BMW


Přeposlat BMW F 750 GS: Junior mezi cestovními endury se povedl

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW F 750 GS: Junior mezi cestovními endury se povedl

02.05.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

BMW F 750 GS je povedené cestovní enduro, které si bere to nejlepší ze svého předchůdce (F 700 GS) a ještě to podstatně vylepšuje. Proti většímu modelu F 850 GS je tato varianta více zaměřena na klasické silnice, kde nabídne všechny výhody modelů GS za vcelku příjemnou cenu.

BMW F 750 GS: Junior mezi cestovními endury se povedl

Motor
O pohon cestovního endura BMW F 750 GS se stará stejný motor, jako v modelu F 850 GS a rozdíl v číselném označení tedy neznačí jiný zdvihový objem, ale výkon. V menším modelu F 750 GS dosahuje tento vodou chlazený řadový dvouválec o zdvihovém objemu 853cc nejvyššího výkonu 57 kW (77 koní) při 7500 ot/min a jeho točivý moment čítá 83 Nm při 6000 ot/min. K dispozici je i varianta se sníženým výkonem na 35 kW (48 koní) a 63 Nm, takže tento stroj si můžou užít také majitelé řidičáku skupiny A2. Proti modelu F 850 GS je výkon tohoto motoru o 13 kW (18 koní) a 9 Nm nižší, nicméně to vám při normálním používání určitě chybět nebude a na nedostatek výkonu si určitě nikdo stěžovat nebude. Tento dvouválec je nesmírně příjemný hlavně solidním zátahem ve středních otáčkách a ochotou, s jakou jde za plynem. Jedná se o hezky pružnou jednotku s charakterem, charizmatickým zvukovým projevem a potěší i naprostým minimem vibrací. Dynamika jízdy je velmi dobrá, maximální rychlost se může vyšplhat až na 190 km/h a výrobcem vypočítaná spotřeba na 100 km jízdy je 4.1 litru paliva na 100 km (WMTC). Převodovka je šestistupňová a s motorem je dobře sladěná, takže v tomto ohledu nejsou žádné problémy.

BMW F 750 GS: Junior mezi cestovními endury se povedl

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou dle tradic BMW opravu skvělé a opět se nabízí srovnání s větší a dražší verzí F 850 GS. Ta má sice modernější podvozek a nabídne i lepší ochranu před větrem díky většímu čelnímu štítku, nicméně jinak je jízda s těmito dvěma sourozenci velmi podobná. Podvozek je naladěný dobře, BMW F 750 GS se chová velmi předvídatelně a řidič má pořád povědomí o tom, co se děje na silnici. Určitě to není záludný stroj nebo mašina, kterou musíte nějak složitě krotit. Hmotnost včetně provozních náplní dosahuje 224 kg, což není úplně málo, ale manipulace není nějak extra náročná. Podvozek je postavený na teleskopické vidlici o průměru 41 mm vpředu a vzadu se nachází dvojitá kyvka a středová pružinová vzpěra. Zatímco vpředu není nastavení možné, zadní tlumič umožňuje nastavení předpětí pružiny a zpětný útlum. Určitě musíme vypíchnout pohodlné sedlo, díky kterému je možné strávit na cestě takřka celý ten bez výraznější únavy a dobrá je i celková prostornost. Brzdná soustava se skládá ze dvou kotoučů o průměru 305 mm vpředu a vzadu najdeme jeden kotouč o průměru 265 mm. Zatímco do předních se zakusují dvoupístkové plovoucí třmeny, zadnímu dělá společnost jednopístek. Výkon brzdné soustavy je nadprůměrný, brzdy mají rychlý nástup a zvládají rázně zastavit tento stroj za jakýchkoliv podmínek.

BMW F 750 GS: Junior mezi cestovními endury se povedl

Výbava
I základní výbava je poměrně rozsáhlá a zahrnuje třeba brzdný systém ABS, automatickou kontrolu stability, dva jízdní režimy (déšť a silnice), palubní počítač, zadní LED světlo a 12 V zásuvku. Za příplatek je pak možné pořídit si například systém elektronického nastavení podvozku (ESA), dynamickou kontrolu trakce (DTC), další dva jízdní režimy, kompletní LED osvětlení, bezklíčové startování, kontrolu tlaku pneumatik a modernější palubní desku s 6.5 palcovým barevným displejem. Ten je opravdu výborný, má hezkou grafiku a umožňuje také propojení s chytrým telefonem prostřednictvím Bluetooth. Standardní palubní deska je ale také povedená a ta se skládá z analogového otáčkoměru a monochromatického displeje se všemi nezbytnými údaji (třeba rychlost, zařazený rychlostní stupeň, stav paliva v nádrži či ujeté kilometry). Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2255 x 1225 x 922 mm, rozvor náprav se zastavil na hodnotě 1559 mm a sedlo je uloženo ve výšce 815 mm. Na objednávku je možné sedlo snížit na 770 nebo 790 mm a jde i zvýšit, a to na 830 mm. Nádrž zvládne pojmout 15 litrů paliva a litá kola disponují průměrem 19 palců vpředu a 17 palců vzadu. Obuty jsou na nich pneumatiky o velikosti 110/80 vpředu a 150/70 vzadu.

BMW F 750 GS: Junior mezi cestovními endury se povedl

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je perfektní a v ničem si nezadá i s většími a dražšími modely této modelové řady. Výrobce vsadil na kvalitní materiály, pevné a bytelné plasty a při bližším zkoumání si lze všimnout tomu, že věnoval pozornost i těm nejmenším detailům. Jedná se o nový stroj, takže spolehlivost je otázkou času, nicméně mašiny BMW platí za velmi spolehlivé a dá se čekat, že model F 750 GS na tom bude stejně. Co se týče ceny, tak tento model na našem trhu startuje na částce 253 938 Kč, což není přehnaně mnoho a je podstatně levnější než F 850 GS, který stojí minimálně 318 616 Kč. Rozdíl v ceně těchto dvou sourozenců je tedy velký, ale menší 750 za svým větším bráchou v ničem moc nezaostává.

BMW F 750 GS: Junior mezi cestovními endury se povedl

Verdikt
BMW F 750 GS je povedené cestovní enduro, které si bere to nejlepší ze svého předchůdce (F 700 GS) a ještě to podstatně vylepšuje. Proti většímu modelu F 850 GS je tato varianta více zaměřena na klasické silnice, kde nabídne všechny výhody modelů GS za vcelku příjemnou cenu. Pochválit musíme jak perfektní motor, tak skvěle vyladěný podvozek, a určitě i v základu poměrně rozsáhlou výbavu. Za příplatek je pak možné si tento stroj, přesně dle zvyklostí BMW, hezky vyšperkovat. Dílenské zpracování je jako vždy precizní a dá se očekávat, že spolehlivost bude bezproblémová. 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW F 750 GS: Junior mezi cestovními endury se povedl


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.