Přeposlat Honda CB300R: Naprosto nekonfliktní typ

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda CB300R: Naprosto nekonfliktní typ

22.08.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda CB300R se povedla takřka ve všech směrech a je to taková ta přátelská motorka, se kterou se dokonale sžijete po několika málo prvních metrech v sedle. Mezi její hlavní přednosti patří velmi nízká hmotnost, z čehož vyplývá skvělá agilita a ochota zatáčet. Naladění podvozku je celkově velmi povedené a Honda CB300R umí vykouzlit nejeden úsměv na tváři.

Honda CB300R: Naprosto nekonfliktní typ

Motor
Honda CB300R je kompaktní a lehká mašina, takže jí stačí maličký motor s rozumným výkonem. O pohon zadního kola se stará povedený, kapalinou chlazený jednoválec o zdvihovém objemu 286cc, který disponuje elektronickým vstřikováním paliva PGM-FI a kompresním poměrem 10,7:1. Nejvyšší výkon tohoto jednoválce je 22.8 kW (31 koní) při 8500 ot/min a točivý moment se zastavil na hodnotě 27.5 Nm při 7500 ot/min. Jedná se o velmi příjemnou jednotku, která letí s radostí do otáček, a to nejlepší předvádí právě ve vyšších otáčkách, ačkoliv vyloženě líná není ani v nižších patrech otáčkoměru. Odezva na přidání plynu je sympaticky rychlá a díky nízké pohotovostní hmotnosti nemá oněch 31 koní se svižným rozpohybování Hondy CB300R vůbec žádné problémy. Zvukový projev také není špatný a v nízkých otáčkách běží tato jednotka nesmírně klidně, takřka bez vibrací. Ve vyšších otáčkách už se mírnější vibrace dostaví, ale není to nic hrozného a vlastně to k tomuto stroji docela sedí. Vibrace jsou mimo jiné dány i velmi nakrátko poskládanou šestirychlostní převodovkou, kvůli které je motor častěji ve vyšších otáčkách, a to není úplně nejpříjemnější hlavně na delších cestách. Jinak je ale převodovka velmi přesná a je radost s ní řadit. Spotřeba se pohybuje okolo 4 – 4.5 litru na 100 km, takže provozní náklady jsou vcelku nízké.

Honda CB300R: Naprosto nekonfliktní typ

Jízda a ovladatelnost
Za řídítky tohoto stroje si užijete kopec zábavy a je to dáno hlavně již dvakrát zmíněnou nízkou hmotnosti. Ta se zastavila na hodnotě 143 kg (pohotovostní), takže Honda CB300R je nesmírně agilní a na pokyny ke změně směru jízdy reaguje snad ještě dřív, než je opravdu zadáte. Sklopení tohoto stroje do zatáčky je nesmírně jednoduché a díky tomu, jak je to lehkonohý stroj, to můžete opakovat pořád dokola. Nízká hmotnost pomáhá také při manipulaci v nižších rychlostech a třeba městský provoz zvládá tento stylový naháč naprosto suverénně. Výrobci se zkrátka povedlo skvěle vyladit podvozek, který není nekompromisně tuhý a s našimi cestami si poradí velmi dobře. Když už jsme nakousli ten podvozek, tak vězte, že ten se skládá z 37 mm teleskopické vidlice vpředu, jejíž zdvih je 130 mm a vzadu najdeme kyvnou vidlici Pro-Link a tlumič Monoshock. Určitě bychom měli zmínit, že zdvih zadního odpružení je 107 mm a vzadu je možné upravit nastavení předpětí pružiny hned v pěti úrovních. Pochvalu si pak určitě zaslouží perfektní ergonomie všech hlavních prvků, na tuto mašinu si zkrátka sednete a můžete vyrazit. Žádné složité nastavování nebo seznamování se nekoná. Brzdná soustava (296 mm kotouč vpředu a 220 mm kotouč vzadu) nějak zázračná není, ale svou práci si odvede.

Honda CB300R: Naprosto nekonfliktní typ

Výbava
Výbava je taková spartánštější, ale k charakteru tohoto naháče se to velmi dobře hodí a v této třídě ani věci typu kontroly trakce nebo rychlořazení čekat nelze. Součástí výbavy je brzdný systém ABS, kompletní LED osvětlení (vpředu, vzadu i blinkry) a sympaticky vypadající palubní deska. Ta je pochopitelně kompletně digitální (v dnešní době to ani nejde jinak) a její hlavní devízou je přímočará grafika a tím pádem i skvělá čitelnost za všech podmínek. Displej zobrazuje otáčky motoru, aktuální rychlost, stav paliva v nádrži, čas, teplotu chladicí kapaliny, ujeté kilometry a spotřebu. V horní části palubní desky se pak nachází nezbytné informační diody. Kompletní rozměry této mašiny jsou 2012 x 1052 x 802 mm, pohodlné a dostatečně rozměrné sedlo je uloženo ve výšce 799 mm a rozvor kol se zastavil na hodnotě 1352 mm. Nádrž zvládne pojmout 10 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování se pohybuje okolo 220 – 250 km. Elegantní litá kola disponují průměrem 17 palců a na nich jsou obuty pneumatiky Dunlop Sportmax o rozměrech 110/70 vpředu a 150/60 vzadu. Přední světlomet je dostatečně výkonný, ale výhled prostřednictvím zpětných zrcátek úplně ideální není a tady je určitě prostor ke zlepšení.

Honda CB300R: Naprosto nekonfliktní typ

Kvalita a spolehlivost
Tento pořád ještě relativně nový stroj se vyrábí v Thajsku, nicméně to nic nemění na tom, že úroveň zpracování je výtečná. Všechno výborně lícuje, použité materiály jsou kvalitní a už na první pohled je to dobře postavený stroj. Pochválit musíme také povedený design a problémy by neměly nastat ani v oblasti spolehlivosti. Třeba motor je převzatý z modelu CBR300R a je to prověřená jednotka, která je velmi spolehlivá. Honda CB300R na našem trhu stojí od 124 900 Kč, takže je levnější než její dva hlavní konkurenti v podobě KTM 390 Duke (143 990 Kč) a BMW G 310 R (135 500 Kč).

Honda CB300R: Naprosto nekonfliktní typ

Verdikt
Honda CB300R se povedla takřka ve všech směrech a je to taková ta přátelská motorka, se kterou se dokonale sžijete po několika málo prvních metrech v sedle. Mezi její hlavní přednosti patří velmi nízká hmotnost, z čehož vyplývá skvělá agilita a ochota zatáčet. Naladění podvozku je celkově velmi povedené a Honda CB300R umí vykouzlit nejeden úsměv na tváři. Ano, KTM 390 Duke je více prémiový produkt, což platí také pro BMW G 310 R, ale tato nová Honda je pohlednější, dostupnější a na silnici nabídne dokonalé vyvážení mezi přívětivostí a hravostí. Kvalitní dílenské zpracování už je pak pouze třešničkou na dortu.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda CB300R: Naprosto nekonfliktní typ


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.