Přeposlat Kawasaki Versys-X 300: Malej, ale šikovnej

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki Versys-X 300: Malej, ale šikovnej

13.07.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Kawasaki Versys-X 300 je skvělý univerzální stroj do každého počasí a také do každých rukou. Je totiž možné sedlat ho s řidičským průkazem skupiny A2 a moc cestovních endur v nabídce pro třídu A2 není, čehož si je výrobce vědomý a nasadil na tento motocykl vcelku sebevědomou cenu.

Kawasaki Versys-X 300: Malej, ale šikovnej

Motor
O pohon malého endura Kawasaki Versys-X 300 se stará kapalinou chlazený čtyřtaktní dvouválec, který disponuje zdvihovým objemem 296cc a DOHC rozvodem (4 ventily na válec). Co se týče výkonu, tak na zadní kolo proudí 29.3 kW (40 koní) při 11500 ot/min a točivý moment o hodnotě 25.7 Nm, který je k dispozici při 10000 ot/min. Z těchto čísel je velmi dobře patrné, že se jedná o motor s vysokootáčkovým charakterem, a tak tomu opravdu je. Výraznějšího projevu se dočkáte až v druhé polovině, ideálně v poslední třetině otáčkoměru a pro svižnou jízdu je nutné motor držet nad hranicí 7000 ot/min. Ne, že by byl motor v nižších otáčkách úplně mrtvý, pro klidnou jízdu jsou nižší otáčky plně použitelné, ale pro potřebu výraznější akcelerace bude zkrátka nutné podřadit, klidně i o dva rychlostní stupně. Míra vibrací je velmi nízká, takřka nerozpoznatelná a zvukový projev je vcelku příjemný a není zbytečně agresivní. Spotřeba této jednotky je určitě přijatelná a není žádný velký problém jezdit za zhruba 4 litry benzinu na 100 km, což je víceméně údaj, který na svých stránkách zmiňuje výrobce (4.1 litru). Převodovka je klasiky šestirychlostní, je velmi přesná a páčka spojky má hezky měkký, příjemný chod.

Kawasaki Versys-X 300: Malej, ale šikovnej

Jízda o ovladatelnost
Tento stroj platí za univerzální mašinu do všech podmínek, a tak tomu opravdu je. Nedělají mu problémy klasické okresky, hravě se proplete hustým městským provozem a velmi dobře si vede i mimo klasické silnice. Pohotovostní hmotnost čítá 170 kg, takže manévrování je pohodlné i v nižších rychlostech a žádné problémy nejsou ani se stabilitou. Ergonomie je výtečná, posed za řídítky je pohodlný a nabídne dobrou kontrolu nad strojem, přičemž ochranný štít zase slušnou ochranu před větrem. Projíždění zatáček je naprosto intuitivní a Versys-X 300 do nich nemusíte nijak složitě přemlouvat, na klikaté okresce se toto kompaktní enduro cítí až překvapivě dobře a svižnými reakcemi na změny směru jízdy umí i pobavit. Podvozek nabídne slušný komfort, obstojí i na méně kvalitních cestách a zároveň nabídne i stabilitu. Vpředu najdeme 41 mm teleskopickou vidlici a vzadu tlumič Link Uni-Trak s plynovým tlumičem a nastavitelným předpětí. Nastavení předního odpružení možné bohužel není. Brzdná soustava se skládá z 290 mm kotouče na předním a 220 mm na zadním kole, přičemž do obou se zakusují dvoupístkové třmeny. Výkon brzd je dobrý, pro svižné zastavení tohoto stroje bez problémů stačí a jejich síla jde dobře dávkovat, ačkoliv nástup brzdného účinku není kdovíjak rychlý.

Kawasaki Versys-X 300: Malej, ale šikovnej

Výbava
Výbava je poměrně slušná a v základu se může majitel těšit třeba na brzdný systém ABS, větrný štítek nebo moderní palubní desku. Samozřejmě je možné standardní výbavu rozšířit a za příplatek je možné přikoupit si například mlhovky, chránič motoru, chrániče rukou nebo boční kufry s kapacitou 17 litrů každý. Sedlo je uloženo ve výšce 845 mm a nádrž zvládne pojmout 17 litrů paliva, takže dojezdový rádius na jedno natankování je skvělý a pohybuje se okolo 400 km. Kompletní rozměry této mašiny jsou 2170 x 1390 x 860 mm, rozvor kol dosahuje 1450 mm a světlá výška je slušných 180 mm. Moderní palubní deska kombinuje analogový otáčkoměr, ve kterém sedí malý ukazatel aktuálně zařazeného převodového stupně s hodinami a vedle této soustavy je umístěný hlavní displej. Ten ukazuje třeba aktuální rychlost, stav paliva v nádrži, spotřebu, ujeté kilometry a má i ukazatel ekonomické jízdy. Na levé straně od středového otáčkoměru pak sedí sada nezbytných informačních diod a pochválit musíme jak přehlednost všech instrumentů, tak dobrou čitelnost za všech podmínek. Kola jsou vyplétaná, přední má průměr 19 palců, to zadní je o dva palce menší a pneumatiky disponují rozměry 100/90 vpředu a 130/80 vzadu.

Kawasaki Versys-X 300: Malej, ale šikovnej

Kvalita a spolehlivost
Úroveň dílenského zpracování se nese v tradičním japonském duchu a je tedy výborná. Výrobce použil kvalitní materiály, všechno je velmi dobře slícováno a nikde nic nevrže nebo nedrncá ani na silnicích s horším povrchem. Je vidět, že je to poctivá, bytelně vyrobená mašina, a tak působí už po několika málo prvních kilometrech. Žádné problémy by neměly nastat ani v otázce spolehlivosti, Versys-X 300 není nějak přehnaně komplikovaný stroj a při alespoň standardní údržbě a servisu by mělo být všechno v nejlepším pořádku. Cena tohoto modelu na našem trhu začíná na částce 149 900 Kč s DPH, a to určitě není málo, nicméně díky vysoké praktičnosti a dobrým schopnostem si ji Versys-X 300 částečně obhájí.

Kawasaki Versys-X 300: Malej, ale šikovnej

Verdikt
Kawasaki Versys-X 300 je skvělý univerzální stroj do každého počasí a také do každých rukou. Je totiž možné sedlat ho s řidičským průkazem skupiny A2 a moc cestovních endur v nabídce pro třídu A2 není, čehož si je výrobce vědomý a nasadil na tento motocykl vcelku sebevědomou cenu. Na druhou stranu, jedná se o velmi kvalitní, dobře postavený model s dobrým, točivým a úsporným motorem a perfektním podvozkem. Ten je skvěle vybalancovaný, nabídne dobrou stabilitu i komfort a zároveň umí i pobavit v zatáčkách. Výbava je solidní a žádné problémy by neměly nastat ani v otázce spolehlivosti, takže vyšší cenu si tento model obhájí.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki Versys-X 300: Malej, ale šikovnej


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.