Přeposlat Honda Super Cub C125: Legendární skútr se představuje v nové generaci

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda Super Cub C125: Legendární skútr se představuje v nové generaci

04.07.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Japonská Honda představila novou generaci největší ikony ze všech, skútru Super Cub, v nejobjemnější verzi se 125cc motorem. Můžeme se těšit na modernější vzhled, tradičně úsporný provoz a neprůstřelnou spolehlivost.

Honda Super Cub C125: Legendární skútr se představuje v nové generaci

Ve světě čehokoliv, co je poháněno nějakým motorem, je největší ikonou bezesporu skútr Super Cub od japonské Hondy. Jedná se o suverénně nejprodávanější motorový prostředek všech dob a již před rokem oslavila Honda sto miliónů prodaných kusů této legendy. Vyjádřeno čísly to je 100 000 000, to jen aby bylo patrné, jak dlouhé to číslo je. A Honda to s tímto modelem zabalit nehodlá, protože se skvěle prodává i v dnešní době a nejnovější generace ve verzi s označením C125 se vrací do Evropy. Tento skútr je nesmírně populární samozřejmě hlavně v Asii, která je těmto dopravním prostředkům zaslíbená a většinou tam platí, že čím jednodušší skútr je, tím je to lepší. Samozřejmě má hromadu příznivců a uživatelů i v Evropě či Americe, ale Asie je zkrátka v oblasti skútrů číslo jedna. První Super Cub vznikl již v roce 1958, takže letos je to již 60 let od začátku této legendy a výroba odstartovala v továrně Yamamoto na jihu Tokia. Hlavní koncept se za ta léta prakticky vůbec nezměnil a prim pořád hraje jednoduchost a naprostá spolehlivost. Za ta léta se Super Cub vyráběl napříč kontinenty v 16 továrnách 15 zemí, prodával se ve 160 zemích a jeho design je tak ikonický, že získal v domácím Japonsku trojrozměrnou ochrannou známku.

Honda Super Cub C125: Legendární skútr se představuje v nové generaci

Jedná se o první vozidlo, kterému se této pocty dočkalo, tak moc si Super Cubu v Japonsku cení. Nejnovější model s označením C125 je nejobjemnější varianta této modelové řady, a kromě vcelku výkonného motoru nabídne i notně přepracovaný, ale v jádru pořád stejný design. Profil této novinky je prakticky úplně stejný, jako u starých modelů, nicméně jednotlivé detaily jsou jiné a jsou více či méně poplatné současnosti. Kola již nejsou vyplétaná a nově jsou litá (to je možná trochu škoda), sedlo je rozměrnější, což platí i pro zpětná zrcátka a větší je také koncové světlo. Přední brzda už není bubnová, Honda osadila přední kolo kotoučem a buben pak najdeme pouze na kole zadním. Celkově můžeme říct, že se modernizace povedla a že Honda design hezky oživila při zachování původního charakteru. Přední části pořád dominuje jednoduchý kruhový světlomet a také zadní odpružení vypadá skoro stejně, ačkoliv je pochopitelně modernější. Kompletní rozměry tohoto skútru jsou 1915 x 1000 x 720 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1245 mm a sedlo je uloženo ve výšce 780 mm. Světlá výška čítá 125 mm a pohotovostní hmotnost dosahuje pouhých 109 kg, takže manipulace bude naprosto bezproblémová za všech okolností.

Honda Super Cub C125: Legendární skútr se představuje v nové generaci

Podvozek je postavený na 26 mm teleskopické vidlici se zdvihem 100 mm vpředu a vzadu najdeme již zmíněné dva tlumiče, které mají zdvih 84 mm. Již zmíněná kotoučová přední brzda je postavena na hydraulickém kotouči o průměru 220 mm, do kterého se zakusuje jednopístkový třmen a zadní brzdový buben disponuje průměrem 130 mm. Litá kola s deseti paprsky mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky 70/90 vpředu a 80/90 vzadu. Co se týče výbavy, je Honda Super Cub C125 poměrně moderním skútrem, a kromě nezbytného brzdného systému ABS se majitel může těšit třeba na LED světlo vpředu i vzadu, inteligentní klíč Smart Key nebo na moderní palubní desku. Smart Key je velmi příjemná věc, stačí mít klíč někde u sebe a pro nastartování ho není vůbec nutné vytahovat, přičemž po stisku příslušného tlačítka na klíči se Super Cub umí rozblikat a usnadnit tak jeho nalezení na přeplněném parkovišti. Palubní deska je zastoupena analogovým půlkruhovým otáčkoměrem a kulatým displejem, který zobrazuje třeba aktuálně zařazený převodový stupeň, čas, ujeté kilometry nebo stav paliva v nádrži.

Honda Super Cub C125: Legendární skútr se představuje v nové generaci

Pod displejem se pak nachází nezbytné informační diody, opět uspořádány do tvaru půlkruhu. Motor je zastoupený vzduchem chlazeným čtyřtaktem se zdvihovým objemem 125cc, který disponuje SOHC rozvodem a kompresním poměrem 9,3:1. Nejvyšší výkon tohoto motoru je 7.1 kW (9.6 koně) při 7500 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 10.4 Nm při 5000 ot/min. Výkon nevypadá úplně špatně, nicméně normovaná spotřeba vypočítaná na 1.5 litru paliva na 100 km (v režimu WMTC) vypadá ještě líp. Nádrž zvládne pojmout 3.7 litru paliva, takže teoretický dojezd na plnou nádrž by se měl pohybovat okolo 245 km. Převodovka je klasicky čtyřrychlostní a využívá automatickou odstředivou spojku, takže spojková páka na řídítkách není potřeba a řazení tak bude velmi pohodlné a příjemné. Nová Honda Super Cub C125 bude k dispozici ve dvou barevných verzích, a sice v modré s označením Pearl Niltava Blue a červené Pearl Nebula Red, nicméně se prozatím neví, kdy se u nás začne prodávat. Jasno není ani v otázce evropské ceny, ale ta dolarová začíná na částce 3599 dolarů, což je po přepočtu zhruba 80 390 Kč.

Honda Super Cub C125: Legendární skútr se představuje v nové generaci

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda Super Cub C125: Legendární skútr se představuje v nové generaci


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.