Přeposlat Slavná Honda Monkey prošla modernizací a vrací se do výroby

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Slavná Honda Monkey prošla modernizací a vrací se do výroby

30.04.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda Monkey je jeden z nejslavnějších motocyklů všech dob a tato mašina má takřka kultovní status. Pro modelový rok 2018 se dočkal populární ,,opičák“ poměrně rozsáhlé modernizace, tak se pojďme podívat, na co všechno se můžeme těšit.

Slavná Honda Monkey prošla modernizací a vrací se do výroby

Než se podíváme, co nového Honda Monkey pro modelový rok 2018 nabídne, zabrousíme trochu do historie, protože tu má tento stroj opravdu bohatou. Tato mašina vznikla již v roce 1961 a původně se jednalo o modelovou řadu Z, přičemž kromě přezdívky Monkey se těmto malým strojům říkalo třeba i gorila. Příslušnost k opicím je dána specifickými řídítky, protože když tento minibike řídítek, tak vypadáte opravdu trochu jako opice. Původně se jednalo spíše o takovou dětskou hračku, nicméně její výrazný úspěch znamenal výrobu verze pro silniční provoz a po dvou letech od představení v Japonsku se Hondy Monkey dočkal i zbytek světa, respektive Amerika a Evropa. Samozřejmě to není a nikdy ani neměl být stroj na cestování napříč kontinenty, je to spíše mašina určená k vyblbnutí se někde na okresce a díky nesmírně nízké hmotnosti je to jízdně velmi zábavný kousek. Největší popularity se Honda Monkey těšila v sedmdesátých letech minulého století, kdy se příznivci dočkali výrazně přepracovaného designu i techniky v čele s rychle a snadno demontovatelnými vidlicemi. Díky tomu bylo možné jednoduché rozebrání, takže nebyl problém vtěsnat celý stroj třeba do kufru automobilu a brát ho všude s sebou.

Slavná Honda Monkey prošla modernizací a vrací se do výroby

A nyní přišel čas přenést tento vpravdě ikonický a nesmírně populární stroj do současnosti, protože zájem o minibiky je pořád docela velký, a to dokazuje třeba i u nás dostupný model MSX125, který má na svědomí opět Honda. Nejnovější Monkey vychází vzhledově ze svých předchůdců, takže je to takový sympatický retro stroj doplněný o moderní prvky výbavy. Roztomilost z tohoto motocyklu sálá na každém kroku a skvěle vypadá hlavně retro sedlo, které plynule navazuje na nádrž o skromném objemu 5.6 litru. Celkový vzhled hezky dotváří nezbytné baňaté pneumatiky, ocelové blatníky vpředu i vzadu, kulatá zpětná zrcátka a výfuk s žebrováním. Jako celek působí nejnovější verze Hondy Monkey sice retro dojmem, ale určitě nevypadá zastarale a je to takové to retro, kde se výrobci povedla najít ideální hranici se současným světem. Kompletní rozměry tohoto modelu jsou 1710 x 1029 x 755 mm, rozvor náprav činí 1155 mm, světlá výška je pak maximálně 160 mm a sedlo je uloženo ve výšce 775 mm. Je to tedy opravdu prťavý stroj a za zmínku stojí hlavně jeho nesmírně nízká pohotovostní hmotnost čítající pouhopouhých 107 kg.

Slavná Honda Monkey prošla modernizací a vrací se do výroby

Díky tomu bude manévrování naprosto bezproblémové za všech okolností a ukočírovat tento stroj zvládnou opravdu všichni. Díky malému poloměru otáčení (pouze 1.9 metru) bude Monkey v husté betonové džungli skvěle ovladatelný. Rám je vyrobený z oceli a podvozek je postavený na USD vidlici se zdvihem 100 mm vpředu a vzadu pak najdeme dva tlumiče se zdvihem v ose kola 104 mm. Brzdná soustava odpovídá současnosti a je kompletně kotoučová, přičemž na předním kole najdeme kotouč o průměru 220 mm a vzadu je menší, 190 mm kotouč. Ve výbavě pak neschází ani brzdný systém ABS. Kola se z původních 5 palců u prvního modelu zvětšila až na aktuálních 12 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/80 vpředu a 130/80 vzadu. Palubní deska je vyvedena dle aktuálních trendů a je kompletně digitální, takže před řidičem sedí kruhový displej doplněný o informační diody. Tento displej zobrazuje základní informace typu aktuální rychlosti, ujetých kilometrů nebo stavu paliva v nádrži. Dalším moderním prvkem výbavy je kompletní LED osvětlení a pomocí klíče je možné tuto Hondu na dálku rozblikat.

Slavná Honda Monkey prošla modernizací a vrací se do výroby

To pomůže s jejím nalezením v případě, že zapomenete parkovací místo nebo se nacházíte na přeplněném parkovišti někde u obchodního centra. Srdcem nové Hondy Monkey pro modelový rok 2018 je vzduchem chlazený motor o zdvihovém objemu 125cc, který disponuje jedním válcem a vzduchovým chlazením. Motor je vybavený elektronickým vstřikováním paliva PGM-FI a jeho kompresní poměr je 9.3:1. Co se týče výkonu, tak řidič bude mít k dispozici 6.9 kW (9.4 koně) při 7000 ot/min a točivý moment dosahující hodnoty 11 Nm při 5250 ot/min. Vzhledem k velmi nízké hmotnosti to pro pohodově svižnou jízdu bude zcela jistě stačit a jednou z hlavních zbraní tohoto motoru bude hospodárnost provozu. Honda uvádí, že jeho kombinovaná spotřeba v režimu WMTC je pouze 1.5 litru paliva na 100 km, takže náklady na jeden kilometr budou opravdu velmi nízké. Honda bude svůj model Monkey pro modelový rok 2018 nabízet hned v několika barevných kombinacích, a to konkrétně v bílo-žluté (Ross White / Banana Yellow), bílo-červené (Ross White / Nebula Red) a bílo-černé (Ross White / Pear Shining Black).

Slavná Honda Monkey prošla modernizací a vrací se do výroby

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Slavná Honda Monkey prošla modernizací a vrací se do výroby


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.