Přeposlat Aprilia SR Max 300: Sportovec každým coulem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Aprilia SR Max 300: Sportovec každým coulem

04.05.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Aprilia SR Max 300 je skvělý velký skútr, který nabízí sportovně pojatý, agresivní design zkombinovaný se sportovními jízdou. V této třídě se jedná o jeden z nejpovedenějších kousků a velkou pochvalu si zaslouží také jeho motor, který je dostatečně výkonný a potentní projev je mu vlastní.

Aprilia SR Max 300: Sportovec každým coulem

Motor
Aprilia prezentuje svůj skútr SR Max 300 jako sportovní a tomu odpovídá i použitý motor, který patří mezi nejlepší prvky tohoto hezkého počinu. Jeho srdcem je totiž léty prověřená a nesmírně povedená jednoválcová jednotka s označením Quasar pocházející od koncernu Piaggio, do kterého Aprilia samozřejmě patří. Tento kapalinou chlazený motor disponuje zdvihovým objemem 278cc a nabídne hezké výkony čítající 16 kW (22 koní) při 7250 ot/min a točivý moment o hodnotě 23 Nm, který je dostupný při 6000 ot/min. Se svižným rozhýbáním tohoto líbivého skútru nemá tento motor sebemenší potíže a v oblasti rozjezdů ze semaforu patří Aprilia SR Max 300 mezi premianty, kteří jen velmi těžko hledají konkurenci. Motor zatahuje ochotně již v nízkých otáčkách a hladce letí do těch vyšších, což je provázeno příjemným zvukovým projevem. Je to právě radost, s jakou letí tento jednoválec do otáček a jeho potentní projev, co řidiče neustále nabádá ke sportovnější jízdě a je vskutku radost tento skútr občas pořádně provětrat. Až do zhruba 100 km/h zrychluje SR Max opravdu s vervou a přesvědčivě a bez jakýchkoliv problémů se dostane i na dálniční minimum. A vlastně i dál, překročit 130 km/h není s tímto modelem žádný velký problém. Spotřeba se pohybuje okolo 4 litrů na 100 km, což sice není nejméně, ale to je daní za sportovnější projev. Jde samozřejmě jezdit i za méně, ale díky sportovnímu charakteru je velmi těžké se udržet.

Aprilia SR Max 300: Sportovec každým coulem

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti tohoto modelu jsou perfektní a skvěle korespondují s motorem, takže jsou náležitě sportovní a hravé. Prostřednictvím řídítek se k řidiči dostane spousta informací o dění na silnici a celkově nabízí SR Max 300 opravdu dobrou odezvu a velmi dobrou čitelnost za všech okolností. Reakce na změny směru jízdy jsou prakticky okamžité, chování v zatáčkách je předvídatelné a jisté jízdní vlastnosti jsou podtrženy takřka dokonalou stabilitou za všech okolností. Ovládání v nízkých rychlostech možná není tak snadné, jako u menších a kompaktnějších skútrů, ale klasický městský provoz zvládá tento kousek s přehledem. Podvozek je složený z teleskopické vidlice vpředu o průměru 35 mm a vzadu najdeme dva klasické tlumiče s možností nastavení předpětí ve třech úrovních. Co se týče brzdné soustavy, tak ta je samozřejmě kompletně kotoučová a na předním kole najdeme kombinaci kotouče o průměru 260 mm a dvoupístkového třmenu. Vzadu pak sedí opět jeden kotouč, který má tentokrát průměr 240 mm a zakusuje se do něj stejný dvoupístkový třmen. Výkonnostně jsou brzdy v pořádku, ale jejich nástup je spíše pomalejší a chce si na to zvyknout.

Aprilia SR Max 300: Sportovec každým coulem

Výbava
V oblasti výbavy si není prakticky na co stěžovat a tento skútr obsahuje všechno, co lze od tohoto typu dopravního prostředku očekávat. Velkou pochvalu si zaslouží skvělá ergonomie v čele s vysokým a stavitelným ochranným štítem (ve třech úrovních), dostatečně rozměrným, pohodlným sedlem a povedla se i zpětná zrcátka. Ta jsou velmi stabilní a poskytnou řidiči dobrý přehled o dění za ním. Pod sedlem se nachází dostatečně objemný a osvětlený úložný prostor, který zvládne pojmout až dvě přilby a obsahuje také 12V zásuvku, takže je možné v něm nabíjet třeba mobilní telefon. Další úložný prostor se nachází v oblasti před levou novou řidiče, ale ten už bohužel uzamykatelný není. Již zmíněné sedlo je umístěno ve výšce 815 mm a nádrž zvládne pojmout 15 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je dobrý. Přední kolo disponuje průměrem 15 palců, je na něm osazena pneumatika o rozměru 120/70 a vzadu sedí 14 palcové kolo a pneumatika o rozměru 140/60. Palubní deska se skládá ze dvou analogových budíků, které jsou doplněny o monochromatický displej palubního počítače. Ten zobrazuje třeba teplotu, stav paliva v nádrži, aktuální spotřebu, průměrnou spotřebu, ujeté kilometry, a dokonce i napětí baterie, což je taková hezká zajímavost. Čitelnost veškerých instrumentů je za všech podmínek bezproblémová.

Aprilia SR Max 300: Sportovec každým coulem

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je velmi dobré a určitě ho lze zařadit do vysokého nadprůměru, ačkoliv v minulosti to pro stroje této značky vždy neplatilo. Použité materiály jsou kvalitní, všechno je dobře slícované a nikde nic nevrže ani na méně kvalitních silnicích. Žádné zásadní problémy by pak neměly nastat ani v oblasti spolehlivosti a třeba léty prověřený a kvalitní motor toho při alespoň standardní údržbě vydrží opravdu hodně. Vypíchnout pak musíme také povedený, atraktivní design vyvedený v typickém duchu Aprilie, který odkazuje na její sportovní mašiny.

Aprilia SR Max 300: Sportovec každým coulem

Verdikt
Aprilia SR Max 300 je skvělý velký skútr, který nabízí sportovně pojatý, agresivní design zkombinovaný se sportovními jízdou. V této třídě se jedná o jeden z nejpovedenějších kousků a velkou pochvalu si zaslouží také jeho motor, který je dostatečně výkonný a potentní projev je mu vlastní. Podvozek je laděný spíše na tuhou notu, ale to nijak zvlášť nevadí a mezi nejlepší vlastnosti tohoto skútru patří určitě čitelnost jízdy a perfektní zpětná vazba pro řidiče. Brzdy mají trochu vlažnější nástup, ale se zastavením nejsou žádné větší problémy. Výbava je dostatečná (zamrzí možná jenom chybějící ABS) a dílenské zpracování prakticky bezproblémové. Oficiálně se tento model u nás již koupit nedá, nicméně je jich spousta v oběhu a je tedy možné pořídit si nějaký mírně ojetý.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Aprilia SR Max 300: Sportovec každým coulem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.