Přeposlat Aprilia RSV4 RR APRC: Nejlevnější cesta k superbiku s 200 koňmi

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Aprilia RSV4 RR APRC: Nejlevnější cesta k superbiku s 200 koňmi

07.05.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Aprilia RSV4 RR APRC je bez debat skvělým superbikem, který má poměrně divoký, nespoutaný charakter a jeho závodní původ je na něm dobře patrný. Hlavně litrový řadový čtyřválec je naprosto skvělá záležitost a jedná se o jeden z nejlepších a nejživelnějších motorů svého druhu.

Aprilia RSV4 RR APRC: Nejlevnější cesta k superbiku s 200 koňmi

Motor
Zadní kolo superbiku Aprilia RSV4 RR roztáčí čtyřválec o zdvihovém objemu 999.6cc, který je jedním slovem prostě famózní. Jedná se o poměrně letitou jednotku, ale ani její relativní stáří jí neubralo vůbec nic na výbušnosti a neobrousilo její hrany ostré jako břitva. Ono 200 koní je pořád 200 koní a způsob, jakým jde tento motor za plynem a jak nesmírně rychle a hladce letí do otáček není kolikrát vlastní ani těm nejnovějším motorům. Chtělo by se říct, že je to stará a poctivá škola. Tento čtyřválec disponuje válci sevřenými do úhlu 65 stupňů, je chlazený kapalinou a má DOHC rozvod, takže čtyři ventily na válec (celkově tedy 16). Dosahuje nejvyššího výkonu 148 kW (201 koní) při stratosférických 13000 ot/min (červené pole otáčkoměru začíná na 14500 ot/min) a točivý moment o hodnotě 115 Nm je k dispozici při 10500 ot/min. V nižších otáčkách to sice není úplně ono, ale s otáčkami roste zátah i dychtivost motoru jít pořád výš a výš. Dynamika jízdy je naprosto zdrcující za všech okolností a skvělému pocitu z vytáčení motoru napomáhá také povedená šestistupňová převodovka s rychlořazením a antihopingovou spojkou. Plyn je samozřejmě Ride-by-Wire a řidič má k dispozici hned tři jízdní režimy (Sport, Track a Race).

Aprilia RSV4 RR APRC: Nejlevnější cesta k superbiku s 200 koňmi

Jízda a ovladatelnost
Ideálním prostředím pro tento superbike je buď klasický závodní okruh nebo okreska, kde dokáže být až překvapivě použitelný. Ve městě se Aprilia RSV4 RR zvládne pohybovat samozřejmě také, ale není to úplně ono a při popojíždění v nižších rychlostech s podtočeným motorem je z ní cítit jakási nervozita. Ideální je opustit přecpané město co možná nejdřív a vrhnout se na nějakou okresku plnou zatáček, v čemž tento stroj vyniká. Neuvěřitelně dobře drží stopu, ochotně se vrhá do zatáček a pod rukama působí při ostřejší jízdě velmi poddajně, jako by všechno dělal s absolutní samozřejmostí. Agilita tohoto stroje je kolikrát až neuvěřitelná a to, jak rychle dokáže reagovat na sebemenší povel, je návykové. Jedná se o relativně úzký stroj, takže robustnější jedinci se na něm budou možná cítit trochu stísněně, ale jinak je ergonomie v rámci třídy supebike dobrá. Podvozek je postavený na stavitelné vidlici Sachs o průměru 43 mm se zdvihem 120 mm vpředu a vzadu najdeme kyvnou vidlici a plně stavitelné tlumiče stejné značky, ale se zdvihem 130 mm. Specialitou tohoto stoje je rám založený na závodních speciálech MotoGP, který je vyrobený z hliníku a který umožňuje třeba nastavení geometrie přední i zadní vidlice. Brzdy jsou dostatečně výkonné, mají rychlý nástup a působí ostrým dojmem, stejně tak jako celý tento krásný stroj.

Aprilia RSV4 RR APRC: Nejlevnější cesta k superbiku s 200 koňmi

Výbava
V oblasti výbavy je všechno v nejlepším pořádku a dle aktuálních zvyklostí se může majitel těšit na hromadu všemožné elektroniky, která je ukrytá pod označením APRC. Tento balíček obsahuje v osmi úrovních stavitelnou kontrolu trakce, ve třech úrovních stavitelnou technologii Wheelie Control, rychlořazení a systém řízeného rozjezdu (Launch Control), opět stavitelný ve třech úrovních. Neschází ani brzdný systém ABS (Race ABS 9MP), který jde nastavit ve třech úrovních a jde dokonce i úplně vypnout. Ještě bychom měli zmínit, že systém kontroly trakce je možné nastavovat za jízdy a ve výbavě tohoto stroje neschází ani kompletní LED osvětlení. Palubní deska je taková klasika a obsahuje kombinaci analogového otáčkoměru a displeje, který se nachází po jeho levici. Tento displej má dva režimy zobrazení, a sice pro normální jízdu a pro jízdu na okruhu a v druhém jmenovaném režimu mu dominuje čas na kolo. Jinak najdeme na displeji klasické informace o aktuální rychlosti, stavu paliva v nádrži, spotřebě, zařazeném převodovém stupni nebo nastavení elektroniky. Sedlo je uloženo ve výšce 840 mm, nádrž zvládne pojmout 18.5 litru paliva a suchá hmotnost (bez baterie a náplní) této mašiny je velmi hezkých 180 kg. Krásná kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 200/55 vzadu.

Aprilia RSV4 RR APRC: Nejlevnější cesta k superbiku s 200 koňmi

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je víceméně bez výhrad, tento stroj je vyrobený dobře a v této oblasti je takřka srovnatelný s japonskou konkurencí. První modely RSV4 sice měly pár svých nedostatků a občasných problémů, ale to se povedlo časem vychytat a aktuálně by spolehlivost neměla být vůbec žádným problémem. U nás se dá aktuálně Aprilia RSV4 RR koupit za 429 900 Kč, což z ní dělá jasně nejlevnější a nejdostupnější superbike s litrovým řadovým čtyřválcem a výkonem okolo 200 koní. Všichni konkurenti jsou méně (Honda CBR1000RR Fireblade, BMW S 1000 RR, Suzuki GSX-R1000R) či více (Yamaha YZF-R1, Kawasaki Ninja ZX-10R SE, Ducati Panigale V4) nákladní a tato Aprilia je tak ve své třídě skvělá koupě.

Aprilia RSV4 RR APRC: Nejlevnější cesta k superbiku s 200 koňmi

Verdikt
Aprilia RSV4 RR APRC je bez debat skvělým superbikem, který má poměrně divoký, nespoutaný charakter a jeho závodní původ je na něm dobře patrný. Hlavně litrový řadový čtyřválec je naprosto skvělá záležitost a jedná se o jeden z nejlepších a nejživelnějších motorů svého druhu. Jde nádherně za plynem, nabídne drtivou dynamiku a charizmatický zvukový doprovod. Za zmínku pak stojí i rám s nastavitelnou geometrií, až neskutečná agilita na okruhu i klikatých okreskách a bohatá elektronická výbava. A to vše za cenu, která je v této třídě suverénně nejnižší a které se všichni konkurenti dívají na záda.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Aprilia RSV4 RR APRC: Nejlevnější cesta k superbiku s 200 koňmi


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.