Přeposlat Honda VFR800F: Všestranný cesťák se sportovním duchem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda VFR800F: Všestranný cesťák se sportovním duchem

13.08.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda VFR800F platí za jednu nejklasičtějších mašin všech dob a jak se zdá, tato klasika snad nikdy nezestárne. Tento cestovně-sportovní stroj je právem považován za ikonu své třídy a na tom se nic nezměnilo ani s příchodem prozatím poslední generace, která spatřila světlo světa v roce 2014.

Honda VFR800F: Všestranný cesťák se sportovním duchem

Motor
O pohon sportovně-cestovní klasiky v podobě stroje VFR800F od Hondy se stará čtyřválec o zdvihovém objemu 782cc, který disponuje kapalinovým chlazením a DOHC rozvodem. Tato vidlicová jednotka dále nabídne třeba elektronické vstřikování paliva PGM-FI a hlavně systém V-TEC, který spíná od 7000 ot/min. V podstatě jde o to, že po překročení této hranice se do akce přidají další dva ventily a díky tomu si užijete pořádnou výkonnostní špičku. Co se týče samotného výkonu, tak tento čtyřválec posílá na zadní kolo 77.9 kW (106 koní) při 10250 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 75.1 Nm při 8500 ot/min. Díky relativně nízko položenému točivému momentu nabízí motor velmi příjemný a hutný zátah už v nižších a středních otáčkách a v těch nejvyšších zase přijdou na řadu koně. Tato jednotka by se dala klidně označit jako motor 2v1, protože má dva rozdílné charaktery s jiným projevem. V nižších a středních otáčkách, řekněme do těch 7000 ot/min, je to takový cestovatelský motor s příjemnými, ale ne zbytečně ostrými reakcemi na plyn a dobrým zátahem. Po aktivaci systému V-TEC jako by motor zapnul sportovní mód, všechno je takové více bezprostřední a motor se doslova rozletí do nejvyšších pater otáčkoměru. Převodovka je pak klasicky šestistupňová a funguje s typickou precizností, na jsou jsme u Hondy zvyklí.

Honda VFR800F: Všestranný cesťák se sportovním duchem

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou vyladěné takřka k dokonalosti a je to právě skvěle naladěný podvozek, co je na Hondě VFR800F tím nejlepším prvkem. Tato mašina prostě a jednoduše zvládne úplně všechno, před co ji postavíte. Pomalá a nudná jízda městem? Žádný problém (ačkoliv vyloženě v kolonách to úplně ono samozřejmě není). Výlety na delší vzdálenosti s notným zástupem dálničních tras? Opět v pohodě, díky docela příjemné pozici za řídítky a povedenému sedlu nebudete unavení ani s pořádnou porcí kilometrů v nohách (či spíše kolech). A na klikatých okreskách se pak plně ukáže sportovní charakter, který naštěstí nebyl zbytečně potlačený na úkor cestování a díky dokonale vybalancovanému šasi je jízda po silnicích plných zatáček velmi zábavná. Projev je za všech okolností perfektně čitelný, nezáludný a VFR800F ochotně reaguje na sebemenší pobídky, přičemž přes to všechno vám dopřeje velmi vysokou míru komfortu. Svou na první pohled vyšší hmotnost (pohotovostní 242 kg) dobře maskuje a s ovládáním nejsou problémy ani v nižších rychlostech. Samotný podvozek je postavený na 43 mm teleskopické vidlici vpředu a vzadu najdeme kyvnou vidlici Pro-Arm a zavěšení Pro-Link s možností nastavení. Perfektní jsou také brzdy, které nemají s razantním zastavením tohoto stroje žádné problémy, a kromě rychlého nástupu potěší také dobrým dávkováním. Zatímco na předním kole najdeme dva kotouče o průměru 310 mm doplněné o čtyřpístkové třmeny, vzadu sedí 256 mm kotouč a dvoupístek.

Honda VFR800F: Všestranný cesťák se sportovním duchem

Výbava
V oblasti výbavy si není prakticky na co stěžovat a v základu dostanete většinu věcí, na které jsme v této třídě zvyklí. Samozřejmostí je brzdný systém ABS či stavitelná kontrola trakce a majitel se může těšit také na v pěti stupních stavitelné vyhřívání rukojetí řídítek, LED osvětlení či moderní palubní desku. Obrovské plus této mašiny je naprosto perfektní ergonomie a přizpůsobitelnost, třeba výška sedla jde jednoduše upravit v rozsahu 789 – 809 mm a upravit jdou také řídítka. Samotné sedlo je dostatečně rozměrné, tak akorát tuhé a příjemně pohodlné, takže i vyšší nálož kilometrů zvládnete na tomto stroji naprosto s přehledem. K tomu ostatně svádí i objemná nádrž schopná pojmout až 21.5 litru paliva, takže dojezd na jedno natankování se většinou pohybuje okolo skvělých 400 km. Již zmíněná palubní deska je na první pohled velmi hezká a kombinuje velký, centrálně umístěný otáčkoměr se dvěma displeji po jeho stranách. Ten levý ukazuje aktuální rychlost a stav paliva v nádrži a ten pravý zase ujeté kilometry, aktuálně zařazený převodový stupeň, čas, teplotu, dojezd a spotřebu. Grafika je velmi jednoduchá, takže všechno je velmi přehledné a čitelnost je solidní, ačkoliv krycí sklo se umí občas nehezky zalesknout. Kompletní rozměry této mašiny jsou 2134 x 1203 x 748 mm, rozvor je 1460 mm a elegantní litá kola mají průměr 17 palců.

Honda VFR800F: Všestranný cesťák se sportovním duchem

Kvalita a spolehlivost
V oblasti dílenského zpracování se není třeba ničeho bát a Honda u tohoto stroje plní svůj vysoce nastavený standard. Všechno je zpracováno dostatečně kvalitně, plasty sedí hezky na svém místě a nějakého nepříjemného vrzání se nedočkáte ani na méně kvalitních površích. Občas si sice lze všimnout trochu laciněji působících detailů, jako je třeba přepínání funkcí palubní desky pomocí dvou nevzhledných tlačítek, ale jinak je všechno v naprostém pořádku. Pochválit musíme i design, který nijak zvlášť nestárne a prozatím poslední generace této cestovatelské ikony vypadá i přes stáří 4 let pořád k světu. Cena Hondy VFR800F na našem trhu začíná na částce 339 900 Kč, což je vzhledem k výbavě a celkově všestrannosti velmi férová nabídka.

Honda VFR800F: Všestranný cesťák se sportovním duchem

Verdikt
Honda VFR800F platí za jednu nejklasičtějších mašin všech dob a jak se zdá, tato klasika snad nikdy nezestárne. Tento cestovně-sportovní stroj je právem považován za ikonu své třídy a na tom se nic nezměnilo ani s příchodem prozatím poslední generace, která spatřila světlo světa v roce 2014. Hlavní zbraní Hondy VFR800F je její prvotřídní všestrannost a je to motocykl, se kterým si pohodlně zajedete na výlet k moři, zablbnete si na okruhu či klikaté okresce nebo se jen tak líně projedete něco si koupit do města. Všechno tohle zvládne na jedničku, a kromě skvělého naladění šasi i podvozku potěší také dobrou výbavou, povedeným vidlicovým čtyřválcem a objemnou nádrží, díky čemuž není problém pohodlně polykat kilometr za kilometrem. Pochválit určitě musíme i pořád atraktivní design a příznivou pořizovací cenu.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda VFR800F: Všestranný cesťák se sportovním duchem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.