Přeposlat Yamaha TMAX DX: Prémiový skútr s výbavou moderní cestovní mašiny

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha TMAX DX: Prémiový skútr s výbavou moderní cestovní mašiny

27.06.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 1 |

Yamaha TMAX DX je vrcholným modelem řady TMAX a tomu odpovídá jak skvělá výbava, tak precizní dílenské zpracování a také vyšší cena. Motor nabídne dostatek výkonu, sportovní zvuk a jedná se o velmi příjemného společníka, který nemá se svižným rozpohybováním tohoto rozměrného a docela těžkého skútru žádné problémy.

Yamaha TMAX DX: Prémiový skútr s výbavou moderní cestovní mašiny

Motor
O pohon skútru Yamaha TMAX DX se stará vskutku povedený dvouválcový motor, jehož hlavními znaky jsou kapalinové chlazení, DOHC rozvod a zdvihový objem 530cc. S výkonem 33.8 KW (46 koní) při 6750 ot/min a točivým momentem čítajícím 53 Nm při 5250 ot/min se jedná o velmi výkonný motor, který nemá se svižným rozpohybováním tohoto vcelku rozměrného, a ne úplně lehkého skútru žádné větší problémy. Dynamika je poměrně suverénní a motor jde velmi ochotně za plynem již v nižších otáčkách, takže rozjezdy ze semaforů jsou nesmírně svižné a v této disciplíně budete jen velmi těžko hledat soupeře. Nadprůměrný výkon tento skútr samozřejmě odkazuje i do jiného prostředí než města a na okreskách či dálnicích se v rychlostech i nad 130 km/h cítí velmi dobře, přičemž akcelerace je opravdu výrazná i ve vyšších rychlostech. Motor jinak běží velmi klidně, s pouze minimálními vibracemi a potěší i příjemně sportovním zvukovým projevem. Převodovka je samozřejmě automatická s variátorem, což je ve světě skútrů klasika a sladění s motorem je povedené, takže v této oblasti si není vůbec na co stěžovat. Výrobcem vypočítaná spotřeba je 5.3 litru paliva na 100 km jízdy, a to odpovídá produkci emisí 122 gramů CO2 na jeden kilometr jízdy, přičemž v reálném světě není větší problém této hodnoty dosáhnout.

Yamaha TMAX DX: Prémiový skútr s výbavou moderní cestovní mašiny

Jízda a ovladatelnost
Co se týče jízdních vlastností, tak ty jsou velmi dobré a překvapivě neodpovídají tomu, že se jedná o velký a těžký skútr. Samozřejmě to není nějaká extra obratná stopětadvacítka, která působí jako štika, ale i v hustém městském provozu se tento robustní skútr cítí dobře. Pohotově se zvládne proplétat mezi automobily a mírným limitem je pouze větší šířka, na kterou je nutné si dávat pozor. Mokrá hmotnost tohoto modelu je 216 kg, což určitě není málo, ale skútr ji dobře maskuje a pod rukama působí lehčím dojmem. To platí jak v již zmíněném městském provozu, tak na okreskách plných zatáček, které TMAX samozřejmě zvládá s naprostým přehledem a do zatáček se vrhá až překvapivě odhodlaně. Na první pohled působí tento model spíše jako takový pohodlný polykač kilometrů a on jím skutečně i je, ale svižnější a sportovnější jízda na okresce mu až překvapivě sluší. Rozměrná kapotáž nabízí dobrou ochranu při vyšších rychlostech a na skútru je dostatek místa i pro rozměrnější řidiče, takže v oblasti ergonomie je všechno v pořádku. Podvozek je postavený na teleskopické vidlici se zdvihem 120 mm vpředu a vzadu najdeme klasickou kyvku se zdvihem 117 mm. Míra komfortu je dobrá a brzdy nabídnou dostatek citu i dobré dávkování, ale nějak extra divoký nástup nečekejte. Na předním kole sedí dva kotouče o průměru 267 mm a vzadu má své místo kotouč jeden, s průměrem 282 mm.

