Přeposlat Fantic Caballero 250 Scrambler: Malý retro scrambler jak má být

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Fantic Caballero 250 Scrambler: Malý retro scrambler jak má být

20.07.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Fantic Caballero 250 Scrambler je naprosto skvělý stroj typu scrambler a tradiční italský výrobce Fantic se s tímto modelem opravdu vytáhl. Tato firma sice zažívala těžké časy, ale evidentně je zpět v plné síle a Caballero 250 je toho jasným důkazem.

Fantic Caballero 250 Scrambler: Malý retro scrambler jak má být

Motor
Pohonná jednotka pohánějící Fantic Caballero 250 Scrambler je opravdový šperk a svým dychtivým projevem patří ve své kategorii k tomu nejlepšímu a nejpříjemnějšímu. Jedná se o čtyřtaktní jednoválec se vzduchovým chlazením, který disponuje zdvihovým objemem 249.6cc a nabízí výkony 20.6 kW (28 koní) při 9000 ot/min a točivý moment 22.5 Nm dostupný při 7000 ot/min. Tento výkon pro svižné rozpohybování tohoto kompaktního retro stroje bez jakýchkoliv pochybností stačí a nejlepší na něm je, jak je zábavný a horlivý. Skvěle reaguje na jakékoliv přidání plynu, jde s radostí do otáček a disponuje velmi příjemnou gradací výkonu. Možná nemá tolik výkonu, jako některé větší a objemnější retro mašiny s více válci, ale je nesmírně zábavný a působí tak trochu oldschoolovým dojmem. Parádní je i jeho zvukový projev a čitelné chování za všech okolností. Maximální rychlost tohoto stroje se může vyšplhat až na 150 km/h a nejlépe se tento jednoválec, a vlastně i celá mašina, cítí na klasické okresce plné zatáček. Určitě bychom měli dodat, že se jedná o motor původem od čínské společnosti Zongshen a italský výrobce Fantic ho pouze ve své továrně dolaďuje, nicméně to, jak je skvělý, jenom dokazuje, že komponenty z Asie jsou čím dál lepší. Převodovka je šestistupňová a spojka má velmi lehký chod, takže v oblasti řazení nejsou sebemenší problémy.

Fantic Caballero 250 Scrambler: Malý retro scrambler jak má být

Jízda a ovladatelnost
Motor pohánějící tuto mašinu je tedy skvělý, ale pořád to není ta nejlepší věc, která je na skladě. Tou je naprosto fantasticky vyladěné a vybalancované šasi, za které si inženýři Fantic zaslouží velkou pochvalu. Tato mašina jezdí a řídí se tak, jako kdyby prodělala dlouhé a dlouhé roky vývoje a testování, přičemž ve skutečnosti se jedná o relativně nový stroj. Podvozek nabízí ideální mix mezi komfortem a stabilitou, přičemž ovladatelnost je naprosto perfektně čitelná za všech okolností a vždy tedy budete vědět, co se Caballero 250 Scrambler chystá udělat. Prostřednictvím řídítek se k řidiči dostane spousta informací o dění pod kolem a skvělé ovladatelnosti pomáhá i příjemná, komfortní pozice za řídítky a nízká hmotnost čítající 138 kg (suchá). Díky ní není ovladatelnost obtížná ani v nízkých rychlostech, takže v městském provozu funguje tento stroj na jedničku Nejlepší situace je ale na klikatých okreskách, kde si Caballero vede naprosto suverénně a je nesmírně zábavné na řízení a dychtivé po rychlých zatáčkách. Navíc se neztratí ani v lehčím terénu, takže v oblasti jízdy a vyvážení je všechno v nejlepším pořádku a moc lepších motocyklů v této třídě v tomto ohledu nenajdeme. Všechno to zastřešují výkonné kotoučové brzdy s 320 mm kotoučem a čtyřpístkovým radiálním třmenem vpředu a 230 mm kotoučem vzadu.

Fantic Caballero 250 Scrambler: Malý retro scrambler jak má být

Jízda a ovladatelnost
Výbava je velmi dobrá a tento stroj je osazený samými kvalitními, v drtivé většině případů značkovými komponenty, v čemž se liší od jiných retro motocyklů s nízkoobjemovými motory. Zmínit musíme třeba parádně znějící dvojitý výfuk Arrow, brzdy od značky Bybre (patří pod Brembo), řídítka Tommaselli, rukojeti Domino či krásná vyplétaná kola. Výrobce nezapomněl ani na brzdný systém ABS (dvoukanálový od firmy Continental), kompletní LED světla a digitální palubní desku. Ta je velmi jednoduchá a jedná se vlastně o kulatý displej, který zobrazuje rychlost, otáčky, čas a ujeté kilometry, přičemž čitelnost je naprosto bezproblémová za všech okolností. Na délku tato mašina měří 2080 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1425 mm a sedlo je umístěno ve výšce 845 mm. Nádrž zvládne pojmout 12 litrů paliva a již zmíněná vyplétaná kola vyvedená v černé barvě disponují velkosti 19 palců vpředu a 17 palců vzadu. Pneumatiky s hrubým vzorem mají rozměry 110/80 vpředu a 130/80 vzadu, fungují velmi dobře na silnici i mimo ni a pochválit musíme i dostatečně výkonný přední světlomet a rozměrná zpětná zrcátka. Díky nim budete mít vždy skvělý přehled o dění vzadu.

Fantic Caballero 250 Scrambler: Malý retro scrambler jak má být

Kvalita a spolehlivost
U menšího výrobce se sice většinou nedá očekávat úplně precizní dílenské zpracování, nicméně pro Fantic to neplatí a Caballero 250 Scrambler je opravdu skvěle vyrobeným strojem. Vzhledem k poměrně zajímavé ceně, která je jen nepatrně vyšší než u japonských 125cc motocyklů, takto kvalitní zpracování určitě potěší a je vidět, že si výrobce dává na této mašině opravdu záležet. Je samozřejmě otázkou, jak bude spolehlivý zde použitý, ryze čínský motor, nicméně v tomto ohledu neočekáváme žádné větší problémy. Co se týče již zmíněné ceny, tak ta se po přepočtu pohybuje okolo 157 500 Kč, a to je určitě velmi lákavá nabídka. Za podobné peníze takto kvalitní retro stroj jen tak neseženete a víceobjemové, víceválcové scramblery jsou samozřejmě podstatně dražší.

Fantic Caballero 250 Scrambler: Malý retro scrambler jak má být

Verdikt
Fantic Caballero 250 Scrambler je naprosto skvělý stroj typu scrambler a tradiční italský výrobce Fantic se s tímto modelem opravdu vytáhl. Tato firma sice zažívala těžké časy, ale evidentně je zpět v plné síle a Caballero 250 je toho jasným důkazem. U tohoto stroje funguje naprosto perfektně symbióza mezi motorem, podvozkem a řidičem, výsledkem čehož jsou dokonale čitelné a jisté jízdní vlastnosti za všech okolností. Na klikaté okresce si užijete spoustu zábavy, nicméně tento stroj se neztratí ani v hustém městském provozu nebo mimo klasické silnice. Třešničkou na dortu je pak precizní zpracování se spoustou kvalitních, značkových komponent, docela příznivá cena a po všech směrech povedený design.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Fantic Caballero 250 Scrambler: Malý retro scrambler jak má být


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.