BMW


Přeposlat BMW K 1600 Grand America: Cestování první třídou

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW K 1600 Grand America: Cestování první třídou

03.09.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

BMW K 1600 Grand America je povedený, velmi moderní cruiser a takřka dokonalý polykač kilometrů, který nabídne svému majiteli skvělou kombinaci komfortní jízdy a sametového šestiválce. Právě motor je to, co dělá řadu K 1600 ikonou mezi cestovními stroji, i když to možná není tak kultovní model, jako Goldwing od Hondy, v celkovém součtu je mu BMW K 1600 velkým a zdatným konkurentem.

BMW K 1600 Grand America: Cestování první třídou

Motor
Pořádný cestovní cruiser potřebuje pořádný motor a u BMW vsadili s modelem K 1600 Grand America na to největší, co mají v jednostopém světě k dispozici. Zadní kolo tohoto stroje tedy roztáčí olejem a vodou chlazený řadový šestiválec o zdvihovém objemu 1649cc, který disponuje čtyřmi ventily na válec. Nejvyšší výkon této jednotky je 118 kW (160 koní) při 7750 ot/min a točivý moment dosahuje skvělé hodnoty 175 Nm při 5250 ot/min. Jedná se vpravdě o fantastický motor a určitě je to jedna z nejzajímavějších pohonných jednotek v motocyklovém světě. Běží naprosto klidně, bez jakýchkoliv vibrací a v nízkých otáčkách o něm ani nevíte. Kromě jeho nezměrné síly a hutného, nesmírně návykového zátahu, který vám tato jednotka dopřeje víceméně kdykoliv. I v nízkých otáčkách stačí v případě potřeby náhlého zrychlení jednoduše vzít za plyn a nechat se odnést vlnou točivého momentu vpřed. Ve vysokých otáčkách pak ukáže svou divočejší a drsnější tvář, kdy nabídne opravdu parádní zvukový doprovod a hezkou špičku. S touto mašinou vážící 364 kg nemá šestiválec sebemenší problémy a maximální rychlost je omezená na 162 km/h, což je kvůli přítomnosti velkého zadního kufru a jeho vlivu na celkovou aerodynamiku stroje. Převodovka je klasicky šestirychlostní a výrobcem udávaná spotřeba je 5.7 litru na 100 km jízdy.

BMW K 1600 Grand America: Cestování první třídou

Jízda a ovladatelnost
V opravdu nízkých rychlostech je znát enormní hmotnost tohoto stroje a ovládání je zkrátka obtížné a náročné. Jakmile se ale trochu rozjedete, K 1600 Grand America jako kdyby začala na hmotnosti ztrácet a na silnicích plných zatáček působí příjemně agilním, obratným dojmem. Není to samozřejmě vyloženě sportovní bike, ale trochu toho sportovního ducha má a BMW se povedlo najít ideální poměr mezi komfortem, stabilitou a agilitou. Podvozek je elektronicky stavitelný (Dynamic ESA) a nabídne hned tři režimy nastavení, přičemž v tom nejkomfortnějším se dočkáme opravdu skvělé schopnosti filtrovat veškeré nerovnosti a nedokonalosti na silnici. Tento cestovní křižník zvládne polykat kilometr za kilometrem naprosto nenuceně a s takovou lehkostí, jakou jen tak někdo nenabídne. Trošku problém je při cestování ve vyšších rychlostech, a to hlavně okolo 150 – 160 km/h, kdy začne zadní kufr způsobovat vibrace a neklid zadní části motocyklu, což je ostatně hlavní důvod, proč je maximální rychlost omezená právě na 162 km/h. Prvních mírnějších vibrací si lze všimnout již při rychlostech okolo 130 km/h, ale ty nejsou nijak zvlášť výrazné či obtěžující, takže v dálničních rychlostech je cestování bezproblémové a menší obtíže nastávají až právě při 150 km/h a dál. U nás je to jedno, maximální rychlost na dálnici je 130 km/h, ale na některých neomezených dálničních úsecích v Německu je to zbytečně limitující.

BMW K 1600 Grand America: Cestování první třídou

Výbava
BMW K 1600 Grand America je stroj prošpikovaný bohatou výbavou a už v základu je vybavený třeba elektronickým podvozkem, ABS systémem, audiosystémem s přípravou na navigaci (samotná navigace je za příplatek), horním kufrem, asistentem zpátečky, LED světly či vysokým ochranným štítem. Za příplatek je pak možné dopřát si jeden z paketů Safety či Comfort (nebo klidně oba) a ty dále obsahují adaptivní světlomet, kontrolu tlaku v pneumatikách, bezklíčové startování, mlhovky či řadicího asistenta pro řazení bez spojky. Připlatit je pak možné také za barvu Imperialblau nebo za krásná litá kola. Palubní deska se skládá z dvojice analogových budíků (vlevo je tachometr a vpravo otáčkoměr), které jsou doplněny o displej a případně druhý displej s navigací, který se nachází nahoře. Spodní displej pak zobrazuje informace typu zařazeného převodového stupně, nastavení elektroniky, času nebo ujetých kilometrů. Ve výbavě neschází ani již zmíněný audiosystém s integrovanými reproduktory, který umí posílat hudbu i do sluchátek či spolupracovat s chytrým telefonem. Kompletní rozměry tohoto robustního stroje jsou 2560 x 1440 x 1000 mm, sedlo je umístěno ve výšce 750 mm (je možné připlatit si za vyšší sedlo) a nádrž zvládne pojmout 26.5 litru paliva, takže dojezd na jedno natankování je výborný. Kola mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 190/55 vzadu.

BMW K 1600 Grand America: Cestování první třídou

Kvalita a spolehlivost
Na trhu je pouze málo motocyklů, které se svou kvalitou zpracování, použitých materiálů a komponent mohou rovnat s tímto strojem. Všechno je precizně slícováno, všude jsou samé kvalitní materiály a budete si připadat skoro jako v nějaké luxusní limuzíně. Žádné problémy by neměly nastat ani v otázce spolehlivosti, kterou má BMW vyřešenou a odolnost tohoto stroje bude nezpochybnitelná. Cena je ale hodně vysoká, za základní verzi si připravte minimálně 691 782 Kč, což je o více než 100 tisíc víc, než dáte za model K 1600 B, ze kterého verze Grand America vychází.

BMW K 1600 Grand America: Cestování první třídou

Verdikt
BMW K 1600 Grand America je povedený, velmi moderní cruiser a takřka dokonalý polykač kilometrů, který nabídne svému majiteli skvělou kombinaci komfortní jízdy a sametového šestiválce. Právě motor je to, co dělá řadu K 1600 ikonou mezi cestovními stroji, i když to možná není tak kultovní model, jako Goldwing od Hondy, v celkovém součtu je mu BMW K 1600 velkým a zdatným konkurentem. Specifikace Grand America je přímo určena k cestování na delší vzdálenosti, a i když je to hodně drahá mašina, díky celkovému nabízenému komfortu, výbavě a motoru si vyšší cenu bez větších problémů obhájí.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW K 1600 Grand America: Cestování první třídou


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.