Přeposlat Keeway Logik 125: Italsko-čínský skútr na pohodu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Keeway Logik 125: Italsko-čínský skútr na pohodu

08.06.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Keeway Logik 125 je povedený skútr zaměřený hlavně do města, kde vynikne dobrou mírou komfortu a příjemnou ovladatelností. Zatímco motor pochází od čínského koncernu Keeway, atraktivní design je dílem italského Benelli a právě elegantním a stylovým vzezřením tento model zaujme už na první pohled.

Keeway Logik 125: Italsko-čínský skútr na pohodu

Motor
Srdcem skútru Keeway Logik 125 je klasický čtyřtaktní jednoválec o zdvihovém objemu 125cc, který disponuje kapalinovým chlazením, a to není u levných čínských skútrů nic běžného. I když, ryze čínským skútrem tento počin není, koncern Keeway totiž vlastní italskou společnost Benelli, pod kterou se tento model často prodává a jedná se tedy o takový čínsko-italský počin. Nejvyšší výkon této jednotky je 8.9 kW (12.1 koně) při 8250 ot/min a motor plní aktuální emisní normu Euro 4. Na našem trhu se dá pořád sehnat i pár posledních kusů s motorem plnícím starší normu Euro 3, který disponuje stejným výkonem, ale při 8000 ot/min. Rozdíl je to samozřejmě minimální a na dynamiku to nemá žádný zásadní vliv, pouze průběh je trochu jiný a je patrné, že novější verze potřebuje nepatrně vyšší otáčky. Rozjezdy ze semaforů jsou každopádně velmi svižné, reakce na přidání plynu je rychlá, všechno je hezky plynulé a celkově je tento skútr přátelský a snadno použitelný. Maximální rychlost se pohybuje na hranici 100 km/h (s větrem v zádech se dá dostat i na tachometrových 110 km/h) a do nějakých 80 – 85 km/h zrychluje Logik 125 poměrně solidně, no nad touto hranicí už to tak slavné není a je vidět, že motoru v těchto rychlostech už dochází dech. Spotřeba se pohybuje v závislosti na stylu jízdy mezi 3.5 – 4 litry a převodovka je zastoupena variátorem CVT.

Keeway Logik 125: Italsko-čínský skútr na pohodu

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou vcelku slušné a výrobce tento skútr a jeho podvozek nastavil hlavně na pohodové a komfortní cestování. Není to žádný velký sportovec, který by ostře řezal zatáčky a byl při rychlých změnách směru jízdy nějak přehnaně agilní, je to zkrátka pohodář určený jak do města, tak na okresky. Na rozbitých městských cestách vynikne schopnost podvozku odfiltrovat i výraznější nerovnosti a co si budeme povídat, to řidič ocení i mimo město, protože kvalita okresek u nás pořád není nijak zázračná. Ergonomie určitě není špatná, sedlo je dostatečně prostorné a posed za řídítky je vesměs pohodlný, takže problémem nebudou ani delší výlety. Celková prostornost je dobrá a omezeni nebudou ani vyšší a rozměrnější řidiči. Podvozek je postavený na teleskopické vidlici vpředu a vzadu najdeme klasickou kyvku, přičemž u zadního tlumiče je možné nastavit předpětí pružiny hned v pěti stupních. V základním nastavení je zadek možná až zbytečně měkký, ale to jde poupravit a na nejvyšší tuhost je to podstatně lepší. Brzdná soustava je poměrně slušná, má dostatek výkonu a nevadne ani při náročnějším používání, přičemž na obou kolech najdeme kotoučovou brzdu (240 mm vpředu a 220 mm vzadu).

Keeway Logik 125: Italsko-čínský skútr na pohodu

Výbava
Výbava není špatná, víceméně spadá do průměru a odpovídá spíše nižší pořizovací ceně. Praktická stránka věci není úplně ideální a zavazadlový prostor pod sedlem určitě netrhá co do objemu rekordy. Nějaká menší, otevřená přilba se do něj tak tak vejde, ale klasická uzavřená už bohužel ne. Před koleny řidiče se nachází uzamykatelná schránka (třeba na mobil nebo doklady), nicméně je určitě škoda, že výrobce do výbavy nezařadil 12V zásuvku. Za sedlem se pak nachází držák pro horní kufr, který částečně vynahradí spíše menší zavazadlový prostor pod sedlem a určitě doporučujeme ho pořídit. Na délku měří tento skútr 2070 mm, jeho výška dosahuje hodnoty 1195 mm, rozvor kol čítá 1360 mm a sedlo je uloženo ve výšce 800 mm. Nádrž zvládne pojmout 7.4 litru paliva a pohotovostní hmotnost se zastavila na hodnotě 125 kg. Palubní deska je poměrně povedená a skládá se ze dvou analogových budíků (vlevo je tachometr a vpravo otáčkoměr), pod kterými sedí malý displej palubního počítače. Ten zobrazuje třeba stav paliva v nádrži, teplotu, čas nebo ujeté kilometry. Hezká litá kola se šesti paprsky disponují průměrem 16 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 100/80 vpředu a 120/80 vzadu.

Keeway Logik 125: Italsko-čínský skútr na pohodu

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je průměrné, takže na největší konkurenci samozřejmě trochu ztrácí a dalo by se říct, že opět koresponduje s nižší pořizovací cenou. V oblasti designu se tento kousek povedl a je vidět, že je jeho vzhled vyvedený dle italských zvyklostí a je to takový hezký a stylový elegán. Svému majiteli ostudu určitě dělat nebude. Spolehlivost by měla být v pořádku, jedná se o poměrně jednoduchý kousek bez nějakých zbytečně komplikovaných prvků a něco by tak mohl vydržet. Špatná pak není ani cena, starší model s Euro 3 motorem se dá sehnat za 49 990 Kč s DPH a novější verze osazená motorem plnícím normy Euro 4 vyjde na 53 990 Kč.

Keeway Logik 125: Italsko-čínský skútr na pohodu

Verdikt
Keeway Logik 125 je povedený skútr zaměřený hlavně do města, kde vynikne dobrou mírou komfortu a příjemnou ovladatelností. Zatímco motor pochází od čínského koncernu Keeway, atraktivní design je dílem italského Benelli a právě elegantním a stylovým vzezřením tento model zaujme už na první pohled. Motor má výkonu tak akorát, rozjezdy z místa jsou svižné a vytknout se mu dá pouze trochu vyšší spotřeba. Podvozek je naladěný spíše na komfortní notu, takže s klasickými českými silnicemi si poradí dobře a vzadu je možné nastavit předpětí pružiny v pěti úrovních. Výbava je veskrze průměrná, což platí také o dílenském zpracování a obojí víceméně odpovídá příjemně nízké pořizovací ceně.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Keeway Logik 125: Italsko-čínský skútr na pohodu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.