaveny rychlořazením KQS (Kawasaki Quick Shifter) nahoru i dolů a hlavní novinka je v tom, že aktuální model 2018 má rychlořazení ve starší verzi, která umí řadit pouze nahoru. Dostupné budou tři barevné varianty s označením Lime Green, Ebony a Metallic Graphite Grey. Co se týče modelu s označením ZX-10R SE, tak ten disponuje již zmíněným elektronickým podvozkem KECS, a kromě tohoto prvku nabídne také kovaná kola Marchesini a speciální, samoopravovací lak jako u modelu Ninja H2 2019. Ten umí vyhladit drobné oděrky, škrábance a podobné nepříjemnosti a stačí mu k tomu pouze vyšší teplota (dostupné barvené varianty budou Metallic Carbon Grey, Neutron Silver a Lime Green). Kawasaki trochu nečekaně vůbec nesáhla na palubní desku či klasickou elektroniku, takže ZX-10R bude i nadále v porovnání s přímou konkurencí nastavitelná v méně směrech, nicméně výrobce pravděpodobně ví, co dělá. O cenách se prozatím bohužel nic neví, a to platí také pro dostupnost.

Kawasaki zmodernizovalo Ninju ZX-10R pro modelový rok 2019Kawasaki zmodernizovalo Ninju ZX-10R pro modelový rok 2019

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki zmodernizovalo Ninju ZX-10R pro modelový rok 2019


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.