Přeposlat Benelli Leoncino: Ryzí scrabmler italsko-čínského původu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Benelli Leoncino: Ryzí scrabmler italsko-čínského původu

06.08.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Benelli Leoncino je skvělý retro scrambler, který naplňuje podstatu této třídy takřka dokonale a moc přímých konkurentů vzhledem k ceně nemá. Funguje naprosto bezproblémové v každém prostředí, je vhodný i pro začínající řidiče s řidičákem skupiny A2 a je to nesmírně přátelský, přímočarý stroj, který padne do ruky prakticky okamžitě.

Benelli Leoncino: Ryzí scrabmler italsko-čínského původu

Motor
Srdcem tohoto stylového retro scrambleru je řadový, kapalinou chlazený čtyřtaktní dvouválec, který disponuje zdvihovým objemem 499.6cc a kompresním poměrem 11,5:1. Nejvyšší výkon této povedené jednotky je 35 kW (47.6 koní) při 8500 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 45 Nm při 5000 ot/min. Vzhledem k výkonu je evidentní, že Benelli s tímto strojem cílí i na mladší řidiče, kteří vlastní řidičák skupiny A2 a tak tomu opravdu je, tohoto krasavce je možné řídit už od 18 let. Hlavní deviza zde použitého dvouválce je jeho parádní použitelnost napříč všemi otáčkami. Funguje skvěle již v nižších otáčkách, jde ochotně za plynem, nechá se velmi ochotně vytáčet a má dostatek síly ke svižné a dynamické jízdě. Nad hranicí 5000 ot/min pak nabídne výraznější projev i rychlejší reakce, nicméně nárůst výkonu z nižších otáček je velmi plynulý a celkově se jedná o hezky čitelný a přátelský motor. Netrpí na vibrace, běží takřka sametově a nijak zvlášť necuká, takže sžití se s tímto motorem je velmi snadné a stačí na to prvních pár kilometrů. Samozřejmě plní aktuální emisní normu Euro4 a jeho spotřeba se pohybuje mezi 3.5 - 4 litry paliva na 100 km, což víceméně odpovídá jeho charakteru. Převodovka je pak tradičně šestirychlostní a s motorem je dobře sladěná, takže v tomto ohledu nejsou žádné problémy.

Benelli Leoncino: Ryzí scrabmler italsko-čínského původu

Jízda a ovladatelnost
Největší zbraní tohoto stroje je jeho povedený podvozek, který je nesmírně hravý a je jako stvořený pro klasické okresky plné zatáček. Na nich se Leoncino opravdu cítí jako ryba ve vodě, ochotně mění směr, s radostí se skládá do zatáček a poslouchá na sebemenší pobídky k čemukoliv. Je to velmi agilní stroj s trochu rozverným charakterem a určitě musíme pochválit také dobré řízení, prostřednictvím kterého se k řidiči dostane spousta informací o dění na silnici a díky širokým řídítkům bude mít vždy všechno dokonale pod kontrolou. Problémy nejsou ani při pomalejší jízdě někde ve městě, protože pohotovostní hmotnost není zbytečně vysoká (186 kg) a zvládnou to i slabší jedinci. Co se týče samotného podvozku, tak ten je postavený na 50 mm USD vidlici vpředu (zdvih 125 mm) a vzadu najdeme klasickou kyvnou vidlici doplněnou o tlumič, přičemž u podvozku jde nastavit předpětí pružiny a tlumení odskoku, takže je možné ho částečně přizpůsobit prostředí a stylu jízdy. Míra komfortu je solidní, tlumiče si v základním nastavení poradí s většinou takových těch obyčejných nerovností a třeba méně kvalitní městské cesty nejsou žádným problémem. Brzdná soustava je velmi výkonná a zvládne tuto italsko-čínskou stylovku zastavit s přehledem. Nástup brzd sice není nějak přehnaně ostrý, ale to je dáno hlavně tím, že výrobce myslel i na mladší, a ne tak zkušené řidiče.

Benelli Leoncino: Ryzí scrabmler italsko-čínského původu

Výbava
Výbava je spíše základní a obsahuje pouze nezbytné prvky, ale vzhledem k retro a trochu spartánskému charakteru této mašiny je to žádané. Brzdný systém ABS pochopitelně neschází a z dalších modernějších prvků obsahuje Leoncino třeba LED osvětlení či kompletně digitální palubní desku. Ta se opravdu povedla, před řidičem sedí dva menší displeje doplněné o ovládací tlačítka a doprovodné informační diody. Vlevo je kruhový displej zobrazující otáčky, rychlost, zařazený převodový stupeň a ujeté kilometry a vpravo sedí menší displej ukazující zbytek informací (čas, stav paliva v nádrži, teplotu chladicí kapaliny a teplotu vzduchu). Díky tomu, že je palubní deska vyvedena v kombinaci černého pozadí a bílé grafiky (je tedy inverzní) je všechno skvěle čitelné za jakýchkoliv podmínek. Prostorné a pohodlné sedlo je umístěno ve výšce 785 mm, takže dosáhnout při zastavení na zem nebude obtížné ani pro menšího řidiče a kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2139 x 1120 x 877 mm. Nádrž pak zvládne pojmout 13.5 litru paliva, takže dojezd na jedno natankování je velmi dobrý. Stylová litá kola mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 160/60 vzadu.

Benelli Leoncino: Ryzí scrabmler italsko-čínského původu

Kvalita a spolehlivost
Benelli už není ryze italská firma a tohoto kdysi tradičního výrobce vlastní čínský koncern Qianjiang. Model Leoncino byl ale vyvíjený v Itálii, takže se jedná o mašinu s italsko-čínskými kořeny a určitě není třeba nad ní lámat v oblasti zpracování hůl. Kvalita sice není tak vysoká, jako třeba u japonské konkurence, ale zpracování v celkovém pohledu špatné není a dalo by se označit za lehce nadprůměrné. Výrobce se docela hodně zaměřil na styling, design a na spoustu i menších detailů, což docela potěší. V oblasti spolehlivosti by pak mělo být všechno v pořádku, jedná se o vesměs velmi jednoduchý stroj prostý komplikovanější elektroniky, takže nějaké fatálnější nehody by se měly Leoncinu vyhnout. Na druhou stranu, jedná se o relativně nový stroj a opravdovou spolehlivost odhalí až čas.

Benelli Leoncino: Ryzí scrabmler italsko-čínského původu

Verdikt
Benelli Leoncino je skvělý retro scrambler, který naplňuje podstatu této třídy takřka dokonale a moc přímých konkurentů vzhledem k ceně nemá. Funguje naprosto bezproblémové v každém prostředí, je vhodný i pro začínající řidiče s řidičákem skupiny A2 a je to nesmírně přátelský, přímočarý stroj, který padne do ruky prakticky okamžitě. Motor je výkonný tak akorát, běží klidně a problémy nemá ani v nízkých otáčkách. Podvozek je stavitelný, brzdy dostatečně výkonné a výbava taková, jaká by měla v této třídě být. Cena na našem trhu začíná na částce 159 990 Kč a za to moc podobně stylizovaných motocyklů nepořídíte.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Benelli Leoncino: Ryzí scrabmler italsko-čínského původu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.