Přeposlat Suzuki V-Strom 1000: Nenápadné, ale o to lepší a schopnější cestovní enduro

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Suzuki V-Strom 1000: Nenápadné, ale o to lepší a schopnější cestovní enduro

08.08.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Suzuki V-Strom 1000 sice působí jako takový nenápadný stroj se zvláštním designem, nicméně pod trochu kontroverzním kabátkem se ukrývá jedno z nejlepších cestovních endur současnosti. Je to dokonalý univerzál s poměrně úsporným motorem, skvělým podvozkem a snadnou ovladatelností, což jsou v této třídě velmi důležité vlastnosti.

Suzuki V-Strom 1000: Nenápadné, ale o to lepší a schopnější cestovní enduro

Motor
Zadní kolo cestovního endura V-Strom 1000 od Suzuki pohání na první pohled velmi nenápadný litrový motor (zdvihový objem 1037cc) s kapalinovým chlazením a DOHC rozvodem. Jedná se o dvouválcovou jednotku s válci sevřenými v úhlu 90 stupňů, dvěma svíčkami na válec či dvojicí škrtících klapek SDTV. Nejvyšší výkon dosahuje hodnoty 74 kW (101 koní) při 8000 ot/min a točivý moment čítá 101 Nm při 4000 ot/min, což určitě nejsou dechberoucí hodnoty, ale má to svůj důvod. Suzuki záměrně nesáhlo po větším motoru o objemu okolo 1200cc, jako ostatní výrobci, protože točivý moment 101 Nm stačí bez jakýchkoliv problémů i pro větší stroj a díky menšímu motoru se Suzuki povedlo udržet celkovou hmotnost na přijatelné úrovni. Motor jde velmi dobře za plynem, má dostatek síly už ve velmi nízkých otáčkách (okolo 3700 ot/min) a nemá se svižným rozpohybováním tohoto stroje sebemenší potíže. Míra vibrací je nízká, takřka neznatelná a výkon příjemně graduje s rostoucími otáčkami, nicméně nějaké výraznější výkonnostní špičky se nedočkáte. Motor na sebe tedy moc pozornosti nestrhává, nicméně to je dobře a jeho čitelný, vesměs velmi přátelský projev je jednou z jeho několika silných zbraní. Tou další je spotřeba, která se pohybuje okolo 5.5 litru paliva na 100 km, a to je opět velká výhoda proti 1200cc cestovním endurům, které prostě jezdí za víc.

Suzuki V-Strom 1000: Nenápadné, ale o to lepší a schopnější cestovní enduro

Jízda a ovladatelnost
Výše jsme zmínili, že Suzuki nesáhlo po větším motoru záměrně a menší, avšak dostatečně výkonná pohonná jednotka znamená jak nižší spotřebu, tak celkovou nižší hmotnost. A nižší hmotnost se pozitivně projevuje při jízdě, při které působí V-Strom 1000 o poznání agilněji a obratněji něž konkurenti s 1200cc motory. Pohotovostní hmotnost tohoto stroje je vcelku příznivých 232 kg, což je v rámci třídy velmi dobré a třeba konkurenční Kawasaki Versys 1000 váží o 18 kg víc. Ovladatelnost je tedy velmi příjemná, motocykl reaguje na změny směru jízdy ochotně a nadšeně jde do zatáček, přičemž prostřednictvím řídítek se k vám dostane spousta informací o dění na silnici. Tato kombinaci komunikativního řízení, lehkosti a jakési čipernosti dělá z tohoto stroje na klasických silnicích jedno z nejlépe jezdících cestovních endur vůbec. Řidič se s ním nemusí prát nebo nějak bojovat, tady jsou si oba rovni a fungují v dokonalé symbióze. Podvozek je schopný i v oblasti filtrování nerovností, což zvládá také až obdivuhodně dobře a vpředu najdeme 43mm USD vidlici KYB. Vzadu pak sedí kyvná vidlice s přepákováním, vinutá pružina a olejový tlumič, přičemž odpružení je plně stavitelné. Problémy nejsou ani s brzdami, které jsou velmi schopné a zvládnou tohoto cestovatele zastavit velmi razantně (2x 310 mm kotouč vpředu a 260 mm kotouč vzadu).

