Přeposlat Kawasaki představila Ninju H2 pro rok 2019. Je výkonnější a má samoopravovací lak

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki představila Ninju H2 pro rok 2019. Je výkonnější a má samoopravovací lak

15.08.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Kawasaki Ninja H2 patří i po čtyřech letech od představení mezi nejzajímavější a nejvíce fascinující superbiky vůbec. Tato přeplňovaná mašina se nyní dočkala nové generace a jak to vypadá, opět se máme na co těšit.

Kawasaki představila Ninju H2 pro rok 2019. Je výkonnější a má samoopravovací lak

Kawasaki Ninja H2 byla představena v roce 2014 (prodávat se začala o rok později) a v kategorii supebiků to bylo opravdové zjevení. Jednalo se o první sériově vyráběný motocykl s motorem přeplňovaným pomocí kompresoru a dalo by se říct, že tato mašina definovala zcela novou třídu přeplňovaných strojů. Je v ní ale pořád osamocena, teda když nepočítáme její přeplňovanou sestru v podobě cestovní modifikace s označením SX, protože další výrobci se do podobných experimentů prozatím nepouštějí. I proto je Ninja H2 pořád jedním z nejexkluzivnějších motocyklů současnosti a je to takový technologický a technický zázrak, který právem budí pozornost všude, kde se ukáže. Cestovní verze SX je z řady Ninja H2 tou nejméně výkonnou a její řadový, kompresorem přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém objemu 998cc dává nejvyšší výkony 147.1 kW (200 koní) při 11000 ot/min a točivý moment 137.3 Nm při 9500 ot/min. Superbike H2 už disponuje výkonem 150.8 kW (205 koní) při 11000 ot/min a točivým momentem 133.5 Nm při 10000 ot/min, přičemž s doplňkem RAM air se může výkon vyšplhat až na 158.3 kW (215 koní) při 11000 ot/min.

Kawasaki představilo Ninju H2 pro rok 2019. Je výkonnější a má samoopravovací lak

Na pomyslném vrcholu potravního řetězce řady Ninja H2 pak stojí verze H2R určená výhradně na okruhové jezdění, která nabídne brutálních 228 kW (310 koní) při stratosférických 14000 ot/min a točivý moment 165 Nm při 12500 ot/min. S přídomkem RAM air se výkon tohoto stroje může vyšplhat až na 240 kW, což je absurdních 326 koní. Tohle je stroj, který víceméně vládne světu dvou kol, nicméně se sluší dodat, že je to opravdová speciálka za takřka 1.4 milionu a je to tedy mašina pouze pro pár vyvolených. Ona ani standardní Ninja H2 není se základní cenou 749 900 Kč vyloženě láce a v kategorii supebiků s výkonem 200+ koní se jedná o nejdražší počin. Nejvíce se jí blíží dvojice Yamaha YZF-R1M za 650 tisíc korun a Ducati Panigale V4 S za takřka 700 tisíc korun, jinak jsou všichni hlavní konkurenti výrazně levnější. Nedá se čekat, že nová generace na tom bude jinak, protože to bude pravděpodobně pořád jediný přeplňovaný supersport na trhu a Kawasaki si za to zkrátka nechá pořádně zaplatit. Tato jedovatá zelená střela je prostě pojem a jsme velmi zvědaví, jak se Kawasaki s verzí pro modelový rok 2019 vytáhne.

Kawasaki představilo Ninju H2 pro rok 2019. Je výkonnější a má samoopravovací lak

Prozatím se ví to, že bude výkonnější, modernější a lépe vybavená, a ačkoliv jsme se dočkali oficiálního představení, informace typu ceny či zahájení prodeje jsou pořád neznámé. Nová varianta byla představena na akci Bonneville Speed Week (jak příznačné) a v oblasti výkonu se můžeme těšit na nárůst až k hranici 231 koní ve standardní konfiguraci (RAM air nabídne opět o něco víc, okolo 242 koní). Kawasaki se samozřejmě bude pořád držet přeplňovaného konceptu, v tomto směru se nic nemění a vyššího výkonu bylo dosaženo třeba modifikováním řídící jednotky. To ale není všechno, změny se dotkly také sání, vzduchových filtrů a podobných věcí. Dle výrobce by se vyšší výkon neměl podepsat pod vyšší spotřebou a odběr paliva by měl být u verze pro modelový rok 2019 stejný, jako u aktuálního modelu s nižším výkonem. U velkého a těžkého superbiku s přeplňovaným motorem a výkonem okolo 230 koní nicméně s nějakou extra ekonomickou jízdou určitě nikdo počítat nebude. Těšit se můžeme i na nové brzdy, a to konkrétně na Brembo Stylema, které se doposud objevily pouze na superbiku Ducati Panigale V4 a změny se dotknou i palubní desky.

Kawasaki představilo Ninju H2 pro rok 2019. Je výkonnější a má samoopravovací lak

Ta bude nově vyvedena ve stylu cestovního modelu H2SX, takže bude barevná a složená z analogového otáčkoměru a velkého barevného displeje. Těšit se můžeme i na Bluetooth konektivitu a další moderní vymoženosti. Výrobce zmiňuje také nové pneumatiky Bridgestone RS11, nový znak Supercharged a hlavně, kompletně nové a vpravdě unikátní lakování. Pokud měla s něčím Kawasaki Ninja H2 od počátku potíže, byl to nesmírně náchylný lak, u kterého bylo prakticky nemožné udržet ho v dobré kondici a který byl schopný pobrat různé oděrky už po vyjetí ze showroomu. Proto v Kawasaki vyvinuli zcela nový lak, který má speciální povrch schopný se za vyšších teplot sám opravit a vyhladit drobné škrábance či oděrky. To zní opravdu zajímavě a jsme velmi zvědaví, jak to bude v reálném světě fungovat. Nová Kawasaki Ninja H2 vypadá opět velmi zajímavě a dá se čekat, že posune hranice kategorie superbike zase o trochu dál. Modernizace pro modelový rok 2019 byla dalo by se říct nutností, protože hlavní konkurent v podobě Ducati Panigale V4 je s nižší hmotností a vyšším základním výkonem až nebezpečně na dostřel.

Kawasaki představilo Ninju H2 pro rok 2019. Je výkonnější a má samoopravovací lak

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki představila Ninju H2 pro rok 2019. Je výkonnější a má samoopravovací lak


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.