Přeposlat Yamaha YZF-R3: Praktik i sportovec

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha YZF-R3: Praktik i sportovec

11.06.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Yamaha YZF-R3 je povedený sportovní motocykl určený jak vyježděným dravcům, tak začínajícím a méně zkušeným řidičům. Tato mašina umí být hezky ostrá a zároveň zvládne nabídnout dostatečný komfort, dobrou ergonomii a každodenní použitelnost.

Yamaha YZF-R3: Praktik i sportovec

Motor
Srdcem motocyklu YZF-R3 od japonské Yamahy je dvouválcový čtyřtakt chlazený kapalinou, který má velmi vysokootáčkový charakter. Zdvihový objem této jednotky je 321cc, disponuje DOHC rozvodem a nabídne solidní výkony čítající 30.9 kW (42 koní) při 10750 ot/min 29.6 Nm při 9000 ot/min. Z těchto čísel je patrný již zmíněný vysokootáčkový charakter tohoto motoru, takže pokud chcete jezdit dynamicky a sportovně, motor zkrátka musíte ždímat co to jde. Nevadí mu to a je to právě naopak, do vysokých otáček se vyloženě těší a cítí s v nich jako ryba ve vodě. Výkon v nižších otáčkách není nijak zázračný, a to platí také pro odezvu, která je logicky podstatně lepší ve vyšších otáčkách. Červené pole otáčkoměru začíná na 12500 ot/min a při ostřejší jízdě je třeba mít na pamětí, že je lepší nejít pod hranici 8000 ot/min. Míra vibrací je velmi nízká, jsou prakticky nezaznamenatelné a zvukový projev je ve vyšších otáčkách hezky agresivní. Výrobcem udávaná průměrná spotřeba je 3.8 litru paliva na 100 km/h a není žádný větší problém této hodnoty při drtivé většině situací dosáhnout. Při klidné jízdě někde ve městě se ale dá dostat i na nižší čísla, takže provozní náklady jsou vcelku nízké. Převodovka je klasicky šestirychlostní, s motorem je dobře sladěná a pracuje se s ní celkově příjemně.

Yamaha YZF-R3: Praktik i sportovec

Jízda a ovladatelnost
Na první pohled působí Yamaha YZF-R3 jako nekompromisní superbike ostrý jako břitva, ale ve skutečnosti taková není a je mnohem příjemnější. Je to samozřejmě v první řadě sportovní stroj, nabídne rychlou odezvu při změně směru jízdy, komunikativní řídítka a jistotu i při opravdu rychlých zatáčkách, ale zároveň umí být i praktickým a komfortním motocyklem pro každý den. Posed za řídítky je vcelku pohodlný, místa je všude dostatek a na této mašině se nebudete cítit nějak extra rozlámaně ani po větší porci kilometrů. Podvozek se skládá z teleskopické vidlice vpředu a kyvné vidlice vzadu, a zatímco přední zdvih čítá 130 mm, vzadu je to 125 mm. Výrobci se ho povedlo vyladit takřka dokonale, a kromě jistoty a dobré odezvy nabídne také velmi dobrou míru komfortu. S klasickými nerovnostmi si podvozek poradí až nečekaně suverénně a na klasické české okresce nabídne opravdu krásně plynulou jízdu bez výraznějších dramat. Brzdná soustava je samozřejmě kompletně kotoučová, vpředu sedí kotouč o průměru 298 mm a vzadu najdeme menší kotouč o průměru 220 mm. Při brzdění není nástup brzd nijak drtivý nebo ostrý, ale v případě potřeby umí zabrat a nemají se zastavením tohoto stroje žádné potíže.

Yamaha YZF-R3: Praktik i sportovec

Výbava
Výbava je vcelku slušná a zahrnuje třeba brzdný systém ABS, moderní palubní desku s dvojicí displejů či krásná litá kola. Potěší i dobrá ergonomie a poměrně účinný větrný štít schopný poskytnou řidiči solidní ochranu i při vyšších rychlostech. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2090 x 1135 x 720 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1380 mm a sedlo je umístěno ve výšce 780 mm, takže poměrně nízko. To ocení hlavně řidiči menšího vzrůstu, kteří nebudou mít při zastavení problém s pohodlným dosažením země. Mokrá hmotnost včetně náplní je 169 kg a nádrž zvládne pojmout 14 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je velmi slušný. Palubní deska se skládá z analogového otáčkoměru, ve kterém se nachází malý displej zobrazující stav paliva v nádrži, čas a teplotu. Vedle otáčkoměru se pak nachází druhý, větší displej ukazující aktuální rychlost, ujeté kilometry, zařazený převodový stupeň či aktuální spotřebu. Grafika je poměrně jednoduchá a díky tomu je čitelnost bezproblémová za všech okolností. Stylová litá kola disponují průměrem 17 palců vpředu i vzadu a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 110/70 vpředu a 140/70 vzadu. Pochválit musíme i dostatečně výkonný přední světlomet a rozměrná zpětná zrcátka, prostřednictvím kterých se k řidiči dostane spousta informací o dění vzadu.

Yamaha YZF-R3: Praktik i sportovec

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je výborné a v ohledu kvality si opravdu není vůbec na co stěžovat. Všechny komponenty sedí jistě na své místě a nikde nic nedrncá ani při jízdě po méně kvalitních cestách. Všechno v pořádku by mělo být také v oblasti spolehlivosti, jedná se o vcelku jednoduchý stroj prostý nějakých extra složitých vymožeností nebo komplikované elektroniky, takže při alespoň standardní údržbě bude určitě sloužit bez větších problémů. Cena tohoto modelu na našem trhu začíná na částce 144 990 Kč s DPH, což není úplně málo a za podobné peníze už jdou většinou koupit i mašiny s objemnějším a výkonnějším motorem.

Yamaha YZF-R3: Praktik i sportovec

Verdikt
Yamaha YZF-R3 je povedený sportovní motocykl určený jak vyježděným dravcům, tak začínajícím a méně zkušeným řidičům. Tato mašina umí být hezky ostrá a zároveň zvládne nabídnout dostatečný komfort, dobrou ergonomii a každodenní použitelnost. Motor má výkonu tak akorát a pro ostřejší svezení je nutné ho neustále držet pod krkem, ale to ničemu nevadí, protože se cítí ve vysokých otáčkách jako doma. Tato povedená jednotka pak potěší i slušnou spotřebou a nízkými vibracemi. Podvozek je dostatečně komfortní a zároveň si je jistý za všech okolností a dobrá je i výbava. Pouze cena je trochu vyšší, nicméně vzhledem ke kvalitnímu zpracování si ji tato mašina zvládne obhájit.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha YZF-R3: Praktik i sportovec


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.