Suzuki V-Strom 1000: Nenápadné, ale o to lepší a schopnější cestovní enduro

Výbava
Také v oblasti výbavy V-Strom 1000 exceluje a nabídne víceméně všechno, co od velkého cestovního endura očekávat. Kromě obligátního ABS systému se majitel může těšit také na kontrolu trakce stavitelnou ve třech úrovních, antihopingovou spojku, radiální brzdy či částečně digitální palubní desku. Dražší varianta Adventure pak nabídne třeba boční kufry, vyhřívané rukojeti s kryty, LED mlhovky nebo kryt pod motor. Standardní výbavu je pak možné samozřejmě rozšířit a list příplatkové výbavy je opravdu rozsáhlý, takže na své si přijdou všichni. Pohodlné sedlo je umístěno ve výšce 850 mm a kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2285 x 1410 x 865 mm, přičemž rozvor kol se zastavil na hodnotě 1555 mm. V oblasti ergonomie si není na co stěžovat, pozice za řídítky je hezky přirozená, pohodlná a všude je dostatek místa. Ani po delším cestování se nebudete cítit rozlámaně a 20 litrová nádrž ke zdolávání delších úseků přímo vybízí, protože dojezd na plnou nádrž se může pohybovat okolo 360 – 400 km v závislosti na stylu jízdy. Palubní deska je částečně digitální a skládá se z analogového otáčkoměru vlevo a dvou displejů na pravé straně. Horní, z této dvojice ten menší, ukazuje teplotu, zařazený převodový stupeň a rychlost a spodní zase stav paliva v nádrži, spotřebu, dojezd, nastavení elektroniky, čas a ujeté kilometry. Díky jednoduché grafice je všechno přehledné a skvěle čitelné za jakýchkoliv podmínek.

Suzuki V-Strom 1000: Nenápadné, ale o to lepší a schopnější cestovní enduro

Kvalita a spolehlivost
O dílenském zpracování a jeho kvalitě není vůbec třeba pochybovat, je výborné a pocitově působí V-Strom velmi kvalitním, bytelným dojmem. Nikde nic nedrncá nebo nevrže ani na méně kvalitních cestách a je vidět, že v Suzuki už mají tuto řadu dotaženu takřka k dokonalosti. Platí to i o spolehlivosti, se kterou by neměly být víceméně žádné potíže. Design s výrazným, ostrým čumákem a jedním mohutným světlometem vpředu je trochu konzervativní, a ne každému sedne, nicméně na nějaké kudrlinky V-Strom určitě nehraje. V případě tohoto stoje je jeho vzhled až podružný a prim u něj hraje praktičnost, použitelnost a funkčnost, v čemž vyniká. Cena tohoto stroje na našem trhu začíná na 299 900 Kč s DPH a lépe vybavená verze Adventure vyjde minimálně na 324 900 Kč s DPH.

Suzuki V-Strom 1000: Nenápadné, ale o to lepší a schopnější cestovní enduro

Verdikt
Suzuki V-Strom 1000 sice působí jako takový nenápadný stroj se zvláštním designem, nicméně pod trochu kontroverzním kabátkem se ukrývá jedno z nejlepších cestovních endur současnosti. Je to dokonalý univerzál s poměrně úsporným motorem, skvělým podvozkem a snadnou ovladatelností, což jsou v této třídě velmi důležité vlastnosti. Navíc nabídne i moderní elektronickou výbavu, perfektní ergonomii, kvalitní zpracování a neprůstřelnou spolehlivost, takže je to ve finále mašina bez větších nedostatků. Někomu bude možná vadit lehce kontroverzní design, ale to je samozřejmě čistě subjektivní záležitost. Cena je nastavena dobře a za lépe vybavenou verzi Adventure se vyplatí připlatit.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Suzuki V-Strom 1000: Nenápadné, ale o to lepší a schopnější cestovní enduro


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.