Přeposlat MV Agusta Rivale 800: Pořád má stylu a radosti na rozdávání

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

MV Agusta Rivale 800: Pořád má stylu a radosti na rozdávání

16.07.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

MV Agusta Rivale 800 je mašina, kterou výrobce vytvořil proto, aby bavila jak řidiče, tak jeho okolí. Je to totiž nesmírně přitažlivý a nádherný stroj, který své italské geny absolutně nezapře a kromě toho, že se na něj skvěle dívá, tak se také parádně poslouchá. Rivale 800 zkrátka umí takové to divadlo, které u tohoto typu motocyklů chceme.

MV Agusta Rivale 800: Pořád má stylu a radosti na rozdávání

Motor
O pohon tohoto nepopiratelně krásného naháče vyvedeného v tradičním italském duchu se stará pro Agustu typický motor, tedy tříválec. Jedná se o řadový tříválec s DOHC rozvodem (má tedy celkově 12 ventilů) o zdvihovém objemu 798cc, který Agusta používá třeba u naháče Brutale 800 nebo cesťáků Turismo Veloce 800 a Stradale 800. V současnosti se jedná o nejpoužívanější motor u tohoto tradičního italského výrobce a má to své opodstatnění. Je totiž naprosto skvělý, má hromadu charakteru, nesmírně výrazný a ostrý zvukový projev a vyloženě lační po vysokých otáčkách. Nejvyšší výkon tohoto tříválce je 92 kW (125 koní) při 12000 ot/min a točivý moment se zastavil na hodnotě 84 Nn při 8600 ot/min. I když výkon tento motor nemá nějak extrémně vysoký, s tímto motocyklem o suché hmotnosti 183 kg umí zacvičit naprosto suverénně a rozpohybovat ho až na 245 km/h. Motor se nejlépe projevuje až ve vyšších otáčkách, a ačkoliv není ani v těch středních vyloženě marný, jeho charakter vybízí k tomu, aby ho řidič pořád hnal do těch nejvyšších pater otáčkoměru. Zvukový projev je opravdu velmi výrazný a při průjezdu s vytočeným motorem o sobě dáte vědět hodně s předstihem, ale je to právě přesně tohle divadlo, co k této mašině skvěle sedí.

MV Agusta Rivale 800: Pořád má stylu a radosti na rozdávání

Jízda a ovladatelnost
Hlavní deviza tohoto stroje je nesmírně přesné a ostré řízení, díky kterému budete vždy přesně vědět, co se děje na silnici. Čím klikatější okresku najdete, tím víc si jízdu užijete, a právě v tomto prostředí se Rivale 800 cítí jako ryba ve vodě. Zvládne samozřejmě také pomalou městkou jízdu či rychlé přesuny po dálnici, ale je tak trochu škoda mrhat jejím potenciál v takto nezajímavém prostředí. Na okreskách vynikne také perfektní stabilita i ve vyšších rychlostech a rychlost, s jakou se tento stroj klopí do zatáček. Ergonomie není úplně nejlepší a posed za řídítky má svá specifika (sedí se poměrně hodně vpředu), ale má to svůj účel a v tomto případě platí, že pro intenzivní zážitky se musí trochu trpět. Posed je daný také tím, že se jedná o vcelku kompaktní mašinu a zkrátka na ní není moc místa. Podvozek je postavený na 43 mm USD vidlici Marzocchi se zdvihem 150 mm vpředu a vzadu najdeme tlumicí jednotku SACHS se zdvihem 130 mm. Podvozek je kompletně stavitelný a brzdnou soustavu dodala známá italská společnost Brembo. Na předním kole najdeme dva brzdné kotouče o průměru 320 mm, do kterých se zakusují radiální třmeny se čtyřmi pístky a vzadu sedí 220 mm kotouč a dvoupístek. Výkon brzd je velmi dobrý a vydrží i intenzivnější používání, nicméně na úplnou špičku něco málo ztrácí.

MV Agusta Rivale 800: Pořád má stylu a radosti na rozdávání

Výbava
Výbava je perfektní a je přesně taková, jakou od Agusty očekáváte. Za své peníze dostanete hromadu moderní elektroniky a výbava zahrnuje třeba brzdný systém ABS (Bosch 9 Plus RLM), kontrolu trakce stavitelnou v osmi stupních, rychlořazení, čtyři palivové mapy (Normal, Sport, Rain a programovatelná mapa), elektronický plyn Ride-by-Wire či LED koncové světlo. Palubní deska je kompletně digitální, nicméně na dnešní dobu má už trochu zastaralou grafiku, ale alespoň je všechno v pohodě čitelné. Monochromatický displej umístěný před řidičem zobrazuje klasicky rychlost, otáčky, zařazený převodový stupeň, nastavení elektroniky, stav paliva v nádrži nebo třeba ujeté kilometry a nastavení se provádí tradičně na řídítkách. Docela pohodlné sedlo je umístěno ve výšce 881 mm a nádrž zvládne pojmout 16 litrů paliva, což stačí na dojezd na jedno natankování okolo 220 km. Na délku měří tento model 2070 mm, jeho šířka dosahuje hodnoty 885 mm a rozvor kol se zastavil na hodnotě 1410 mm. Stylová litá kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky Pirelli Diablo Rosso II o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu. Zmínit musíme i zpětná zrcátka ukotvená na rukojetích řídítek, což parádně vypadá, ale je to docela nepraktické a zbytečně to motocykl rozšiřuje.

MV Agusta Rivale 800: Pořád má stylu a radosti na rozdávání

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování určitě není bezchybné, nicméně proti starším modelům je to podstatně lepší a je vidět, že se MV Agusta v tomto ohledu pořád zlepšuje. Konstrukčně je Rivale už starší počin, nicméně v oblasti designu se může pořád směle rovnat i s mnohem mladšími motocykly. Na elegantní a sexy křivky tohoto stroje je zkrátka radost pohledět a svůj italský původ ani na vteřinu nezapře. Parádně vypadají hlavně tři koncovky výfuku vyvedené vedle zadního kola či velmi dynamický profil karoserie. V otázce spolehlivosti by mělo být všechno v pořádku a olejový servis je výrobcem nastavený na 6000 / 12 měsíců, přičemž ten ventilový pak na 12000 km.

MV Agusta Rivale 800: Pořád má stylu a radosti na rozdávání

Verdikt
MV Agusta Rivale 800 je mašina, kterou výrobce vytvořil proto, aby bavila jak řidiče, tak jeho okolí. Je to totiž nesmírně přitažlivý a nádherný stroj, který své italské geny absolutně nezapře a kromě toho, že se na něj skvěle dívá, tak se také parádně poslouchá. Rivale 800 zkrátka umí takové to divadlo, které u tohoto typu motocyklů chceme. Není z nejpraktičtějších, spotřeba tříválcového motoru také není nejnižší a na nějaké výletování napříč kontinenty to určitě není ideální společník. Ani ve městě se necítí úplně příjemně, ale stačí vyrazit na klikatou okresku a všechno se hned otočí. V tomto prostředí Rivale baví a je vidět, že si rychlé změny směru díky perfektnímu podvozku užívá stejně, jako řidič. Tato mašina na našem trhu stojí 349 000 Kč s DPH a je to tedy nejlevější cesta, jak si pořídit stroj od slavné Agusty.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku MV Agusta Rivale 800: Pořád má stylu a radosti na rozdávání


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.