Přeposlat Triumph Bonneville T100: Klasika všech klasik

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Triumph Bonneville T100: Klasika všech klasik

02.07.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Triumph Bonneville T100 sice není tak živočišný a nespoutaný, jako jeho větší a výkonnější varianta T120, ale pro každodenní soužití se jedná o lepší stroj. Proti svému většímu bráchovi je snazší na ovládání, úspornější, levnější a určitě je o něco málo zábavnější na řízení.

Triumph Bonneville T100: Klasika všech klasik

Motor
Srdcem tohoto krásného retro stroje je vcelku moderní, vodou chlazený motor s dvojicí válců, SOHC rozvodem a zdvihovým objemem 900cc. Jeho palivový systém je zastoupený vícebodovým sekvenčním vstřikováním a motor samozřejmě plní aktuální emisní normu Euro4. Co se týče výkonu, tak na zadní kolo proudí 40.5 kW (55 koní) při 5900 ot/min a vcelku vysoký točivý moment o hodnotě 80 Nm, který je k dispozici již při 3230 ot/min. Už z těchto čísel je patrný jeho charakter postavený spíše na středních otáčkách, ve kterých nabídne motor opravdu příjemný a výrazný zátah, přičemž ve vyšších otáčkách mu neschází ani decentní špička. Zátah je hezky lineární, odezva na přidání plynu je rychlá tak akorát a celkově se jedná o nesmírně příjemnou pohonnou jednotku, která se k tomuto stroji perfektně hodí. Zvukový projev je hezky výrazný a motor lehce vibruje, ale jedná se spíše o ty příjemné vibrace, které k němu tak nějak patří. Proti motoru v dražším modelu T120 je tento méně výkonný a určitě nemá takové charisma, ale pro každodenní soužití je méně objemná jednotka určitě vhodnější. Působí lehčím dojmem, je ekonomičtější a s motocyklem tak necvičí, takže se příjemněji krotí. Převodovka je klasicky pětistupňová, spojka je hezky lehká a spotřeba se pohybuje okolo 4 litrů paliva na 100 km, což určitě není špatné.

Triumph Bonneville T100: Klasika všech klasik

Jízda a ovladatelnost
Jedná se o menšího sourozence modelu T120, a to platí jak v oblasti motoru, tak rozměrů a hmotnosti. Hmotnost čítající 213 kg sice není úplně nejnižší, ale T100 ji maskuje opravdu obstojně a na silnici působí příjemně lehkým a svižným dojmem. Ovládání není problematické ani v nižších rychlostech, takže se s tímto strojem neztratíte ani v hustém městském provozu a na okreskách zase vynikne agilně nastavený podvozek. Proti většímu a těžšímu modelu T120 působí T100 tak nějak dychtivěji a zapáleněji, což samozřejmě platí hlavně na klikatých okreskách plných zatáček. Tuto mašinu není žádný velký problém klopit do jedné zatáčky za druhou, a i při trochu divočejší jízdě se podvozek odvděčí dobrou čitelností a nezáludností. Když už jsme nakousli podvozek, tak ten je trochu obyčejnější a vpředu najdeme teleskopickou vidlici Kayaba o průměru 41 mm se zdvihem 120 mm. Vzadu pak sedí dvě pružící jednotky stejné značky, které nabídnou nastavení předpětí a stejný zdvih jako přední tlumení. Odpružení je celkově spíše měkčí, takže míra komfortu je dobrá a podvozek nerozhodí ani méně kvalitní cesty. Výtky nemáme ani k pozici za řídítky, která je taková pohodová a ergonomie si celkově zaslouží pochvalu. To už ale neplatí o brzdách, které jsou spíše horší, s pomalejším nástupem a nic moc výdrží.

Triumph Bonneville T100: Klasika všech klasik

Výbava
Stylingem a designem se jedná o retro mašinu, takže nevypadá zrovna dvakrát moderně, ale v oblasti výbavy je tomu právě naopak. Tento stroj je vcelku slušně naložený hezky moderní technikou a za své peníze se může řidič těšit na nezbytný ABS systém, kontrolu trakce, plyn ride-by-wire, imobilizér, LED zadní světlo, a dokonce i na USB port ukrytý pod sedlem. Za příplatek jsou pak k dispozici třeba vyhřívané rukojeti řídítek či tempomat, takže i když se jedná v řadě Bonneville o druhý nejlevnější model, nedostatkem výbavy určitě netrpí. Pochválit musíme také povedenou palubní desku, která se skládá ze dvou analogových budíků a dvou displejů, které jsou umístěny v jejich spodní části. Vlevo je umístěný tachometr s digitálním počítadlem ujetých kilometrů a vpravo má své místo otáčkoměr doplněný o budík zobrazující informace o stavu paliva v nádrži, dojezdu nebo spotřebě. Grafika je poměrně jednoduchá a s čitelností nejsou žádné větší problémy ani na přímém slunečním světle. Pohodlné sedlo je umístěno ve výšce 790 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1450 mm a nádrž zvládne pojmout 14.5 litru paliva, takže dojezd na jedno natankování je velmi slušný (okolo 350 km). Krásná vyplétaná kola s 32 dráty disponují průměrem 18 palců vpředu, 17 palců vzadu a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 100/90 vpředu a 150/70 vzadu.

Triumph Bonneville T100: Klasika všech klasik

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je naprosto perfektní a za takovou úroveň detailů by se nemusela stydět ani podstatně dražší mašina. Parádně vypadají hlavně ručně kreslené linky na nádrži a decentní chromované doplňky, které tomuto stroji přidávají na osobnosti. V oblasti spolehlivosti by neměly nastat víceméně žádné problémy, Triumphy jsou obecně brány jako velmi spolehlivé, a při alespoň standardní údržbě a dodržování servisních intervalů by mělo být všechno v pořádku. Co se týče ceny, tak ta se na našem trhu pohybuje okolo 250 000 Kč s DPH, což není přehnané a Bonneville T100 je určitě dobrou koupí.

Triumph Bonneville T100: Klasika všech klasik

Verdikt
Triumph Bonneville T100 sice není tak živočišný a nespoutaný, jako jeho větší a výkonnější varianta T120, ale pro každodenní soužití se jedná o lepší stroj. Proti svému většímu bráchovi je snazší na ovládání, úspornější, levnější a určitě je o něco málo zábavnější na řízení. Fanoušci předchozí generace s označením 900 budou novější verzi T100 zcela jistě milovat, a kromě dobrého motoru, čitelné a zábavné jízdy a kvalitního zpracování musíme vypíchnout také moderní výbavu a velmi rozumnou cenu. Pokud bychom měli tomuto stroji něco vytknout, byly by to lehce netečné brzdy s horším výkonem.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Triumph Bonneville T100: Klasika všech klasik


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.