Přeposlat Ducati Diavel: Pořád naprosto fascinující strojovna

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ducati Diavel: Pořád naprosto fascinující strojovna

27.08.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Ducati Diavel je s námi již od roku 2011 a právě se na trhu vyskytuje druhá generace, která spatřila světlo světa před třemi lety. A pořád je to ten fascinující, charismatický a pozornost přitahující stroj, který patří mezi nejvýraznější produkty jednostopého světa.

Ducati Diavel: Pořád naprosto fascinující strojovna

Motor
Zadní kolo ďábelské mašiny Ducati Diavel roztáčí naprosto úžasný a nesmírně charismatický dvouválec Testastretta 11°DS, který disponuje válci uloženými do L, dvojicí svíček na válec, kapalinovým chlazením a ventilovým rozvodem Desmodromic. Zdvihový objem této jednotky je 1198.4cc a kromě Diavelu ho můžeme najít třeba u Monsteru 1200, jenom s trochu jiným naladěním. Pro potřeby modelu Diavel dává tento dvouválec výkon 112 kW (152 koní) při 9000 ot/min a dosahuje točivého momentu 123 Nm při 8000 ot/mni. Nejlepší na tomto motoru je jeho doslova brutální nástup. Už ve velmi nízkých otáčkách se nadechne a začne opravdu hutně táhnout, přičemž jeho elán ho napříč otáčkoměrem neopouští a nejvýrazněji se tento dvouválec projevuje ve středních a lehce nad středními otáčkami. Samozřejmě nu nevadí ani vysoké otáčky, ale charakterově to vysokootáčkový motor není. Kromě schopnosti vystřelit tento ne zrovna lehký motocykl vpřed s razancí lodního kanónu potěší zde použitý motor také nesmírně klidným, až sametovým chodem s minimem vibrací a samozřejmě, charismatickým zvukovým projevem. Ducati vám dá k dispozici hned tři jízdní režimy s označením Urban, Touring a Sport, přičemž každý z nich má jinak nastavenou kontrolu trakce. První má výkon seškrcený na 100 koní a zbývající dva už nabídnou plné stádo. Převodka je klasicky šestistupňová a s motorem je dobře sladěná.

Ducati Diavel: Pořád naprosto fascinující strojovna

Jízda a ovladatelnost
Diavel je už na první pohled velmi podsaditá, robustní mašina připomínající klasický cruiser, ačkoliv do této kategorie úplně nepatří (je spíše něco jako naháč / supebike). Tak jako tak, je to 234 kg vážící stroj (pohotovostní hmotnost) a je tedy jasné, že pod rukama jde Diavel cítit, a to převážně v nižších rychlostech. Není to ale nic hrozného a na silnici působí tento stroj až překvapivě obratně, agilně a jde nesmírně ochotně do zatáček. Není problém posílat ho z jednoho náklonu do druhého, Diavel proti ničemu nebude protestovat a všechno provede s naprostou samozřejmostí a dokonalou přesností. Řízení je velmi komunikativní, prostřednictvím řídítek se k vám dostane hromada informací o dění pod kolem a budete tak přesně vědět, co se děje na silnici. Podvozek je velmi moderní a skládá se z 50 mm USD vidlice Marzocchi se zdvihem 120 mm vpředu a vzadu najdeme hliníkovou jednostrannou kyvku a tlumič Sachs (zadní zdvih je stejný). Jak přední, tak zadní odpružení je plně stavitelné a jde tak přizpůsobit stylu jízdy a prostředí. Kromě perfektní odezvy nabídne podvozek i vysokou míru komfortu, což je samozřejmě na našich ne zrovna ideálních cestách k nezaplacení. Brzdná soustava je velmi výkonná, jde rychle do akce a nemá se zastavením tohoto těžkého stroje vůbec žádné potíže. Aby také měla, vpředu sedí dva 320 mm kotouče a zakusují se do nich čtyřpístky od Bremba (vzadu je 265 mm kotouč a dvoupístek).

Ducati Diavel: Pořád naprosto fascinující strojovna

Výbava
Mašiny Ducati patří v oblasti výbavy na absolutní vrchol a platí to samozřejmě také pro Diavel. Elektronická výbava je vskutku rozsáhlá a obsahuje v osmi stupních stavitelnou kontrolu trakce, brzdný systém ABS, tří jízdní režimy, systém Ride-by-Wire či bezklíčové zapalování. Výrobce nezapomněl ani na kompletní LED osvětlení a kompletně digitální palubní desku. Ta se skládá ze dvou displejů, přičemž jeden je umístěný na řídítkách a druhý, barevný, se nachází před řidičem na nádrži. Horní displej je ten hlavní a zobrazuje tedy hlavní informace jako aktuální rychlost, otáčky nebo čas a spodní zase ukazuje aktuálně zařazený převodový stupeň, ujeté kilometry, stav paliva v nádrži, průměrnou spotřebu a kompletní nastavení elektroniky. Informační diody sedí nad horním displejem a grafika je vcelku jednoduchá, takže s čitelností nejsou žádné zásadnější potíže. Rozměrné dvoumístné sedlo je umístěno ve výšce 770 mm a nádrž zvládne pojmout 17 litrů paliva, které stačí při průměrné spotřebě mezi 7.5 – 8 litry na dojezd přesahující 200 km, což není špatné. Ještě bychom měli zmínit rozvor, který dosahuje hodnoty 1580 mm. Litá kola se 14 paprsky mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 240/45 vzadu.

Ducati Diavel: Pořád naprosto fascinující strojovna

Kvalita a spolehlivost
Ducati Diavel nejenom že vypadá fantasticky, je také fantasticky postavený a je vidět, že si dal výrobce při konstrukci této mašiny hodně záležet. Použité komponenty spadají do té nejvyšší třídy, materiály jsou kvalitní a slícování všeho příkladné. V oblasti spolehlivosti by mělo být všechno v naprostém pořádku, Diavel figuruje v nabídce Ducati už nějakou tu dobu a žádné zásadní selhání nikdy hlášeny nebyly. Cena na našem trhu startuje na částce 469 000 Kč, což je, řekněme si to na rovinu, hodně, a to i na poměry Ducati. Tento stroj si svou cenu ale bez problémů obhájí, protože moc konkurentů nemá a je dotažený víceméně k naprosté dokonalosti.

Ducati Diavel: Pořád naprosto fascinující strojovna

Verdikt
Ducati Diavel je s námi již od roku 2011 a právě se na trhu vyskytuje druhá generace, která spatřila světlo světa před třemi lety. A pořád je to ten fascinující, charismatický a pozornost přitahující stroj, který patří mezi nejvýraznější produkty jednostopého světa. Kromě naprosto fantastického designu potěší Diavel také charizmatickým motorem s vysokým výkonem, prémiovým a k dokonalosti vyladěným podvozkem či bohatou elektronickou výbavou. Ano, je to drahý stroj, ale je jedinečný a svou vyšší cenu si bez obav obhájí.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ducati Diavel: Pořád naprosto fascinující strojovna


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.