Přeposlat Yamaha Tracer 900: Povedený univerzální cesťák do každého počasí

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha Tracer 900: Povedený univerzální cesťák do každého počasí

14.05.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Yamaha Tracer 900 je vskutku povedeným cestovním strojem, jehož jediným problémem je existence lépe vybavené varianty GT. Ta je pouze nepatrně dražší a za 40 000 Kč navíc dostanete lepší, plně stavitelný podvozek, barevnou palubní desku a mnoho dalších, velmi zajímavých prvků, takže šetřit se v tomto případě nevyplatí.

Yamaha Tracer 900: Povedený univerzální cesťák do každého počasí

Motor
O pohon cestovní mašiny Yamaha Tracer 900 se stará čtyřtaktní, kapalinou chlazený tříválec o zdvihovém objemu 847cc, který disponuje DOHC rozvodem a kompresním poměrem 11,5:1. Nejvyšší výkon této jednotky je 84.6 kW (115 koní) při 10000 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 87.5 Nm při 8500 ot/min. Jedná se vlastně o stejný motor, jaký najdeme v modelu MT-09 a je to tedy prověřená jednotka, jejíž hlavní zbraní je příjemná odezva na přidání plynu a radost, s jakou jde do otáček. Dobře ale reaguje už v těch středních, kdy jde poměrně ochotně za plynem a pro dostatečný a hutný zátah není nezbytně nutné hnát ji až do nejvyšších pater otáčkoměru. Povedený je také zvukový projev, který neruší a je docela příjemný. Co se týče vibrací, tak ty jsou sice patrné, ale není to žádná hrůza a po chvíli to prakticky přestanete vnímat. Motor disponuje hned třemi výkonnostními režimy a pocitově působí velmi vyrovnaným dojmem. Není to žádný divočák, který vám bude chtít urvat ruce a prezentuje se spíše jako taková klidná síla. Výrobcem udávaná spotřeba je 5.5 litru paliva na 100 km a převodovka je klasicky šestistupňová, přičemž ve výbavě samozřejmě neschází antihoppingová spojka. Maximální rychlost této mašiny se může vyšplhat až na 216 km/h.

Yamaha Tracer 900: Povedený univerzální cesťák do každého počasí

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou dobré, ale při rychlé a ostré jízdě na opravdu klikatých cestách je cítit, že vidlice a tlumiče jsou naladěny na možná až moc měkkou notu. Takto měkké naladění v kombinaci s o 60 mm delší zadní kyvnou vidlicí znamená, že Tracer 900 občas působí trochu rozevlátým dojmem. Podvozek umožňuje nastavení předpětí a odskoku na přední vidlici a předpětí na zadním tlumiči, což původní měkkost trochu zlepšuje, nicméně dražší verze GT s modernějším podvozkem je v oblastí jízdy podstatně lepší. Při klidnější jízdě je ale dojem z podvozku mnohem lepší, a když nebudete zbytečně tlačit na pilu a pojedete tak nějak rozumně, dočkáte se velmi dobré stability a ochotného, hravého zatáčení. Co se tedy týče podvozku, tak vpředu najdeme teleskopickou vidlici KYB se zdvihem 137 mm a vzadu má své místo kyvná vidlice se zdvihem 142 mm. Míra komfortu je velmi dobrá a je podstatně lepší, než u předchozí generace a nový Tracer 900 nijak zvlášť nerozhodí ani méně kvalitní cesty. Brzdná soustava je na tom výkonnostně dobře, nemá se zastavením tohoto stroje víceméně žádný problém, a kromě dostatečného výkonu má i rychlý nástup. Na předním kole sedí dva kotouče o průměru 298 mm a vzadu má své místo jeden kotouč o průměru 245 mm.

Yamaha Tracer 900: Povedený univerzální cesťák do každého počasí

Výbava
Tato mašina by mohla nést označení budgetový cesťák, ale i tak je základní výbava velmi slušná a její součástí je třeba brzdný systém ABS, kontrola trakce, již zmíněné výkonnostní režimy motoru a nově i stavitelný ochranný štít. Zmínit určitě musíme také hlavní stojan a integrované úchyty pro boční kufry. Výšku sedla je možné upravit a na výběr je 850 nebo 865 mm, přičemž pochvalu si sedlo zaslouží jak za dostatečné pohodlí, tak za prostornost. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2160 x 1375 – 1430 x 850 mm a nádrž zvládne pojmout hezkých 18 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je výborný. Palubní deska je kompletně digitální a skládá se ze dvou budíků. Pravý je větší a ten zobrazuje rychlost, otáčky, nastavení elektroniky, stav paliva v nádrži a levý, který je menší, ukazuje aktuálně zařazený převodový stupeň, teplotu nebo třeba čas strávený v sedle. Výbava základní verze je tedy dobrá, ale je tu ještě dražší varianta s označením GT, která má navíc již zmíněný modernější, plně stavitelný podvozek, rychlořazení, tempomat, boční kufry, vyhřívané rukojeti řídítek a parádní, barevnou palubní desku. Připlatit si za verzi GT se naprosto bez pochyb vyplatí, protože příplatek činí 40 000 Kč, a to není za mnohem lepší, modernější výbavu a kompletně stavitelný podvozek vůbec moc.

Yamaha Tracer 900: Povedený univerzální cesťák do každého počasí

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je perfektní navzdory tomu, že je Tracer 900 jeden z nejlevnějších zástupců své třídy. Všechno sedí dobře na svém místě, nikde nic nevrže ani při jízdě po méně kvalitních površích a problémy by neměly být ani v oblasti spolehlivosti. Yamaha dělá odolné stroje a řada Tracer není výjimkou, přičemž se jí vždy nějaké větší či fatální závady vyhýbaly. Standardní model u nás stojí 279 990 Kč a za podstatně lépe vybavenou verzi GT zaplatíte 319 990 Kč, takže cena je nastavena agresivně a moc levnějších strojů v této kategorii nenajdete.

Yamaha Tracer 900: Povedený univerzální cesťák do každého počasí

Verdikt
Yamaha Tracer 900 je vskutku povedeným cestovním strojem, jehož jediným problémem je existence lépe vybavené varianty GT. Ta je pouze nepatrně dražší a za 40 000 Kč navíc dostanete lepší, plně stavitelný podvozek, barevnou palubní desku a mnoho dalších, velmi zajímavých prvků, takže šetřit se v tomto případě nevyplatí. Připlatit si oněch 40 tisíc určitě doporučujeme a jsou to dobře vynaložené peníze. Motorově je Tracer 900 naprosto v pohodě, jeho tříválec má dostatek výkonu, příjemný charakter a je to zkrátka ideální parťák na každý den. Pochvalu si pak zaslouží i kvalitní dílenské zpracování a vcelku agresivně nastavená cena, která děla z Traceru 900, respektive z lépe vybavené verze GT, opravdu dobrou koupi. 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha Tracer 900: Povedený univerzální cesťák do každého počasí


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.