Přeposlat Kymco Like 125: Pohodový retro skútr s italským šarmem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kymco Like 125: Pohodový retro skútr s italským šarmem

11.05.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Kymco Like 125 je skvělý retro skútr, který trochu netradičně vůbec nehraje na sportovní notu a je to hlavně pohodový společník na každý den. V hustém městském provozu se cítí jako ryba ve vodě, ale neztratí se ani na okreskách a hlavní zbraní tohoto modelu je kombinace rozumné ceny, nízkých provozních nákladů a povedeného designu.

Kymco Like 125: Pohodový retro skútr s italským šarmem

Motor
O pohon skútru Like 125 od čínského Kymca se stará vzduchem chlazený čtyřtaktní jednoválec o zdvihovém objemu 125cc, který disponuje OHC rozvodem, tedy dvěma ventily. Nejvyšší výkon této jednotky je 7 kW (9.5 koně) a motor ho dosahuje při 8000 ot/min. To sice není žádný velký zázrak, ale pro potřeby tohoto hezky vypadajícího skútru to stačí, a i když je jeho hlavním teritoriem město, neztratí se ani mimo něj. Maximální rychlost se může vyšplhat až na 90 km/h, takže okresky zvládne a na nějaké kratší přesuny mimo město to bohatě stačí. Ideální cestovní rychlost pak leží mezi 70 a 80 km/h, kdy motor vykazuje ještě nějakou tu ochotu zrychlovat a z výše zmíněných čísel je patrné, že na dálnice Kymco Like 125 určitě není. Rozjezdy z místa nejsou nijak drtivě rychlé, což je sice trochu škoda, ale odezva na přidání plynu je příjemná a potěší i povedený zvukový projev. Co se týče spotřeby, tak při klidnějším stylu, ke kterému motor tohoto skútru přímo vybízí, se dá jezdit za zhruba 3 litry na 100 km a při ostřejší jízdě je pak spotřeba maximálně o pár deci vyšší, takže provozní náklady jsou nízké. O přenos výkonu na silnici se stará bezestupňový variátor, což je ve světě skútrů klasika.

Kymco Like 125: Pohodový retro skútr s italským šarmem

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou vcelku povedené, a to se dá prohlásit také o ergonomii a praktičnosti. Na skútru je dostatek místa i pro vyšší postavy, sedlo je hezky rozměrné a pozice za řídítky je vesměs příjemná. Není problém strávit v sedle a za řídítky ani delší čas, a přesto se nebudete cítit unaveně či rozlámaně. Reakce na změny směru jízdy jsou rychlé, skútr působí příjemně agilním dojmem a pochválit musíme také to, jak ochotně drží stopu. Výborná je i stabilita a jediná větší výtka tak míří ke spíše tvrdšímu naladění tlumičů. Na méně kvalitních cestách to jde poznat a míra komfortu není úplně ideální, přičemž právě komfort by měl hrát u městského skútru prim. Podvozek je postavený na hydraulické teleskopické vidlici vpředu a vzadu sedí jednostranná kyvná vidlice s dvojicí tlumičů, u kterých je možné nastavit předpětí pružiny. Brzdy jsou kompletně kotoučové, a zatímco vpředu sedí kotouč o průměru 220 mm, vzadu se nachází menší kotouč o průměru 200 mm. Výkonnostně jsou na tom brzdy velmi dobře, pyšní se ostrým nástupem a celkově nemají se zastavením tohoto skútru žádné větší problémy.

Kymco Like 125: Pohodový retro skútr s italským šarmem

Výbava
Kymco Like 125 je tom v oblasti výbavy velmi dobře a vyniká hlavně co se týče praktické stránky věci. Pod sedlem se nachází úložný prostor, do kterého se vejde třeba otevřená přilba a v základní výbavě je tento model vybavený i lakovaným horním kufrem. Do něj už se bez problémů vejde i plnohodnotná, uzavřená přilba a výrobce nezapomněl ani na praktický háček pro pověšení třeba nákupu či uzamykatelnou přihrádku před koleny řidiče. Ta obsahuje 12V zásuvku, takže může posloužit třeba k nabití telefonu a v oblasti praktičnosti tedy tomuto modelu opravdu není prakticky vůbec co vytknout. Sedlo pro dva je uloženo ve výšce 765 mm, kompletní rozměry tohoto skútru jsou 1925 x 1115 x 690 mm a nádrž zvládne pojmout 6.5 litru paliva. Palubní deska je vyvedena v retro stylu, takže je ryze analogová a před řidičem najdeme dva budíky s jednoduchou grafikou. Ten levý, větší, zobrazuje aktuální rychlost a ujeté kilometry a pravý zase stav paliva v nádrži. Pod těmito budíky se nachází ještě malé digitální hodiny a takovou zajímavostí je obrácený ukazatel paliva. Zatímco plnou nádrž ukazatel většinou dává najevo ručičkou posunutou vpravo, u Kymca Like 125 je tomu naopak a plnou nádrž naopak značí ručička posunutá úplně vlevo. Oba konce jsou ale označeny písmeny F a E, takže k záměně by dojít nemělo.

Kymco Like 125: Pohodový retro skútr s italským šarmem

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je velmi dobré a určitě ho můžeme zařadit do nadprůměru. Všechny plasty sedí dobře na svém místě, nikde nic nevrže ani na méně kvalitních površích a celkově působí Like 125 bytelným, poctivým dojmem. Pochválit pak musíme také design, který se sice evidentně inspiroval u retro skútrů italské provenience, ale ono se není čemu divit, protože o jeho návrh se postaral designér původem právě z Itálie. Dobře vypadá hlavně přední kapotáž s integrovanými blinkry, jednoduchým světlometem a chromovanými zpětnými zrcátky. Cena tohoto modelu na našem trhu startuje na částce 49 990 Kč s DPH, což je docela příjemné a jedná se o jeden z nejdostupnějších skútrů ve své třídě.

Kymco Like 125: Pohodový retro skútr s italským šarmem

Verdikt
Kymco Like 125 je skvělý retro skútr, který trochu netradičně vůbec nehraje na sportovní notu a je to hlavně pohodový společník na každý den. V hustém městském provozu se cítí jako ryba ve vodě, ale neztratí se ani na okreskách a hlavní zbraní tohoto modelu je kombinace rozumné ceny, nízkých provozních nákladů a povedeného designu. Motor sice není z nejvýkonnějších, ale pro potřeby tohoto modelu to stačí, a kromě příjemných reakcí na přidání plynu nabídne i povedený zvukový projev. Jízdní vlastnosti jsou dobré, stabilita je perfektní a jediná výtka míří možná k až moc tvrdým tlumičům. Výbava je nadprůměrná, míra praktičnosti jedna z nejlepších ve třídě a pochválit musíme i kvalitní zpracování.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kymco Like 125: Pohodový retro skútr s italským šarmem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.