Přeposlat Honda NC750S: Praktický a ve všech směrech pohodový společník na každý den

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda NC750S: Praktický a ve všech směrech pohodový společník na každý den

25.06.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda NC750S je velmi povedeným, univerzálním motocyklem a tato mašina boduje hlavně příkladnou praktičností a klidným duchem. Bez problémů si s ní poradí i začátečník a je to právě přátelský charakter a dokonalá každodenní použitelnost, co z ní dělá tak úspěšný a populární stroj.

Honda NC750S: Praktický a ve všech směrech pohodový společník na každý den

Motor
Pohon tohoto pohodového naháče obstarává vcelku povedený řadový dvouválec o zdvihovém objemu 745cc, který disponuje SOHC rozvodem, kapalinovým chlazením a samozřejmě plní emisní normu Euro4. Dosahuje nejvyššího výkonu 40.3 kW (55 koní) při 6250 ot/min a jeho točivý moment čítá 68 Nm při 4750 ot/min. Tato čísla určitě nevyrazí dech, jsou taková normální a veskrze průměrná, nicméně pro potřeby tohoto stroje to naprosto stačí. Motor je naladěný tak, aby dobře fungoval už v nižších otáčkách a jeho charakter je přísně lineární napříč celým otáčkoměrem. Na nějaký kopanec v nejvyšších otáčkách si můžete nechat zajít chuť, projevem se jedná o nesmírně přátelskou a za všech okolností dokonale čitelnou jednotku. A přesně takový je i celý tento motocykl, je to takový parťák na každodenní dojíždění do práce či za zábavou, k jehož zkrocení není třeba žádné hrubé síly či rodokmen závodníka. Míra vibrací je velmi nízká a v nižších rychlostech je prakticky nepostřehnutelná (v těch vyšších už jsou vibrace patrné, ale pořád nejsou rušivé). Co se týče spotřeby, tak Honda na svých stránkách uvádí 3.5 litru paliva na 100 km a této spotřeby není problém při opravdu klidné jízdě dosáhnout. Většinou se sice budete pohybovat o několik decilitrů nad touto hranicí, ale to je pořád velmi hezká spotřeba a celkově je tento stroj opravdu úsporný.

Honda NC750S: Praktický a ve všech směrech pohodový společník na každý den

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti se podobají charakteru motoru, takže jsou výborně čitelné a celkově je podvozek velmi nezáludný. Jízda je nesmírně přímočará a chování tohoto stroje je naprosto předvídatelné, takže ho zvládne bez jakýchkoliv problémů zkrotit i začínající řidič. Není to tedy žádný akční divočák, který by se nenasytně vrhal do každé zatáčky, a to určitě není špatně, taková ani Honda NC750S být nemá. Jejím hlavním posláním je pohodlně polykat kilometry a přesně to dělá, přičemž velký podíl na komfortním zážitku má také povedené sedlo a příjemná pozice za řídítky. Ovladatelnost je dobrá, reakce na změny směru jízdy vcelku rychlé a podvozek nabídne kromě komfortu také dobrou jistotu a stabilitu. Podvozek je vesměs velmi jednoduchý, skládá se z teleskopické vidlice o průměru 41 mm vpředu a zadního zavěšení typu Pro-Link se stavitelným předpětím. Brzdná soustava je kompletně kotoučová a svým výkonem určitě nezklame, přičemž kromě rychlého nástupu potěší i dobrým dávkováním síly. Zatímco na předním kole sedí vlnitý kotouč o průměru 320 mm, do kterého se zakusuje dvoupístkový třmen, vzadu najdeme kombinaci 240 mm kotouče a třmenu s jedním pístkem. Ještě dodáme, že brzdy pochází od společnosti Nissin a jsou doplněny o ABS systém.

Honda NC750S: Praktický a ve všech směrech pohodový společník na každý den

Výbava
Výbava určitě není špatná a v základu se můžete těšit třeba na již zmíněný brzdný systém ABS (dvoukanálový), LED světla, vyhřívané rukojeti řídítek nebo kompletně digitální palubní desku. Základní šestistupňovou manuální převodovku je pak možné za příplatek nahradit automatickou dvouspojkovou převodovkou (DCT), takže polykání kilometrů může být ještě pohodlnější. Kompletně digitální palubní deska je zastoupena podlouhlým displejem, který zobrazuje všechny důležité informace typu aktuální rychlosti, otáček, stavu paliva v nádrži nebo spotřeby. Displej má několik režimů zobrazení a umí dokonce měnit barvu v závislosti na stylu jízdy, což je docela hezká a někdy i praktická věc. Jedna z největších zbraní tohoto stroje se nachází v oblasti nádrže, která vlastně není klasickou nádrží a je to velký úložný prostor schopný pojmout klasickou, plnohodnotnou přilbu nebo hromadu různých věcí. Palivová nádrž o objemu 14.1 litru je umístěna pod sedlem a díky úsporné jednotce je dojezd na jedno natankování výborný. Samotné sedlo se nachází ve výšce 790 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1520 mm a světlá výška tohoto stroje čítá 140 mm. Ještě bychom měli zmínit hmotnost, která je 217 kg (pohotovostní). Stylová litá kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 160/60 vzadu.

Honda NC750S: Praktický a ve všech směrech pohodový společník na každý den

Kvalita a spolehlivost
Je to Honda, takže velmi kvalitní dílenské zpracování je tak nějak očekávané a opravdu se ho dočkáte. Všechny plasty skvěle lícují a nikde nic nedrncá nebo nevydává nějaké pazvuky ani na méně kvalitních silnicích. Zpracování zkrátka odpovídá standardům Hondy a mělo by to platit i o spolehlivosti, která by měla být naprosto bezproblémová. Zmínit bychom měli i povedený design, který hraje na celkem sportovní notu a tato mašina vypadá mnohem ostřeji a divočeji, než jak se ve skutečnosti chová. Je to takový beránek v rouše vlčím. Standardní model u nás stojí od 184 900 Kč a verze s automatickou dvouspojkovou převodovkou pak vyjde na 199 900 Kč.

Honda NC750S: Praktický a ve všech směrech pohodový společník na každý den

Verdikt
Honda NC750S je velmi povedeným, univerzálním motocyklem a tato mašina boduje hlavně příkladnou praktičností a klidným duchem. Bez problémů si s ní poradí i začátečník a je to právě přátelský charakter a dokonalá každodenní použitelnost, co z ní dělá tak úspěšný a populární stroj. Ano, možná nemá nějak extra výrazný charakter a pro někoho by mohla být třeba i trochu nudná, ale jako každodenní parťák na pohodlné dojíždění do práce nebo za zábavou je to vpravdě ideální společník. Motor výkonem nepřekypuje, ale má příjemně lineární projev a je velmi úsporný. Jízda je za všech okolností dokonale čitelná, brzdy svou práci odvádějí dobře a výtku nemáme ani k výbavě či zpracování.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda NC750S: Praktický a ve všech směrech pohodový společník na každý den


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.