BMW


Přeposlat BMW F 800 R: Do detailu dotažená zlatá střední cesta

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW F 800 R: Do detailu dotažená zlatá střední cesta

11.07.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

BMW F 800 R je opravdu parádní mašina, která vyniká hlavně svou všestranností a přátelskou povahou. Je to skvěle vyladěný stroj bezvadně fungující jak ve městě, tak na okreskách a problémy nejsou ani s přesuny ve vyšších rychlostech po dálnici. Zkrátka taková holka pro všechno a všechny.

BMW F 800 R: Do detailu dotažená zlatá střední cesta

Motor
Srdcem motocyklu BMW F 800 R není pro BMW typický motor typu boxer, ale trochu běžnější řadový dvouválec. Ten disponuje zdvihovým objemem 798cc, je chlazený vodou a výrobce mu dopřál čtyři ventily na válec a dvě vačkové hřídele. Nejvyšší výkon této jednotky je 66 kW (90 koní) při 8000 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 86 Nm při 5800 ot/min. Pro svižné rozpohybování tohoto všestranného stroje to naprosto stačí a maximální rychlost se v klidu přehoupne přes 200 km/h. Motor je živější spíše v poslední třetině otáčkoměru a disponuje příjemnou výkonnostní špičkou, přičemž ve vyšších otáčkách má tento řadový dvouválec také hezky výrazný zvuk. Ve středních otáčkách není jeho projev nijak extra potentní a v tomto spektru je spíše takový klidnější společník s docela příjemnou spotřebou paliva. Výrobce na svých stránkách uvádí průměrnou spotřebu paliva 4.3 litru na 100 km jízdy a v reálném světě je spotřeba takřka stejná, pohybuje se okolo 4.5 litru. Odezva na přidání plynu je příkladná a motor je dobře vyrovnaný, ačkoliv mírných vibrací se v nižších otáčkách přece jenom dočkáte. Motor plní aktuální emisní normu Euro 4 a je možné nechat snížit jeho výkon na 35 kW a 69 Nm, takže si tento stroj může dopřát i držitel řidičáku A2.

BMW F 800 R: Opravdu povedená zlatá střední cesta

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou výborné a skvěle vyladěný podvozek je hlavní devizou tohoto stroje. Hmotnost tohoto motocyklu je 203 kg a ovládání je nesmírně snadné a přímočaré prakticky za všech okolností. Tato mašina se hodí opravdu do každého prostředí, nemá problém s hustým a pomalejším městským provozem, okreskou plnou zatáček ani rychlými přesuny po dálnicích. Kromě bezproblémové ovladatelnosti i v nižších rychlostech musíme pochválit také příkladnou stabilitu v těch vyšších a dokonalou čitelnost za všech situací. Řidič má neustále dostatečnou kontrolu nad situací a divočit samozřejmě může, ale jenom, když sám chce. Pozice za řídítky je velmi komfortní a celkově je ergonomie na opravdu špičkové úrovni, takže není problém zdolávat bez výraznější únavy ani delší vzdálenosti. Podvozek je postavený na obrácené vidlici vpředu a vzadu najdeme oboustrannou kyvku a centrální tlumič, přičemž zdvih vpředu i vzadu je 125 mm. Zatímco přední vidlice neumožňuje jakékoliv nastavení, vzadu je možné upravit předpětí pružiny a zpětný útlum. Míra komfortu je solidní, ale jak jsme se již zmínili, hlavním prvkem podvozku je jistota a čitelnost za všech okolností. Brzdný systém skládající se ze dvou 320 mm kotoučů vpředu a jednoho 265 mm kotouče vzadu je dostatečně výkonná, a navíc se dobře dávkuje.

BMW F 800 R: Opravdu povedená zlatá střední cesta

Výbava
Standardní výbava je poměrně slušná a obsahuje třeba brzdný systém ABS, nastavitelné páčky brzdy a spojky, částečně digitální palubní desku nebo třeba stupačky a madla pro spolujezdce. Jak už bývá u BMW zvykem, za příplatek je možné pořídit si hromadu různých doplňků a zmínit musíme třeba elektricky stavitelný podvozek ESA, kontrolu trakce, palubní počítač, kontrolu tlaku v pneumatikách, vyhřívané rukojeti nebo třeba 12V zásuvku. V příplatkové výbavy se nachází také například sportovní výfuk Akrapovič, zvýšená řídítka nebo naopak snížené sedlo. Normálně je toto pohodlné a rozměrné sedlo umístěno ve výšce 790 mm, nicméně je možné snížit ho až na 770 mm nebo zvýšit na 840 mm. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2145 x 1235 x 860 mm a nádrž zvládne pojmout 15 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je velmi dobrý. Již zmíněná palubní deska se skládá ze dvou nad sebou umístěných budíků (nahoře je tachometr a pod ním se nachází otáčkoměr) a vedle něj sedí displej s jednoduchou grafikou, který zobrazuje třeba čas, ujeté kilometry, teplotu, zařazený převodový stupeň nebo stav paliva v nádrži. Výbavu lze doplňovat individuálně či prostřednictvím třech dostupných paketů (Dynamic, Comfort a Safety). Litá kola mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu.

BMW F 800 R: Opravdu povedená zlatá střední cesta

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je výborné, výrobce vsadil na kvalitní materiály i komponenty a je to vidět. Nikde nic nevrže nebo nedrncá ani na horších silnicích a pocitově působí BMW F 800 R hezky bytelně a odolně. Žádné větší problémy by neměly nastat ani se spolehlivostí, předchozí generace platila za velmi odolnou a ta aktuální je na tom stejně. Při dodržení servisních intervalů a alespoň standardní údržbě bude určitě všechno fungovat tak jak má. Co se týče ceny, tak v základu vyjde tento stroj na našem trhu na 239 000 Kč, nicméně v případě potřeby ho lze opravdu vyšperkovat tou nejmodernější technikou a dostat se na nějakých 300 000 Kč.

BMW F 800 R: Opravdu povedená zlatá střední cesta

Verdikt
BMW F 800 R je opravdu parádní mašina, která vyniká hlavně svou všestranností a přátelskou povahou. Je to skvěle vyladěný stroj bezvadně fungující jak ve městě, tak na okreskách a problémy nejsou ani s přesuny ve vyšších rychlostech po dálnici. Zkrátka taková holka pro všechno a všechny. Díky povedenému, a tak akorát výkonnému motoru, si na své přijdou jak začínající, tak ti zkušenější šoféři a v případě potřeby je možné nechat jeho výkon snížit na 35 kW, takže ochuzeni nebudou ani uživatelé řidičáku A2. Podvozek je perfektně vyladěný, základní výbava obstojná a za příplatek je možné si tento stroj opravdu vyšperkovat tak, jak je dle zvyklostí BMW možné.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW F 800 R: Do detailu dotažená zlatá střední cesta


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.