Přeposlat Yamaha MT-09: Občas trochu vzpurný, ale přesto báječný high-tech naháč

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha MT-09: Občas trochu vzpurný, ale přesto báječný high-tech naháč

30.07.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Yamaha MT-09 je typický naháč moderní školy, který je plný různé elektroniky s možností nastavení a dalších zajímavých prvků. Má nesmírně potentní a charakterní motor, který umí svým dramatickým projevem a ostrostí zaskočit i zkušenější šoféry a nabídne komfortní, ale zároveň hravý a jistý podvozek.

Yamaha MT-09: Občas trochu vzpurný, ale přesto báječný high-tech naháč

Motor
Pohon zadního kola naháče Yamaha MT-09 má na starosti tříválcový, čtyřtaktní motor s kapalinovým chlazením a DOHC rozvodem (má tedy čtyři ventily na válec). Zdvihový objem tohoto skvělého motoru je 847cc a co se týče výkonu, tak na zadní kolo proudí 84.6 kW (115 koní) při 10000 ot/min a točivý moment o hodnotě 87.5 Nm při 8500 ot/min. Motoru neschází technologie D-MODE, pomocí které je možné nastavit jednu ze tří palivových map (A, STD a B) a nesmírně charizmatický zvukový projev, který je opravdu návykový a velmi výrazný. Motor umí s touto mašinou opravdu neskutečně zacvičit a občas působí dojmem, že by ho zvládl snad i rozpůlit na dvě části. Naprosto bez problémů funguje už v nižších otáčkách a ve středních ukáže takový zátah, že to překvapí i zkušeného a vyježděného řidiče. V režimu A, který nabízí úplně plný výkon a ostré reakce na všechno, to určitě není motor pro méně zkušené a čas od času se ukazuje nešvar v podobě lehce cukavého plynu. V tomto režimu to chce opravdu stoprocentní koncentraci na všechno a mnohem pohodlnější je umírněnější režim STD, kde je všechno tak nějak plynulejší, a ne tak ostré. Motor je tedy v základu trochu vzpurný, ale zmíněným přepnutím jde trochu uklidnit bez toho, aby ztratil svůj skvělý tříválcový charakter.

Yamaha MT-09: Občas trochu vzpurný, ale přesto báječný high-tech naháč

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti tohoto divokého naháče jsou výborné a výrobce se přesně trefil mezi dobrý komfort, jistotu a dravost. Manévrovatelnost je výborná, Yamaha MT-09 mění směr naprosto ochotně, je nesmírně agilní a pořád nutí řidiče přidávat a tlačit víc na pilu. Tento stroj totiž nejlépe funguje pod plynem a klikaté okresky plné zatáček jsou jeho hlavním domovem a zároveň největší předností. Podvozek je hravý, ale zároveň není přehnaně tvrdý, a naopak umí až překvapivě obstojně filtrovat i výraznější nerovnosti. Samotný podvozek je postavený na 41 mm teleskopické vidlici se zdvihem 137 mm a vzadu najdeme kyvnou vidlici se zdvihem 130 mm, přičemž přední odpružení je plně stavitelné a je tak možné upravit si jeho charakteristiku k obrazu svému. Po stránce ergonomie si není skoro vůbec na co stěžovat, pozice za řídítky je velmi příjemná, přirozená, sedlo je pohodlné a na mašině je dostatek místa. Není problém ani v jízdě ve dvou, protože i když to tak na první pohled nevypadá, za řidičem je místa ještě poměrně dostatek. Brzdná soustava je opravdu silná a nemá se zastavením tohoto stroje sebemenší problémy. Na předním kole jsou dva kotouče o průměru 298 mm doplněné o čtyřpístkové třmeny a vzadu sedí jeden kotouč o průměru 245 mm, přičemž nástup brzd je nesmírně rychlý a jsou k prakticky neutahání.

Yamaha MT-09: Občas trochu vzpurný, ale přesto báječný high-tech naháč

Výbava
V oblasti výbavy si není vůbec na co stěžovat a Yamaha MT-09 je jeden z nejmodernějších naháčů současnosti. Kromě stavitelného podvozku se může majitel těšit třeba na již zmíněné volitelné režimy motoru, ABS, ve dvou úrovních stavitelnou a vypínatelnou kontrolu trakce, anti-hoppingovou kluznou spojku a technologii rychlořazení. Neschází ani LED osvětlení a kompletně digitální palubní deska. Před řidičem se nachází podlouhlý, monochromatický displej a ten nabízí všechny hlavní informace typu rychlosti, aktuálních otáček, zařazeného převodového stupně, nastavení elektroniky či stavu paliva v nádrži. Nad displejem jsou umístěny nezbytné informační diody, pod ním se nachází dvě tlačítka sloužící k jeho ovládání a velmi chválíme nesmírnou jednoduchost grafiky, díky čemuž je všechno dobře čitelné. Kompletní rozměry této mašiny jsou 2075 x 1120 x 815 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1440 mm a sedlo se nachází ve výšce 820 mm. Nádrž zvládne pojmout 14 litrů paliva, což není žádná velká sláva a průměrná spotřeba tohoto naháče se pohybuje okolo 6 - 6.5 litru na 100 km. Dojezd tedy není nějak extra zázračný a většinou se pohybuje jen lehce nad 200 km. Krásná kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu.

Yamaha MT-09: Občas trochu vzpurný, ale přesto báječný high-tech naháč

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je příkladné a odpovídá standardu, na jaký jsme u velkých japonských výrobců zvyklí. Všechno sedí na svém místě, nikde nic nedrncá ani na horších silnicích, se kterými se podvozek pasuje velmi dobře a Yamaha MT-09 je postavena na samých kvalitních komponentech. Ani v otázce spolehlivosti by neměl tento stroj dělat svému majiteli nějaké vrásky na čele, protože řada MT je celkově velmi spolehlivá. Kapitolou samou pro sebe je pak perfektní design, který se Yamaze povedl na jedničku s hvězdičkou a zvýšená pozornost je zaručena všude, kde se ukážete. Dominantním prvkem tohoto stroje je přední dvojitý světlomet, ostře řezané hrany, dramatický výraz a velmi zajímavě vypadá také držák registrační značky na zadní kyvné vidlici.

Yamaha MT-09: Občas trochu vzpurný, ale přesto báječný high-tech naháč

Verdikt
Yamaha MT-09 je typický naháč moderní školy, který je plný různé elektroniky s možností nastavení a dalších zajímavých prvků. Má nesmírně potentní a charakterní motor, který umí svým dramatickým projevem a ostrostí zaskočit i zkušenější šoféry a nabídne komfortní, ale zároveň hravý a jistý podvozek. Pochválit musíme i výkonné brzdy k neutahání a samozřejmě také již zmíněnou moderní výbavu, přičemž kvalita zpracování je příkladná. Cena Yamahy MT-09 na našem trhu začíná na částce 239 990 Kč, což není vzhledem k celkové kvalitě a výbavě vůbec špatné.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha MT-09: Občas trochu vzpurný, ale přesto báječný high-tech naháč


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.