Přeposlat Kawasaki Ninja ZZR1400 Performance Sport: Pořádný cesťák ze staré školy

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki Ninja ZZR1400 Performance Sport: Pořádný cesťák ze staré školy

13.06.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 1 |

Kawasaki Ninja ZZR1400 je vpravdě ikonou světa rychlého cestování a platí to i pro aktuální verzi. Varianta s přídomkem Performance Sport pak stojí na úplném vrcholu řady ZZR a hlavní zbraní této mašiny je řadový čtyřválec s ohromnou silou, klidným chodem a charizmatickým projevem, který ji umí vystřelit až k hranici 300 km/h.

Kawasaki Ninja ZZR1400 Performance Sport: Pořádný cesťák ze staré školy

Motor
O pohon cestovního superbiku Ninja ZZR1400 Performance Sport od japonské Kawasaki se stará jeden z nejslavnějších motorů ve světě jednostopých vozidel. Zadní kolo tohoto stroje roztáčí ikonický řadový čtyřválec chlazený vodou, který disponuje zdvihovým objemem 1441cc a DOHC rozvodem, takže má 4 ventily na válec. V základu má tento robustní motor výkon 147.2 kW (200 koní) při 10000 ot/min a točivý moment disponuje hodnoty 158.2 Nm při 7500 ot/min, no se systémem RAM air je jeho výkon až 154.5 kW, tedy 210 koní při stejných otáčkách. Svého času se jednalo o nejvýkonnější motocykl na světě a ono se toho vlastně moc nezměnilo, protože moc mašin s vyšším výkonem neexistuje. To platí jak pro koně, tak pro točivý moment a Ninja ZZR1400 je v oblasti akcelerace jeden z nejpůsobivějších strojů vůbec. Uhlídat se a zbytečně nepřekračovat rychlostní limity je nesmírně obtížné a tento charizmatický čtyřválec zrychluje tak automaticky a nenuceně, jako kdyby měl snad nekonečnou zásobu síly. Dynamika je dokonale dech beroucí a maximální rychlost je až 300 km/h, přičemž na této hranici zasáhne elektronika. Motor běží dokonale sametově, takřka bez vibrací a je to taková skrytá síla. Co se týče spotřeby, tak ta se pohybuje ve velmi širokém rozsahu a při divočení není problém jezdit tak 9 a více litrů na 100 km. Při rozumné a spíše klidnější jízdě se ale dá jezdit za zhruba 6.5 litru, a to už tak hrozivě nevypadá.

Kawasaki Ninja ZZR1400 Performance Sport: Pořádný cesťák ze staré školy

Jízda a ovladatelnost
Už na první pohled je vidět, že je Kawasaki Ninja ZZR1400 Performance Sport obrovský, mohutný a těžký kolos, a tak tomu skutečně je. Pohotovostní hmotnost tohoto stroje bez příslušenství je 268 kg, což není zrovna málo a ovladatelnost v nižších rychlostech tak není zrovna nejjednodušší. Ona se ale Ninja v nižších rychlostech moc nepohybuje, takže to nijak zvlášť nevadí a při svižnější jízdě svou vyšší hmotnost velmi umně maskuje. Mohlo by se zdát, že zatáčení bude hlavním nepřítelem této robustní cestovní mašiny, ale opak je pravdou a klikaté okresky jí až překvapivě sedí. Reakce na změny směru jízdy jsou rychlé, ale spíš, než sekání jedné utažené zatáčky za druhou sedí tomuto stroji delší, táhlejší zatáčky. Podvozek je vskutku špičkový, je postavený na USD vidlici o průměru 43 mm vpředu a vzadu najdeme tlumič Öhlins TTX39. Oba tyto prvky jsou samozřejmě kompletně stavitelné, takže ideální nastavení si najde opravdu každý. Zmínit musíme také příjemný posed za řídítky a spoustu prostoru, ale to vzhledem k robustní stavbě asi nikoho nepřekvapí. Brzdná soustava se skládá ze dvou 310 mm kotoučů doplněných o čtyřpítkové radiální třmeny vpředu a vzadu najdeme 250 mm kotouč, přičemž výkonnostně nemají brzdy se zastavením tohoto stroje žádné větší problémy.

Kawasaki Ninja ZZR1400 Performance Sport: Pořádný cesťák ze staré školy

Výbava
Výbava je špičková a výrobce osadil tento stroj opravdu kvalitními, značkovými komponenty. Kromě podvozku od společnosti Öhlins se může řidič těšit i na skvělé brzdy Brembo nebo koncovky výfuku od známé společnosti Akrapovič vyrobené z titanu. Decentní větrný štít nabídne solidní ochranu před větrem i při vyšších rychlostech a povedla se i palubní deska, která se skládá ze dvou analogových budíků a displeje palubního počítače. Ten je umístěný nad analogovými budíky (vlevo je tachometr a vpravo otáčkoměr) a zobrazuje třeba stav paliva v nádrži, ujeté kilometry, spotřebu, teplotu či nastavení elektroniky. Když už jsme nakousli tu elektroniku, tak vězte, že tato mašina je kromě obligátního brzdného systému ABS vybavena také palivovými mapami a ve třech úrovních stavitelnou kontrolou trakce, která jde navíc kompletně vypnout (pouze u zastaveného stroje, nastavení jde ale přepínat i za chodu). Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2170 x 1170 x 770 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1480 mm a sedlo je uloženo ve výšce 800 mm. Nádrž pak zvládne pojmout 22 litrů paliva. Hezká litá kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 190/50 vzadu.

Kawasaki Ninja ZZR1400 Performance Sport: Pořádný cesťák ze staré školy

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je naprosto parádní a je zkrátka vidět, že si na něm dal výrobce pořádně záležet. Všechno sedí hezky na svém místě, slícování je dokonalé a výrobce tuto mašinu osadil samými kvalitními, značkovými komponenty. Cena je ale hodně vysoká, verze Performance Sport stojí bez jedné stokoruny půl milionu korun (499 900 Kč) a je tak dražší než kompresorem přeplňovaný a modernější cesťák Ninja H2 SX, který v základu vyjde na 479 990 Kč. Základní varianta s horší výbavou, a ne tak špičkovými komponenty (nemá třeba brzdy Brembo, podvozek Öhlins ani výfuk Akrapovič), je pak o celých 100 000 Kč levnější.

Kawasaki Ninja ZZR1400 Performance Sport: Pořádný cesťák ze staré školy

Verdikt
Kawasaki Ninja ZZR1400 je vpravdě ikonou světa rychlého cestování a platí to i pro aktuální verzi. Varianta s přídomkem Performance Sport pak stojí na úplném vrcholu řady ZZR a hlavní zbraní této mašiny je řadový čtyřválec s ohromnou silou, klidným chodem a charizmatickým projevem, který ji umí vystřelit až k hranici 300 km/h. I přes vyšší hmotnost se tato Ninja ovládá vcelku příjemně a překvapí ochotou zatáčet, přičemž naprosto špičková stabilita ve vyšších rychlostech je samozřejmostí. Zcela jistě se jedná o jednoho z nejlepších a nejúčinnějších polykačů kilometrů v motocyklovém světě. 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki Ninja ZZR1400 Performance Sport: Pořádný cesťák ze staré školy


počet příspěvků: 1

kolemjdoucí

13.06.2018 v 20:10

Tohle že je cestovní motocykl ?

Odpovědět

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.