Přeposlat Honda CB1000R: Moderní a svěží retro jak má být

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda CB1000R: Moderní a svěží retro jak má být

16.05.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda CB1000R je opravdu parádním počinem a je to určitě jeden z nejlepších retro naháčů ve své třídě. Tato mašina potěší nejen oči svým vskutku povedeným designem, umí také vzít za srdce svým charismatickým projevem a skvělé vyladěnými jízdními vlastnostmi.

Honda CB1000R: Moderní a svěží retro jak má být

Motor
O pohon tohoto krásného a stylového retro naháče se stará povedený, kapalinou chlazený čtyřválec původem z minulé generace mašiny CB1000R. Červené pole otáčkoměru ale začíná až na 11500 ot/min (původně bylo na 10300 ot/min), motor má celkově vyšší výkon a více točivého momentu v rozmezí 6000 – 8000 ot/min. Honda motor dále doplnila o systém ride-by-wire, má kované písty, vyšší kompresní poměr, nový airbox a o 4.5 kg lehčí výfukovou soustavu. Zdvihový objem této jednotky je 998cc, nejvyšší výkon čítá 107 kW (145.5 koně) při 10 500 ot/min a točivý moment je 104 Nm při 8250 ot/min. Jedná se o příjemně komplexní motor, který nabídne slušný zátah v nižších i středních otáčkách a zároveň hezky graduje v poslední třetině otáčkoměru. Všechno je krásně plynulé, nenucené a motor běží velmi klidně, prakticky bez jakýchkoliv vibrací. Na jednu stranu je to sice takový klidný, uvážlivý společník, ale v případě potřeby umí opravdu výrazně zavrčet a svou silou bez jakýkoliv problémů postavit mašinu na zadní. Dynamika jízdy je opravdu skvělá a potěší i příjemný zvukový projev. Převodovka je klasicky šestistupňová a první tři rychlosti jsou poskládány vcelku nakrátko, což pomáhá dynamice a Honda použila i antihoppingovou spojku.

Honda CB1000R: Moderní a svěží retro jak má být

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou výborné a hlavním prvkem této mašiny je zcela nový ocelový rám s centrálním nosníkem a jednostrannou kyvkou. Tato nová varianta je proti předchozí generaci kompaktnější, je podstatně užší a celkově je její stavba více čtvercová, takže z profilu působí sportovnějším dojmem. Pozice za řídítky je vesměs velmi neutrální, pohodlná a na mašině najdou dostatek místa pro nohy i řidiči vyššího vzrůstu. Musíme pochválit hlavně velmi přesné a zároveň lehké řízení, které skvěle reaguje ve všech rychlostech a není mu cizí ani dostatečná odezva. Na silnici působí CB1000R velmi agilně a zároveň stabilně za všech okolností, přičemž na změny směru jízdy reaguje vskutku bleskově. Na povedené jízdě mají velký podíl také pneumatiky Bridgestone BT-021 s dostatečným gripem. Podvozek je složený ze stavitelné USD vidlice Showa SFF-BP vpředu a vzadu najdeme kyvku a tlumič Showa BRFC (Balance Free Rear Cushion) s možností nastavení předpětí a odskoku. Za zmínku stojí i velmi dobrý komfort, tlumiče zvládnou v základním nastavení odfiltrovat i poměrně výrazné nerovnosti a podvozek jen tak něco nerozhodí. Brzdná soustava se skládá ze dvou kotoučů o průměru 310 mm vpředu, vzadu najdeme jeden kotouč o průměru 265 mm a výkon brzd je bez připomínek. Mají dostatek síly, která se dobře dávkuje a nevykazují vadnutí ani při intenzivnějším používání.

Honda CB1000R: Moderní a svěží retro jak má být

Výbava
Výbava je na velmi vysoké úrovni a už v základu je určitě nadprůměrná. Těšit se můžete třeba na ABS systém, moderní podvozek, kompletní LED osvětlení a tři jízdní režimy. Ty jsou spojeny s volitelnou technologií kontrolou točivého momentu Honda (HSTC), k dispozici jsou režimy Rain, Standard a Sport, a když chcete využívat 100 % výkonu motoru, budete muset zvolit režim Sport. Rain je dle očekávání nejslabší a Standard zase omezuje výkon na první a druhý rychlostní stupeň. K dispozici je také samostatný režim User, který umožňuje přizpůsobení různých parametrů a následné uložení pro pozdější použití. Kromě standardní verze je k dispozici také varianta s lepší výbavou s přídomkem +, která má navíc vyhřívané rukojeti, hliníkový kryt předního a zadního blatníku, větrný štítek, hliníkový kryt zadního sedla, mřížku chladiče s logem CB1000R a rychlořazení. Palubní deska je kompletně digitální a před řidičem sedí rozměrný displej zobrazující aktuální otáčky, rychlost, zařazený převodový stupeň, stav paliva v nádrži, teplotu, čas, ujeté kilometry a nastavení elektroniky. Grafika je povedená a všechno je skvěle čitelné za všech okolností. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2120 x 1095 x 789 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1455 mm a sedlo je uloženo ve výšce 830 mm. Nádrž zvládne pojmout 16.2 litru paliva a dojezd na jedno natankování je tedy velmi slušný.

Honda CB1000R: Moderní a svěží retro jak má být

Kvalita a spolehlivost
Jedna z nejlepších věcí na Hondě CB1000R je to, jak skvěle je postavená. Honda je známá precizním zpracováním a až chorobným zaměřením i na ty nemenší detaily a u tohoto stroje to jenom potvrzuje. Je to zkrátka motocykl ,,made by Honda“ v tom nejlepším světle a smyslu slova. Všechny komponenty jsou kvalitní, sedí bez pochybností na svém místě a vše je perfektně slícováno. Žádné problémy by neměly nastat ani v oblasti spolehlivosti, se kterou neměly stroje řady CB snad nikdy žádné velké potíže. V základním provedení stojí tato mašina 319 900 Kč a verze + vyjde na 349 900 Kč, přičemž určitě doporučujeme si připlatit. Jedná se o jeden z nejdražších strojů v této třídě a většina konkurentů je podstatně levnějších (třeba Kawasaki Z900RS a Z1000 a Suzuki GSX-S1000), nicméně vyšší cenovka je v tomto případě na místě.

Honda CB1000R: Moderní a svěží retro jak má být

Verdikt
Honda CB1000R
je opravdu parádním počinem a je to určitě jeden z nejlepších retro naháčů ve své třídě. Tato mašina potěší nejen oči svým vskutku povedeným designem, umí také vzít za srdce svým charizmatickým projevem a skvělé vyladěnými jízdními vlastnostmi. Pochválit musíme samozřejmě už v základu dobrou výbavu, nicméně určitě doporučujeme připlatit si 30 000 Kč za verzi +, která výbavu rozšíří o několik zajímavých, moderních prvků. 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda CB1000R: Moderní a svěží retro jak má být


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.