Přeposlat Yamaha SCR950: Skvělý scrambler s chlapským charakterem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha SCR950: Skvělý scrambler s chlapským charakterem

20.06.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Yamaha SCR950 je opravdu povedený scrambler, který je takový správně drsný a působí dojmem, že je určený pro pořádné chlapy. Cítí se dobře snad v jakémkoliv prostřední a zvládne i méně kvalitní cesty či výlety mimo silnice, ačkoliv na vyloženě offroad hrátky někde v lese to samozřejmě není.

Yamaha SCR950: Skvělý scrambler s chlapským charakterem

Motor
Zadní kolo scrambleru Yamaha SCR950 pohání povedený dvouválcový motor o zdvihovém objemu 942cc. Jedná se o vzduchem chlazený vidlicový dvouválec se čtyřventilovým rozvodem (SOHC) s kompresním poměrem 9,0:1, jehož nejvyšší výkon se zastavil na hodnotě 40 kW (54 koní) při 5500 ot/min. Točivý moment dosahuje vysoké hodnoty 79.5 Nm při 3000 ot/min a je to právě on, kdo formuje akceleraci a celkový charakter této jednotky. Už v nízkých otáčkách je dobře patrné, že je tento dvouválec hezky silný a mohutný zátah ve středních otáčkách to jenom potvrzuje. Motor jde skvěle za plynem, a i když se nechá bez jakéhokoliv protestování vytočit až do nejvyšších otáček, není to vůbec nutné a nejlépe se tento motor cítí právě někde okolo 4000 ot/min. Při potřebě náhlého zrychlení není třeba nějak zběsile podřazovat, stačí přidat plyn a vysoký točivý moment zkrátka udělá svoje. Motor běží velmi hladce, klidně, míra vibrací je příjemně nízká a vlastně jenom podtrhuje jeho příjemný charakter. Převodovka je pětirychlostní a s motorem je dobře sladěná, takže v tomto ohledu nejsou žádné potíže. Co se týče spotřeby, tak ta se v závislosti podle stylu jízdy pohybuje mezi 5 a 5.5 litry paliva na 100 km.

Yamaha SCR950: Skvělý scrambler s chlapským charakterem

Jízda a ovladatelnost
Yamaha SCR950 má základ v povedeném cruiseru XV950R a zdědila také jeho vyšší hmotnost čítající 252 kg (mokrá včetně náplní). Při jízdě ji ale umí tento stroj skvěle maskovat a vyšší hmotnosti si řidiče všimne prakticky jenom při manipulování ve velmi nízkých rychlostech, třeba při parkování. I v hustém městském provozu působí SCR950 hezky agilně, ochotně reaguje na změny směru jízdy a na klikatých okreskách se dá s tímto scramblerem jezdit bez jakýchkoliv problémů sportovně a svižně. Odpovídá tomu i podvozek, který je naladěný spíše na tvrdší notu a jízdu jako v bavlnce určitě nenabídne. Na méně kvalitních cestách je jeho tužší charakter zkrátka poznat, a i když z vás Yamaha SCR950 nevytřese duši po prvních pár kilometrech, synonymum pohodlného cestování to opravdu není. Ono ani to sedlo není dvakrát pohodlné, ale na druhou stranu, jedná se scrambler a ten vyloženě cestovní mašina určitě není. Samotný podvozek je postavený na 41 mm teleskopické vidlici se zdvihem 130 mm vpředu, vzadu najdeme klasickou kyvku a zadní zdvih je 110 mm. Brzdná soustava je samozřejmě kompletně kotoučová a skládá se z jednoho kotouče vpředu a jednoho vzadu, přičemž oba kotouče mají průměr stejných 298 mm. Nástup brzd není nijak extra ostrý a při potřebě opravdu razantního zastavení bude chtít zmáčknout páčku trochu víc, ale jinak brzdí dobře a nemají se zastavením tohoto stroje žádné větší problémy.

Yamaha SCR950: Skvělý scrambler s chlapským charakterem

Výbava
Výbava je velmi spartánská a víceméně odpovídá charakteru tohoto stroje, který je takový obhroublý a neotesaný. Z elektronických pomocníků dostanete vlastně pouze ABS, ale to bohatě stačí, protože tady jde spíš o takový chlapský zážitek oproštěný od armády všelijakých pomocníků či asistentů. Z další výbavy bychom měli zmínit hlavně krásná vyplétaná kola, pneumatiky Bridgestone Trail Wing s hrubým vzorem a solidními schopnostmi i mimo silnice, ocelové blatníky a boční panely sloužící k uchycení registrační značky. Palubní deska je nesmírně jednoduchá a před řidičem sedí malý obdélníkový displej uložený v kruhovém budíku, který zobrazuje aktuální rychlost, ujeté kilometry a pod ním se nachází ještě informační diody. Jednodušší už to opravdu být nemohlo a díky přímočarosti je přehlednost a čitelnost na nejvyšší možné úrovni. Ne zrovna ideálně pohodlné sedlo je umístěno ve výšce 830 mm a nádrž zvládne pojmout 13 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je pouze průměrný. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2255 x 1170 x 895 mm a rozvor kol se zastavil na hodnotě 1575 mm. Již zmíněná vyplétaná kola disponují průměrem 19 palců vpředu, 17 palců vzadu a jsou na nich použity pneumatiky o rozměrech 100/90 vpředu a 140/80 vzadu. Za zmínku pak určitě stojí zvýšená řídítka s hrazdou a stylová kulatá zpětná zrcátka, která ale poměrně výrazně vibrují.

Yamaha SCR950: Skvělý scrambler s chlapským charakterem

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je parádní, všechno sedí hezky na svém místě a nikde nic neklepe nebo nedrncá ani na méně kvalitních cestách. Výrobce si dal záležet i na těch sebemenších detailech a je vidět, že se jedná o poctivě a s láskou vyrobený stroj. V otázce spolehlivost by mělo být všechno v nejlepším pořádku, protože se jedná o vcelku jednoduchý stroj a při dodržování servisu by mělo všechno fungovat jako na drátkách. Cena tohoto modelu na našem trhu startuje na částce 274 990 Kč a k dispozici jsou dvě barevné varianty, a sice Racing Red a Yamaha Black.

Yamaha SCR950: Skvělý scrambler s chlapským charakterem

Verdikt
Yamaha SCR950 je opravdu povedený scrambler, který je takový správně drsný a působí dojmem, že je určený pro pořádné chlapy. Cítí se dobře snad v jakémkoliv prostřední a zvládne i méně kvalitní cesty či výlety mimo silnice, ačkoliv na vyloženě offroad hrátky někde v lese to samozřejmě není. Motor sice nepřekypuje výkonem, ale vidlicový dvouválec má sílu jako býk a ve středních otáčkách stačí přidat plyn a nechat se unášet na vlně točivého momentu. Jízda je dobře vyvážená a na klasické silnici působí SCR950 až překvapivě agilně a svižně, jako by snad ani nevážila 252 kg. Výbava odpovídá charakteru, je taková puristická a určitě musíme pochválit kvalitní dílenské zpracování. 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha SCR950: Skvělý scrambler s chlapským charakterem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.