Přeposlat Honda CB500X: Univerzální crossover do každého prostředí

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda CB500X: Univerzální crossover do každého prostředí

25.07.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda CB500X je opravdu povedená mašina, jejíž hlavní silou je všestrannost, takřka dokonalá praktičnost a skvělá ergonomie. Je to motocykl, který umí jak ve městě, tak na okreskách a nemá problémy ani s dálnicemi či horšími silnicemi. S horním kufrem je to navíc také schopný cestovatel.

Honda CB500X: Univerzální crossover do každého prostředí

Motor
Srdcem motocyklu Honda CB500X je povedený, kapalinou chlazený řadový dvouválec o zdvihovém objemu 471cc, který disponuje kompresním poměrem 10.7: 1 a elektronickým vstřikováním paliva. Tato jednotka dosahuje maximálního výkonu 35 kW (necelých 48 koní) při 8500 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 43 Nm při 7000 ot/min. Dle výkonu je tedy jasné, že můžou tento stroj sedlat i držitelé řidičáku skupiny A2 a výkonnostně vypadá tak nějak obyčejně, nicméně jeho přednosti jsou jinde než v drtivém zátahu a výrazné výkonnostní špičce, která vám odrazí ledviny. Jedná se o nesmírně klidně běžící jednotku, která je prostá jakýchkoliv vibrací a moc sametověji běžících motorů na světě není. Všechno je dokonale plynulé, klidné, a tak nějak přirozené a nenucené. Dynamika jízdy je každopádně dostatečná, motor jde docela obstojně za plynem a s rostoucími otáčkami hezky lineárně zrychluje, ale jak jsme se již zmínili, výkonnostní špička není a tomuto dvouválci možná trochu schází výraznější charakter, ale to dohání spotřebou. Dle výrobce je průměrná spotřeba tohoto dvouválce 3.4 litru paliva na 100 km (režim WMTC) a této hodnoty jde v reálném světě vcelku bez problémů dosáhnout. Při dynamičtější jízdě a častějších návštěvách omezovače otáček spotřeba samozřejmě poroste, ale v kombinaci se bude pořád bezpečně pohybovat do 4 litrů, což je výborné.

Honda CB500X: Univerzální crossover do každého prostředí

Jízda a ovladatelnost
V oblasti jízdních vlastností Honda v tomto případě vsází hlavně na kombinaci dobrého komfortu a perfektní ergonomie. Ačkoliv je to na první pohled vcelku kompaktní mašina, místa je na ní více než dost i pro vysoké jezdce, pozice za řídítky je velmi příjemná a stavitelný ochranný štít poskytuje dobrou ochranu před větrem i ve vyšších rychlostech. Na tomto stroji není problém vyrazit ani na delší výlet, protože díky přirozené pozici za řídítky a pohodlnému sedlu se nebudete cítit rozlámaní ani po větší porci kilometrů. Jízda je za všech okolností velmi dobře předvídatelná, nezáludná a řidič má nad strojem pořád perfektní kontrolu, protože odezva od řídítek je dobrá. Míra komfortu je pak určitě nadprůměrná a podvozek zvládne bez větších problémů odfiltrovat i výraznější nerovnosti, takže problémy s jízdou nejsou ani třeba ve městě na typických městských silnicích. Od tohoto stroje nelze čekat nějakou divočinu, která by vám vykouzlila široký úsměv na rtech, ale zase nabídne perfektní funkčnost víceméně v jakémkoliv prostředí. Samotný podvozek je postavený na přední teleskopické vidlici o průměru 41 mm a vzadu najdeme kyvné rameno a tlumič s možností nastavení tuhosti v devíti úrovních (přední odpružení umožňuje nastavení předpětí). Naprosto bezproblémové jsou i kotoučové brzdy (320 mm kotouč vpředu a 240 mm kotouč vzadu), které mají dostatek síly, dobře se dávkují a jsou odolné.

Honda CB500X: Univerzální crossover do každého prostředí

Výbava
Výbava je poměrně slušná a obsahuje vesměs samé praktické věci typu stavitelného ochranného štítu, nastavitelných brzdových páček nebo LED osvětlení vpředu i vzadu. Elektronická výbava je pouze základní a obsahuje vlastně jenom dvoukanálový brzdný systém ABS, nicméně Honda CB500X nic jiného ani nepotřebuje a celková jednoduchost této mašiny je její silnou zbraní. Ne každý totiž chce nebo potřebuje hromadu různých elektronických vymožeností a co si budeme povídat, kontrola trakce a podobné vychytávky by u 35 kW mašiny ani nedávaly smysl. Palubní deska je dle aktuálních trendů kompletně digitální a před řidičem sedící displej zobrazuje aktuální rychlost, otáčky, stav paliva v nádrži, čas nebo ujeté kilometry. Nad displejem najdeme nezbytné informační diody a díky jednoduché grafice je všechno skvěle přehledné za jakýchkoliv podmínek. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2095 x 1360 x 830 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1410 mm a pohodlné sedlo je umístěno ve výšce 810 mm. Nádrž zvládne pojmout 16.7 litru paliva, takže dojezd na jedno natankování je výborný a bez jakýchkoliv problémů jde ujet přes 400 km. Tato mašina má tedy výrazný cestovatelský charakter, což podtrhuje také možnost přikoupit si zadní nosič a horní kufr o objemu 35 litrů nebo vyšší ochranný štít.

Honda CB500X: Univerzální crossover do každého prostředí

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je výborné a v tomto ohledu je CB500X klasická Honda se vším všudy. Všechno tedy sedí dobře na svém místě, nikde nic nevrže nebo nedrncá ani na méně kvalitních cestách a jako celek působí tato mašina příjemně fortelně a bytelně. Žádné problémy nebudou ani se spolehlivostí, protože mechanicky i elektronicky se jedná o docela jednoduchý stroj a při alespoň standardní údržbě a pravidelném servisu bude všechno běžet jako na drátkách. Co se týče ceny, tak ta na našem trhu startuje na částce 164 900 Kč, což není vzhledem ke kvalitě a všestrannosti tohoto modelu vůbec moc a dalo by se říct, že cena je nastavena dobře. V plné polní už se bude zájemce pohybovat nad hranicí 200 tisíc korun, nicméně v této konfiguraci je to vlastně plnohodnotný cestovatel s kufrem či vyhřívanými rukojeti řídítek.

Honda CB500X: Univerzální crossover do každého prostředí

Verdikt
Honda CB500X je opravdu povedená mašina, jejíž hlavní silou je všestrannost, takřka dokonalá praktičnost a skvělá ergonomie. Je to motocykl, který umí jak ve městě, tak na okreskách a nemá problémy ani s dálnicemi či horšími silnicemi. S horním kufrem je to navíc také schopný cestovatel. Je to zkrátka taková holka pro všechno s velmi úsporným, klidně běžícím a vesměs příjemným motorem, čitelným podvozkem a kvalitním zpracováním, kterou navíc můžou sedlat i držitelé řidičského průkazu A2. A právě ona univerzálnost může být pro někoho spíše na škodu, protože kvůli tomu schází tomuto stroji trochu výraznější osobnost a určitě se najde hodně řidičů, kteří by za onen všestranný charakter vyměnili třeba trochu zábavnější podvozek.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda CB500X: Univerzální crossover do každého prostředí


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.