Přeposlat Kawasaki Z900RS Cafe: Poctvivý a uhrančivý ,,kafáč"

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki Z900RS Cafe: Poctvivý a uhrančivý ,,kafáč"

20.08.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Kawasaki Z900RS Cafe je skvělý retro kafáč, který je postavený na modelu Z900, respektive na jeho derivátu Z900RS. Varianta Cafe nabídne šasi stylizované do nedávné minulosti a celkově opravdu povedený styling, pod kterým se ukrývá po všech směrech moderní bike.

Kawasaki Z900RS Cafe: Poctvivý a uhrančivý ,,kafáč"

Motor
O pohon retro kafáče Kawasaki Z900RS Cafe se stará stejný motor, jaký pohání jeho bratříčka bez retro kapotáže. Zadní kolo tedy roztáčí řadový čtyřválec o zdvihovém objemu 948cc, který disponuje kapalinovým chlazením a DOHC rozvodem, takže má 16 ventilů. Nejvyšší výkon této jednotky je 82 kW (112 koní) při 8500 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 98.5 Nm při 6500 ot/min. Jedná se o nesmírně povedený motor, který nabídne ideální kombinaci vyrovnaného chodu s minimálními vibracemi, hutného zátahu už z nižších otáček a charismatického barytonu (ten stojí opravdu za to). V Kawasaki dokonce zmiňují, že Z900RS Cafe je první mašinou v její historii, na jejímž zvuku si dali opravdu velmi záležet. Tento čtyřválec se velmi ochotně sbírá už z nižších otáček, jde s radostí za plynem a nejlépe se cítí ve středních otáčkách, přičemž do těch vysokých se pořád vrhá s nadšením. Distribuce výkonu je krásně lineární, motor zatahuje plynule a dokáže tuto 216 kg těžkou mašinu (pohotovostní hmotnost) rozhýbat poměrně suverénně. Maximální rychlost se pohybuje na hranici 220 km/h a udržovat svižné tempo je nesmírně snadné. Co se týče spotřeby, tak ta se pohybuje mezi 5.5 – 6 litry na 100 km (s přikloněním spíše k té druhé hodnotě) a to víceméně odpovídá výkonu i charakteru motoru. Převodovka je klasicky šestirychlostní a s motorem je sladěna takřka dokonale, takže v tomto ohledu si není na co stěžovat.

Kawasaki Z900RS Cafe: Poctvivý a uhrančivý ,,kafáč"

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti tohoto retro stroje jsou výborné a podvozek je naladěný takřka k dokonalosti. Na klasické klikaté okresce plné zatáček působí Kawa nesmírně agilně a natěšeně na každou změnu směru jízdy, což se samozřejmě počítá. Podvozek funguje s motorem a řidičem v dokonalé symbióze a výsledkem je vskutku zábavná jízda a čitelný projev za všech okolností. Ovladatelnost je relativně pohodlná i v nižších rychlostech a stabilita v těch vyšších je příkladná. Stěžovat si nemůžeme ani na ergonomii, která je taktéž víceméně bezproblémová a třeba posed za řídítky se nese v docela sportovním duchu, ale nepohodlný určitě není. Ochrana proti větru nicméně není nijak extra zázračná a stačí, abyste jeli trochu svižněji a budete se prát s bundou, aby vám pod náporem větru neuletěla. Samotný podvozek je postavený na příhradovém rámu a ten je doplněný o 41mm USD vidlici vpředu a horizontální tlumič Back-link vzadu. Zatímco přední odpružení umožňuje upravit nastavení komprese, předpětí i odskoku, zadní tlumič umožní nastavit odskok a předpětí. Brzdná soustava skládající se ze dvou kotoučů o průměru 300 mm vpředu a jednoho 250 mm kotouče vzadu je dostatečně silná a její výkon se navíc dobře dávkuje.

Kawasaki Z900RS Cafe: Poctvivý a uhrančivý ,,kafáč"

Výbava
Výbava je velmi dobrá, a i když se stylově jedná o retro stroj, výbava hraje spíše na moderní strunu. Kromě obligátního systému ABS se může majitel těšit také na Assist & Slipper spojku, ve dvou úrovních stavitelnou kontrolu trakce (jde i úplně vypnout), moderní palubní desku a LED osvětlení. Hlavně přední kruhový světlomet s průměrem 170 mm a šestikomorovou technologií vypadá opravdu parádně, a navíc svítí opravdu silně. Palubní deska se skládá ze dvou analogových budíků (vlevo je tachometr a vpravo otáčkoměr), mezi kterými má své místo displej palubního počítače. Ten zobrazuje všechny důležité informace typu teploty chladicí kapaliny, stavu paliva v nádrži, času, ujetých kilometrů, zařazeného převodového stupně nebo nastavení elektroniky. Grafika je tak jednoduchá, jak jen může být a čitelnost naprosto bezproblémová za všech okolností, i na přímém slunci. Pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 820 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1470 mm a kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2100 x 1190 x 845 mm. Nádrž zvládne pojmout 17 litrů paliva, takže dojezd na plné natankování se pohybuje okolo 280 km. Krásná litá kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu.

Kawasaki Z900RS Cafe: Poctvivý a uhrančivý ,,kafáč"

Kvalita a spolehlivost
Kawasaki staví v drtivé většině případů kvalitní stroje a pro Z900RS Cafe to platí samozřejmě beze zbytku. Kromě perfektního dílenského zpracování si zaslouží pozornost i spousta menších či větších detailů, které z tohoto stroje dělají jeden z nejzajímavějších retro strojů současnosti. Styling je opravdu nesmírně povedený a problémy by neměly být ani se spolehlivostí, protože je to velký Zed a ten je neprůstřelný jako tank. Co se týče ceny, tak Z900RS Cafe u nás stojí 309 900 Kč s DPH a to není málo, hlavně v kontrastu s klasickým Zedem 900, ze kterého tato modifikace vychází. Ten má stejný motor s vyšším výkonem a stojí 219 900 Kč, což je opravdu propastný rozdíl. Kawasaki vsází na to, že retro vlna pořád frčí a že je tento kafáč opravdu povedená stylovka.

Kawasaki Z900RS Cafe: Poctvivý a uhrančivý ,,kafáč"

Verdikt
Kawasaki Z900RS Cafe je skvělý retro kafáč, který je postavený na modelu Z900, respektive na jeho derivátu Z900RS. Varianta Cafe nabídne šasi stylizované do nedávné minulosti a celkově opravdu povedený styling, pod kterým se ukrývá po všech směrech moderní bike. Parádní čtyřválec má dostatek výkonu, naprosto fantastický zvukový projev a je to po všech směrech charakterní jednotka. Podvozek je dobře vyvážený a výbava nadprůměrná, takže jako jediný větší nedostatek vidíme možná až zbytečně nadsazenou cenu.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki Z900RS Cafe: Poctvivý a uhrančivý ,,kafáč"


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.