Yamaha TMAX DX: Prémiový skútr s výbavou moderní cestovní mašiny

Výbava
Výbava je hlavní zbraní tohoto modelu a jedná se o jeden z nejlépe vybavených skútrů nejenom ve své třídě. To je vykoupeno vysokou cenou, ale o tom až později. Yamaha TMAX DX je v základu vybavena brzdným systémem ABS, kontrolou trakce, dvojicí výkonnostních map motoru (D-Mode), bezklíčovým zapalováním Smart Key, tempomatem, vyhřívanými rukojeti řídítek, vyhřívaným sedlem a elektricky stavitelným štítem. Samozřejmě neschází ani moderní palubní deska či úložný prostor pod sedlem, který je štědrý a zvládne pojmout až dvě helmy typu demi-jet. Zmínit musíme i technologii My TMAX Connect, která umožňuje propojení s chytrým telefonem a je tak možné provádět spoustu věcí (třeba zjistit polohu skútru) pomocí užitečné aplikace. Palubní deska se skládá ze dvou rozměrných analogových budíků (vlevo je tachometr a vpravo otáčkoměr) a mezi nimi sedí displej palubního počítače. Ten umí zobrazovat třeba aktuální i průměrnou spotřebu, teplotu, ujeté kilometry nebo čas a pochválit musíme jak povedený vzhled, tak velmi dobrou čitelnost všech instrumentů za jakýchkoliv podmínek. Pohodlné a rozměrné sedlo je umístěno ve výšce 800 mm, na délku měří tento skútr 2200 mm a jeho výška je 1420 - 1555 mm v závislosti na tom, jak vysoko se nachází ochranný štít (je stavitelný v rozsahu 135 mm). Nádrž zvládne pojmout 15 litrů paliva a kola disponují průměrem 15 palců vpředu i vzadu.

Yamaha TMAX DX: Prémiový skútr s výbavou moderní cestovní mašiny

Kvalita a spolehlivost
V oblasti dílenské zpracování je všechno naprosto bez výhrad, TMAX je precizně vyrobený skútr a je vidět, že si na něm dal výrobce záležet. Aby také ne, tento model spadá do kategorie prémiových skútrů a tam prostor pro pochyby v oblasti kvality není. Cena tohoto modelu se na našem trhu pohybuje okolo 345 tisíc Kč, což je opravdu hodně a řada TMAX platí celkově za poměrně drahou. Je to zkrátka prémiové, možná až trochu luxusní zboží a výrobce to ví, tak si za něj nechá dobře zaplatit.

Yamaha TMAX DX: Prémiový skútr s výbavou moderní cestovní mašiny

Verdikt
Yamaha TMAX DX je vrcholným modelem řady TMAX a tomu odpovídá jak skvělá výbava, tak precizní dílenské zpracování a také vyšší cena. Motor nabídne dostatek výkonu, sportovní zvuk a jedná se o velmi příjemného společníka, který nemá se svižným rozpohybováním tohoto rozměrného a docela těžkého skútru žádné problémy. Podvozek je naladěný dobře, a kromě klidné a komfortní jízdy umí nabídnout také až překvapivě sportovní zážitky na klikatých okreskách. Jak jsme se již zmínili, výbava je opravdu parádní a za své nemalé peníze dostane řidič všechno, co by si mohl k pohodlnému cestování přát. 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha TMAX DX: Prémiový skútr s výbavou moderní cestovní mašiny


počet příspěvků: 1

kolemjdoucí

06.07.2018 v 09:21

Jen s tím chcípáčkem motorem daleko nedocestujete. Už jenom hodinová cesta po dálnici 130 by se na něm pěkně podepsala, nedej bůh s babou za zády a spácáky a malým stanem v nociči, to by byl úplný konec. Tak jaképak dálkové cestování, nedá se s tím klovně dojet na ani na kempování na druhý konec republiky, natož se podívat někam dál za hranice. Nechápu, proč někdo takovou kombinaci vůbec vyrábí.

Odpovědět

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.