Přeposlat Kawasaki Ninja H2 SX: S kompresorem na cesty

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki Ninja H2 SX: S kompresorem na cesty

27.04.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Kawasaki Ninja H2 SX je parádní sportovní tourer a přinést přeplňovaný motor i do této třídy byl skvělý tah. Díky kompresoru má zde použitý řadový čtyřválec vysoký a za všech okolností dostupný výkon, jde skvěle za plynem a nabídne hezky lineární zátah.

Kawasaki Ninja H2 SX: S kompresorem na cesty

Motor
Sportovní cesťák Kawasaki Ninja H2 SX pohání motor, který sice má stejný zdvihový objem, jako v superbiku H2 a má i stejnou klikovou skříň, ale jinak je to kompletně nová jednotka. Samotný výrobce ji označuje jako již druhou generaci svých přeplňovaných motorů a hlavním cílem bylo ještě lepší vyladění než u předchůdce. Zatímco u první generace hrál prim co možná nejvyšší výkon, nyní se v Kawasaki zaměřili i na spotřebu a snažili se najít co možná nejlepší rovnováhou mezi výkonem a jízdní ekonomií. Nutno podotknout, že se to výrobci povedlo, protože není žádný velký problém udržet spotřebu mezi 5.5 – 5.7 litru paliva na 100 km, což není na 200 koňovou cestovní bestii s ne zrovna muší váhou určitě špatné. Samozřejmě jde jezdit i za podstatně víc, ale motor nově nabízí lepší zátah v nižších a středních otáčkách, což celkově spotřebě prospělo. Tento kompresorem přeplňovaný a kapalinou chlazený řadový čtyřválec o zdvihovém objemu 998cc nabídne 147.1 kW (200 koní) při 11000 ot/min a točivý moment o hodnotě 137.3 Nm, který je dostupný při 9500 ot/min. Dynamiky jízdy je opravdu parádní, motor reaguje na každé přidání plynu s nadšením, jde krásně do otáček a má hezky konstantní zátah. Převodovka je klasicky šestirychlostní a výrobce nezapomněl ani na technologii rychlořazení.

Kawasaki Ninja H2 SX: S kompresorem na cesty

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti tohoto cestovního démona jsou velmi dobře vyladěné a Kawasaki Ninja H2 SX jezdí tak, jak by se dalo od výkonného sportovního cesťáka očekávat. Jeho 260 kg se vrhá do zatáček až překvapivě ochotně, na silnici působí H2 SX svižně, agilně a nabídne skvělou rovnováhu mezi sportovními vlastnostmi a cestovním komfortem. Není to samozřejmě ryze sportovní superbike, takže třeba odezva od předního kola není úplně dokonalá a v tomto ohledu by určitě bylo co zlepšovat, ale v komplexním pohledu jsou jízdní vlastnosti vyladěné opravdu skvěle. Podvozek je velmi moderní, vpředu sedí 43 mm USD vidlice s nastavitelným odskokem, kompresí a předpětím pružiny. Vzadu pak najdeme high-end tlumič Öhlins TTX36 plněný plynem s oddělenou nádobou se zásobníkem, který umožňuje kompletní nastavení. Ocelový příhradový rám má svůj původ v superbiku H2, ale pro potřeby tohoto modelu byl kvůli možnosti jízdy ve dvou s plně naloženými bočními kufry přepracovaný. Speciální držáky pro boční kufry jsou integrovány do madla spolujezdce, takže jejich instalace i demontáž jsou velmi jednoduché úkony, které moc času nezaberou. Výkonná brzdná soustava se skládá ze dvou plovoucích kotoučů o průměru 330 mm vpředu, do kterých se zakusují čtyřpístkové radiální třmeny Brembo a vzadu najdeme 250 mm kotouč doplněný o dvoupístkový třmen Brembo.

Kawasaki Ninja H2 SX: S kompresorem na cesty

Výbava
Výbava je naprosto perfektní a v oblasti elektroniky patří Kawasaki Ninja H2 SX mezi nejmodernější mašiny nejenom ve své třídě. Kromě obligátního systému ABS se může majitel těšit také na technologii KIBS, plyn Ride-by-wire, tří výkonnostní módy motoru, kontrolu trakce stavitelnou ve třech úrovních nebo třeba tempomat. Dále bychom měli zmínit i technologie KEBC (Kawasaki Engine Brake Control) nebo KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) a nad veškerou elektronikou bdí řídící jednotka IMU. Osvětlení samozřejmě obstarávají LEDky a dražší model SE je dokonce vybavený technologií přisvětlování do zatáček (má toho víc, ale o tom až později). Palubní deska kombinuje analogový otáčkoměr s rozměrným displejem umístěným po jeho pravici (u verze SE je displej barevný). Tento displej zobrazuje všechny důležité informace (třeba rychlost, zařazený převodový stupeň, stav paliva, teplotu, nastavení elektroniky) a díky jednoduché grafice je všechno bez problémů čitelné za všech okolností. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2135 x 1205 x 775 mm, sedlo je umístěno ve výšce 835 mm a nádrž zvládne pojmout 19 litrů paliva, takže dojezd na jedno natankování je velmi dobrý. Hezká litá kola mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 190/55 vzadu.

Kawasaki Ninja H2 SX: S kompresorem na cesty

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování odpovídá faktu, že se jedná o špičkový stroj stojící na samotném vrcholu své třídy. Je poskládaný z prvotřídních, kvalitních komponent a také zde platí až fanatické zaměření výrobce i na ty sebemenší detaily. Pod rukama působí Ninja H2 SX nesmírně kvalitně, bytelně a tak, že by se s ní dala na jeden zátah objet snad celá zeměkoule. Problémy by neměly být ani se spolehlivostí, která je špičková i u superbiku H2 s podstatně výkonnějším, a tudíž mnohem více namáhaným motorem. Cena tohoto modelu na našem trhu startuje na částce 479 900 Kč a lépe vybavená verze SE s barevným displejem, technologií přisvětlování do zatáček, oboustranným rychlořazením a technologií Launch Control pak stojí 559 900 Kč.

Kawasaki Ninja H2 SX: S kompresorem na cesty

Verdikt
Kawasaki Ninja H2 SX je parádní sportovní tourer a přinést přeplňovaný motor i do této třídy byl skvělý tah. Díky kompresoru má zde použitý řadový čtyřválec vysoký a za všech okolností dostupný výkon, jde skvěle za plynem a nabídne hezky lineární zátah. A není to vykoupeno spotřebou, která není na takto velký a těžký motocykl vůbec špatná. Ke skvělému motoru přidala Kawasaki parádně vybalancované jízdní vlastnosti, velmi moderní elektronickou výbavu a prémiové dílenské zpracování, takže ve finále je Ninja H2 SX cestovní stroj dovedený takřka k dokonalosti.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki Ninja H2 SX: S kompresorem na cesty


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.