Přeposlat Italské Moto Morini představilo nového retro naháče Corsaro ZT

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Italské Moto Morini představilo nového retro naháče Corsaro ZT

06.06.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Společnost Moto Morini představila nového naháče s označením Corsaro ZT, což by měl být trochu civilnější a umírněnější brácha modelu Corsaro ZZ. Pojďme se tedy v rychlosti podívat, na co se můžeme u této italské novinky těšit.

Italské Moto Morini představilo nového retro naháče Corsaro ZT

Společnost Moto Morini patří mezi nejtradičnější výrobce v motocyklovém světě a tato firma má opravdu bohatou, rozvětvenou minulost. Vznikla v roce 1937 a založil ji Alfonso Morini, který posbíral největší zkušenosti s motocykly během první světové války. Zajímavostí je to, že první továrna Moto Morini byla během druhé světové války vybombardována spojenci (v roce 1943), protože v tomto temném období světových dějin se v Boloni nevyráběly motorky či motorové tříkolky, ale komponenty pro stavbu vojenských letadel. Alfonso Morini tak ale nečinil dobrovolně a k tomuto kroku byl donucen italskou vládou. V roce 1946, po konci války, začalo všechno víceméně od začátku a Morini začal opět vyrábět svůj motor T125, což byl dvoutaktní jednoválec o objemu 125cc. Nejvíce se Motu Morini dařilo v šedesátých letech minulého století, kdy přišly na řadu i úspěchy na závodním poli a zvýšené prodeje. Koncem osmdesátých let už to tak slavné nebylo, firmu odkoupila Cagiva a úpadek tohoto klasického italského výrobce pokračoval přes celá devadesátá léta. V roce 2009 pak přišla dobrovolná likvidace, nicméně toto období trvalo víceméně pouze rok a v roce 2010 Morini odkoupil Ruggeromassimo Jannuzzelli.

Italské Moto Morini představilo nového retro naháče Corsaro ZTItalské Moto Morini představilo nového retro naháče Corsaro ZT

Nyní Moto Morini funguje velmi dobře, má ve svém portfoliu čtyři povedené, charakterní motocykly, a právě v těchto dnech byl představen pátý přírůstek, a sice model s označením Corsaro ZT. Dalo by se říct, že je to takový klidnější, a ne tak drsný sourozenec verze ZZ, což je poměrně nekompromisní naháč staré školy. Kromě trochu jinak naladěné elektroniky se tato novinka proti svému sourozenci změnila i v oblasti vzhledu a stylu, a zatímco Corsaro ZZ je takový moderně pojatý, možná až trochu futuristický stroj, nová verze ZT hraje na notu retra, které v poslední době nesmírně frčí. Změny na kapotáži jsou krásně vidět hned na první pohled, a tam kde má Corsaro ZZ dva minimalistické LED světlomety, tam má Corsaro ZT klasický kruhový světlomet s novými směrovkami a kompletně přepracovanou kapotáží. Popravený byl také přední blatník a nádrž je nyní podstatně užší a menší, díky čemuž by měla být verze ZT výrazně příjemnější co se týče posedu. Sedlo zůstalo beze změn, což ostatně platí i pro krásné, vskutku impozantně vypadající výfuky vyvedené pod ním.

Italské Moto Morini představilo nového retro naháče Corsaro ZTItalské Moto Morini představilo nového retro naháče Corsaro ZT

Na motocyklu najdeme několik karbonových prvků a celkově by měla být verze ZT lehčí než její předobraz. Palubní deska je pořád stejná, je kompletně digitální a vlastně se jedná o velký displej s úhlopříčkou 5 palců, který umí zobrazit třeba aktuální rychlost, otáčky, zařazený převodový stupeň, teplotu vzduchu i chladicí kapaliny, ujeté kilometry nebo čas. Pro potřeby této novinky ale výrobce displej umístil v trochu jiném úhlu tak, aby bylo všechno dobře viditelné. Vzhledem k tomu, že posed za řídítky ZT bude s největší pravděpodobností trochu jiný, než u ZZ je to změna víceméně logická. Kompletní rozměry této novinky jsou 2070 x 1070 x 810 mm, světlá výška čítá 150 mm a sedlo je uloženo ve výšce 860 mm. Rozvor náprav se pak zastavil na hodnotě 1450 mm. Na chvíli se zastavíme i u podvozku, který je víceméně úplně stejný jako u modelu ZZ a majitel se tak může těšit na 46 mm USD vidlici vpředu a kyvku s centrálním tlumičem vzadu. Obě jednotky jsou plně stavitelné a pro Moto Morini je vyrábí firma italská firma MUPO Race Suspension.

Italské Moto Morini představilo nového retro naháče Corsaro ZTItalské Moto Morini představilo nového retro naháče Corsaro ZT

Také brzdy jsou kompletně italské a má je na svědomí Brembo. Vpředu sedí dva disky o průměru 320 mm, do kterých se zakusují čtyřpístkové třmeny a vzadu najdeme kombinaci jednoho kotouče a dvoupístkového třmenu. O lepší bezpečnost se postará vypínatelný brzdný systém Bosch MP9.1. Hliníková kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky Pirelli Diablo Rosso III o rozměrech 120/70 vpředu a 190/55 vzadu. Co se týče motoru, tak ten je sice na první pohled pořád stejný, ale proti modelu ZZ by měl být trochu jinak naladěný, a to konkrétně na klidnější notu a mel by nabídnout i příjemnější, čitelnější průběh výkonu. Výrobce zmiňuje i trochu nižší spotřeba paliva, které bylo dosaženo právě lehce poupraveným charakterem. Tento dvouválec o zdvihovém objemu 1187cc s válci sevřenými v úhlu 87 stupňů má pořád velmi hezký výkon čítající 102.5 kW (139 koní) při 8500 ot/min a jeho točivý moment čítá 125 Nm při 6750 ot/min. O jeho chlazení se stará kapalina a převodovka je klasicky šestirychlostní. Nové Moto Morini Corsaro ZT se pomalu chystá do prodeje a jeho cena bude startovat na částce 15 990 euro, což je po přepočtu zhruba 411 566 Kč. 

Italské Moto Morini představilo nového retro naháče Corsaro ZTItalské Moto Morini představilo nového retro naháče Corsaro ZT

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Italské Moto Morini představilo nového retro naháče Corsaro ZT


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.