Přeposlat Husqvarna Vitpilen 701: Stylový ,,kafáč" s nejvýkonnějším jednoválcem dneška

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Husqvarna Vitpilen 701: Stylový ,,kafáč" s nejvýkonnějším jednoválcem dneška

09.05.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Husqvarna sice neprezentuje model Vitpilen 701 jako ryze sportovní motocykl a má to být spíše takový stylový ,,kafáč“, nicméně sportovní náturu tento krásný stroj přece jenom má. Jedná se o příjemně lehkou mašinu s rozverným charakterem a výrobci se povedlo ji vyladit tak, aby nabídla dostatek jistoty a zároveň zábavu při krájení zatáček.

Husqvarna Vitpilen 701: Stylový ,,kafáč" s nejvýkonnějším jednoválcem dneška

Motor
Centrální trubkový rám Husqvarny Vitpilen 701 hostí nejvýkonnější jednoválcový motor na současném trhu, a sice jednotku od rakouského KTM. Ta tento motor používá v modelu 690 Duke a najdeme ho také v Supermotu 701 od Husqvarny. Ta si s ním ale pro potřeby modelu Vitpilen 701 trochu vyhrála a upravila mu třeba přívod paliva či airbox, takže ve finále je zde použitý motor o 1 kW výkonnější než u výše zmíněných strojů. Tento kapalinou chlazený jednoválec o zdvihovém objemu 692.7cc tedy disponuje nejvyšším výkonem 55 kW (75 koní) a točivým momentem o hodnotě 72 Nm při 6750 ot/min. Elektronický vstřik paliva je ovládaný systémem Ride-by-Wire a ještě bychom měli zmínit, že výrobce trochu vylepšil převodovku pro lepší přeřazení mezi druhým a třetím rychlostním stupněm. Ve standardní výbavě tohoto stoje se pak nachází i technologie Easy shift, což není nic jiného než rychlořazení a je možné řadit nahoru i dole. Na okreskách se jedná o nesmírně příjemný motor a jeho hlavní zbraní je okamžitá reakce na přidání plynu a takový rošťácký charakter. Okolo 3000 ot/min je navíc až překvapivě klidný a běží takřka bez vibrací (výrobce mu dopřál dvě vyvažovací hřídele), což by mohlo dát na chvilku zapomenout na to, že má pouze jeden válec. Ve vyšších otáčkách a rychlostech se už ale vibrace samozřejmě dostaví, ale s tím se zkrátka u takového motoru musí tak nějak počítat.

Husqvarna Vitpilen 701: Stylový ,,kafáč" s nejvýkonnějším jednoválcem dneška

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti této mašiny jsou velmi dobré a jízda je na jednu stranu velmi vyrovnaná, stabilní a na tu druhou pořád dostatečné zábavná. Pozice za řídítky je spíše sportovnější a celkově je Vitpilen 701 poměrně prostorný stroj s rozměrným a velmi tuhým sedlem. To není úplně ideálně pohodlné a po delší jízdě je to trochu znát. Jedná se o mašinu, která se nejlépe cítí na klasických okreskách plných zatáček, ale špatně si nevede ani ve městě. Za to může hlavně velmi nízká hmotnost, která se zastavila na čísle 157 kg bez paliva, takže je to opravdu příjemně lehkonohý stroj a manipulace je tak snadná i v nižších rychlostech. Na okreskách pak vynikne ochota, s jakou Vitpilen 701 mění směr jízdy a jak dychtivě se vrhá do zatáček. Potěší i perfektní odezva od řídítek a celkově je podvozek vyladěný opravdu brilantně, přičemž není přehnaně tvrdý. Je postavený na stavitelné 43 mm USD vidlici WP se zdvihem 135 mm vpředu a vzadu najdeme tlumič WP (částečně stavitelný) s přepákováním a stejným zdvihem. Brzdnou soustavu dodala známá italská společnost Brembo a brzdy nemají se zastavením tohoto lehkého stroje žádné problémy. Mají velmi dobrý nástup a jejich výkon se poměrně slušně dávkuje. Zatímco na předním kole sedí 320 mm kotouč se čtyřpístkovým radiálním třmenem, vzadu má své místo 240 mm kotouč a jednopístkový třmen.

