Přeposlat Suzuki GSX-S1000F: Když chcete mašinu bez hromady elektroniky

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Suzuki GSX-S1000F: Když chcete mašinu bez hromady elektroniky

18.06.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Suzuki GSX-S1000F je skvělý cestovně-sportovní stroj, který neztratil ani po letech provozu nic ze svého kouzla. Je to taková spartánsky pojatá mašina pouze s nejnutnější elektronickou výbavou a platí u ní víc než u jakékoliv jiné, že řidič je zde opravdu součástí děje.

Suzuki GSX-S1000F: Když chcete mašinu bez hromady elektroniky

Motor
Srdcem mašiny Suzuki GSX-S1000F je povedený řadový čtyřválec o zdvihovém objemu 999cc, který disponuje DOHC rozvodem (4 ventily na válec) a kapalinovým chlazením. Nejvyšší výkon této jednotky je 110 kW (150 koní) při 10000 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 108 Nm při 9500 ot/min. Jedná se o přepracovaný slavný čtyřválec s kódovým označením K5, který Suzuki používalo u starších generací superbiku GSX-R1000, ačkoliv pro potřeby modelu GSX-S1000F byl samozřejmě notně upravený a výrazně zmodernizovaný. Přece jenom, jedná se o již deset let starý motor. I když má maximum výkonu i točivého momentu tento čtyřválec postavený celkem vysoko, jeho zátah je velmi hutný a návykový už ve středních otáčkách. Jde s radostí za plynem a reaguje na jeho přidání hezky svižně, bez větší prodlevy. V poslední třetině otáčkoměru se pak dočkáte hezké výkonnostní špičky, a ačkoliv není tento čtyřválec tak divoký a neotesaný jako v minulosti, s tímto strojem umí hezky zacvičit. Míra vibrací je nízká, a to i v nižších rychlostech a zvukový projev je správně sportovní a drsný. Převodovka je klasicky šestirychlostní, je s motorem dobře sladěná a v tomto ohledu nejsou žádné problémy. Motor samozřejmě plní aktuální emisní normu Euro4 a výrobcem udávaná průměrná spotřeba je 5.3 litru na 100 km (produkce emisí čítá 122 gramů CO2 na jeden km).

Suzuki GSX-S1000F: Když chcete mašinu bez hromady elektroniky

Jízda a ovladatelnost
Suzuki GSX-S1000F spadá do kategorie sportovně-cestovních motocyklů a vlastně se jedná o kapotovanou verzi modelu GSX-S1000. Není to úplně ten nejpohodlnější a nejklidnější cesťák, občas je potřeba tento stroj trochu chytit pod krkem a spíše, než jízdu v přímce vyhledává GSX-S1000F okresky plné zatáček. Díky kapotáži je tato verze příjemnější na delší cesty než klasický naháč a lepší je také celková ergonomie a posed za řídítky. Řízení je hezky komunikativní, ale není přehnaně ostré a celkově se výrobci povedlo tento stroj vyladit tak, aby byl sportovní a zároveň přímočarý a příjemný na ovládání za všech okolností. Ovladatelnost je snadná i v nižších rychlostech a stabilita výborná. Podvozek je postavený na vidlici typu USD s vinutou pružinou a olejovým tlumičem vpředu a vzadu najdeme kyvnou vidlici s centrální pružící a tlumicí jednotkou, vinutou pružinou a olejovým tlumičem. Tlumiče umožňují nastavení vpředu i vzadu, takže podvozek si může každý přizpůsobit svému stylu jízdy a v základu ho výrobce naladil spíše na komfortní notu. Zvládne si bez problémů poradit i s méně kvalitními silnicemi, takže se na našich klasických okreskách cítí GSX-S1000F jako doma. Brzdná soustava je ohromně silná a nemá se zastavením tohoto stroje sebemenší problémy, přičemž její výkon neopadává ani při drsném zacházení.

Suzuki GSX-S1000F: Když chcete mašinu bez hromady elektroniky

Výbava
V oblasti elektronické výbavy tento stroj určitě nepatří na vrchol potravního řetězce, ale tak je to dobře. Je to zkrátka takový klasik, kterého musí zkrotit řidič, a nikoliv v dnešní době všudypřítomná elektronika. Majitel tak dostane vlastně pouze brzdný systém ABS a ve třech stupních stavitelnou kontrolu trakce, která je dobře naladěná a jde i úplně vypnout. Palubní deska je kompletně digitální a před řidičem sedí podlouhlý monochromatický displej s jednoduchou grafikou, který je doplněný o tlačítka a nezbytné informační diody. Displej poskytne řidiči hromadu informací a jde z něj vyčíst třeba aktuální rychlost a otáčky, zařazený převodový stupeň, stav paliva v nádrži, spotřeba, dojezd, ujeté kilometry, teplota, čas nebo nastavení kontroly trakce. Čitelnost je velmi dobrá za všech okolností. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2115 x 1180 x 795 mm, rozvor kol čítá 1460 mm a příjemně pohodlné sedlo je umístěno ve výšce 810 mm. Pohotovostní hmotnost se zastavila na hodnotě 215 kg a nádrž zvládne pojmout 17 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je poměrně slušný. Přední světlomet je dostatečně výkonný a výtku nemáme ani ke zpětným zrcátkům, která poskytují dobrý přehled o dění vzadu. Kola mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 190/50 vzadu.

Suzuki GSX-S1000F: Když chcete mašinu bez hromady elektroniky

Kvalita a spolehlivost
Úroveň dílenského zpracování je naprosto bez výhrad, jedná se o velmi kvalitně postavený stroj plný kvalitních komponent. Všechno sedí dobře na svém místě a konstrukci nerozhodí ani méně kvalitní silnice. V oblasti spolehlivosti by mělo být také všechno v pořádku, protože se jedná o docela spartánsky pojatý stroj prost drtivé většiny aktuálně používaní moderní elektroniky a to znamená, že je zde méně potencionálně problémových věcí. Co se týče ceny, tak Suzuki GSX-S1000F se u nás prodává za 319 900 Kč a je tedy nepatrně levnější, než hlavní konkurent v podobě stroje Kawasaki Z1000SX za 329 900 Kč.

Suzuki GSX-S1000F: Když chcete mašinu bez hromady elektroniky

Verdikt
Suzuki GSX-S1000F je skvělý cestovně-sportovní stroj, který neztratil ani po letech provozu nic ze svého kouzla. Je to taková spartánsky pojatá mašina pouze s nejnutnější elektronickou výbavou a platí u ní víc než u jakékoliv jiné, že řidič je zde opravdu součástí děje. Povedený motor nabídne dostatek síly ve středních otáčkách, příjemnou špičku a na jeho charakteru je patrné, že je to původem motor ze superbiku. Podvozek je výborně vyvážený, nabízí jistotu, hravost a sportovní projev zároveň a povedené je také dílenské zpracování. Pokud nechcete zbytečně přetechnizovaný motocykl, Suzuki GSX-S1000F je skvělá volba. 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Suzuki GSX-S1000F: Když chcete mašinu bez hromady elektroniky


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.