Husqvarna Vitpilen 701: Stylový ,,kafáč" s nejvýkonnějším jednoválcem dneška

Výbava
Výbava tohoto stroje je velmi dobrá a v oblasti komponentů je to víceméně kopie naháče 690 Duke od KTM. Odpružení od WP je stejné, a to platí také pro brzdnou soustavu. Výrobce samozřejmě nezapomněl ani na elektronickou výbavu a Vitpilen 701 je osazený dvoukanálovým brzdným systémem ABS (Bosch 9M+) a neschází ani kontrola trakce, přičemž oba tyto dva prvky jdou úplně vypnout, a to se dělá tlačítkem na palubní desce. Zatímco kontrola trakce jde vypnout za jízdy, pro deaktivaci ABS budete muset zastavit. Palubní deska je poměrně jednoduchá a před řidičem sedí kruhový monochromatický displej usazený v jakémsi pouzdře, který se pyšní jednoduchou grafikou a příjemnou čitelností. Displej nabízí dva módy zobrazení a zvládá ukazovat všechny důležité věci typu rychlosti, otáček, aktuálně zařazeného převodového stupně, teploty, času, spotřeby nebo stavu paliva v nádrži. Okolo displeje jsou pak umístěny informační diody a také dioda signalizující ideální přeřazení. Sedlo je uloženo ve výšce 830 mm a jak jsme se již zmínili, je dostatečně rozměrné a poměrně tvrdé, ale to určitě bude někomu vyhovovat více než kdyby bylo přehnaně měkké. Osvětlení obstarávají LEDky vpředu i vzadu, stylová kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 160/60 vzadu.

Husqvarna Vitpilen 701: Stylový ,,kafáč" s nejvýkonnějším jednoválcem dneška

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je výborné a v tomto ohledu si určitě není moc na co stěžovat, protože výrobce vsadil na značkové, kvalitní komponenty a všechno je dobře slícováno. Velkou pochvalu si pak zaslouží vskutku parádní design, Vitpilen 701 je jeden z nejhezčích café racerů současnosti a s tímto parádníkem udělá majitel dojem všude, kde se ukáže. Trochu to kazí cena, která je poměrně vysoká a všichni hlavní konkurenti, tedy Ducati Monster 797, Triumph Street Triple S a dokonce i parádní Yamaha XSR900, jsou levnější. Co se týče spolehlivosti, tak v tomto ohledu by neměly nastat žádné problémy, protože technický základ tohoto stroje (KTM 690 Duke) platí za velmi odolnou a spolehlivou mašinu.

Husqvarna Vitpilen 701: Stylový ,,kafáč" s nejvýkonnějším jednoválcem dneška

Verdikt
Husqvarna sice neprezentuje model Vitpilen 701 jako ryze sportovní motocykl a má to být spíše takový stylový ,,kafáč“, nicméně sportovní náturu tento krásný stroj přece jenom má. Jedná se o příjemně lehkou mašinu s rozverným charakterem a výrobci se povedlo ji vyladit tak, aby nabídla dostatek jistoty a zároveň zábavu při krájení zatáček. Nejvýkonnější jednoválcový motor současnosti je vskutku povedená jednotka, která běží v nižších otáčkách až překvapivě klidně (ve vyšších už se vibrace samozřejmě dostaví) a ani není přehnaně žíznivá. Sice nenabízí univerzálnost víceválcových motorů, ale to vynahrazuje radostí po vysokých otáčkách a bleskovými reakcemi na přidání plynu. Pochválit musíme také dobrou výbavu a kvalitní zpracování, no cena už je bohužel trochu vyšší a ve své třídě se jedná o jeden z nejdražších strojů.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Husqvarna Vitpilen 701: Stylový ,,kafáč" s nejvýkonnějším jednoválcem dneška


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.