Přeposlat Ducati Scrambler 1100: Velký a moderní retro scrambler se sportovním projevem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ducati Scrambler 1100: Velký a moderní retro scrambler se sportovním projevem

18.04.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Ducati Scrambler 1100 je povedený retro scrambler pro ty, kteří mají rádi styl původního modelu, ale chtějí něco většího a výkonnějšího. Jedná se o poměrně velký stroj s dostatečným výkonem, až překvapivě hravým podvozkem a neschází mu vlastnosti typické pro italského exota s lehkým sportovním nádechem.

Ducati Scrambler 1100: Velký a moderní retro scrambler se sportovním projevem

Motor
O pohon velkého Scrambleru 1100 od Ducati se stará motor klasické koncepce, tedy vzduchem chlazený dvouválec s válci do L, který disponuje kompresním poměrem 11:1 a dvouventilovým rozvodem. Tento motor má zdvihový objem 1079cc a to tak trochu evokuje přímého konkurenta třeba pro BMW R nineT, Kawasaki Z900RS nebo Triumph Thruxton. Tak tomu ale úplně není, protože se svými 63 kW (86 koní) při 7500 ot/min a točivým momentem 88 Nm při 4750 ot/min Scrambler za svými souputníky lehce zaostává. Výkon má tedy Scrambler 1100 nižší, ale určitě ne nízký, a i když vám při náhlé akceleraci neutrhne ruce, na nedostatek síly si určitě nebude nikdo stěžovat. Tento motor má obrovskou výhodu v přísně lineárním nárůstu výkonu prakticky z nulových rychlostí a hezkém zátahu ve středních otáčkách, takže se jedná o nesmírně příjemný motor a je opravdu radost s ním každý den koexistovat. Navíc produkuje pro motory Ducati typický hrdelní hřmot, takže charakter mu určitě neschází a pochválit musíme i minimální míru vibrací. Motor plní aktuální emisní normu Euro 4 a je spřažený s přesnou a dobře odstupňovanou šestirychlostní převodovkou.

Ducati Scrambler 1100: Velký a moderní retro scrambler se sportovním projevem

Jízda a ovladatelnost
V porovnání s menšími Scramblery je varianta 1100 podstatně robustnější, a tak nějak více svalnatá a působí opravdu mohutně. Je o 69 mm delší, o 50 mm širší a sedlo je umístěno o 20 mm výš, což už zkrátka poznat jde. Pod rukama působí Scrambler 1100 jako pořádný kus motocyklu a on jím skutečně je, avšak ovladatelnost tím nijak zásadně netrpí. Ovládání v úplně nejnižších rychlostech sice není z nejpohodlnějších, ale není to žádná hrůza a překvapilo nás, jak tento vcelku velký stroj miluje zatáčky. Čím drsněji ho do zatáčky nacpete, tím líp se bude cítit a tím víc jistoty z něj bude vyzařovat. Pozice za řídítky je přísně neutrální a sedlo i se stupačkami jsou v poloze zajišťující celodenní komfort (pozice stupaček je navíc stavitelná). Sedlo je umístěno tak akorát vysoko, aby vyhovovalo větším i menším řidičům, a pokud bychom si měli na něco v oblasti ergonomie postěžovat, byla by to horší ochrana proti větru. Podvozek je postavený na 45 mm obrácené vidlici Marzocchi vpředu a vzadu najdeme kyvnou vidlici značky Kayaba. Přední i zadní odpružení je stavitelné a zdvih dosahuje hodnoty 150 mm vpředu i vzadu. Brzdná soustava je dostatečně výkonná, má rychlý nástup a nevadne ani při výraznějším zatížení, takže je na ni spoleh za všech okolností. Zatímco na předním kole sedí dvojice 320 mm kotoučů a třmeny Brembo se čtyřmi pístky, na zadním kole najdeme 245 mm kotouč a plovoucí třmen s jedním pístkem.

Ducati Scrambler 1100: Velký a moderní retro scrambler se sportovním projevem

Výbava
Elektronická výbava tohoto scrambleru je v rámci této kategorie motocyklů zcela jistě nejrozšířenější a nejmodernější, a to díky IMU od firmy Bosch. Řidič se může těšit na náklonové ABS, tři jízdní režimy (Active, Journey a City), kontrolu trakce či LED osvětlení s automaticky se vypínajícími blinkry. První dva režimy nabízí plný výkon a City pak omezí výkon motoru na 74 koní. Palubní deska je kompletně digitální a skládá se ze dvou budíků, a sice hlavního, který je kulatý a doprovodného, který je zase podlouhlý. Hlavní displej zobrazuje aktuální otáčky, stav paliva v nádrži, nastavení elektroniky, čas a je orámovaný informačními diodami. Sekundární pak ukazuje rychlost, zařazený převodový stupeň a informaci, zda je aktivní boční stojánek. Pohodlné dvoumístné sedlo je umístěno ve výšce 810 mm, nádrž zvládne pojmout 15 litrů paliva a rozvor kol se zastavil na hodnotě 1514 mm. Když už jsme nakousli ta kola, tak vězte, že vpředu je kolo o průměru 18 palců a vzadu se pak nachází kolo o palec menší, přičemž v obou případech mají kola deset paprsků. Výrobce vsadil na perfektní víceúčelové pneumatiky Pirelli MT 60 RS o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu. Ještě musíme pochválit dostatečně výkonný přední světlomet a rozměrná zpětná zrcátka, která jsou nesmírně stabilní a takřka vůbec nevibrují.

Ducati Scrambler 1100: Velký a moderní retro scrambler se sportovním projevem

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je naprosto špičkové a moc kvalitněji vyrobených motocyklů nejenom v této třídě nenajdete. Výrobce se věnoval i tomu sebemenšímu detailu a výsledkem je skvěle propracovaný a dokonale postavený stroj. Dobrá by měla být i spolehlivost a měli bychom zmínit i servis, který je nastavený na 12000 km (olejový). Hlavní Desmoservis je nastavený na stejný počet ujetých kilometrů nebo na 12 měsíců. Ducati Scrambler 1100 se dá na našem trhu koupit za 325 000 Kč s daní.

Ducati Scrambler 1100: Velký a moderní retro scrambler se sportovním projevem

Verdikt
Ducati Scrambler 1100 je povedený retro scrambler pro ty, kteří mají rádi styl původního modelu, ale chtějí něco většího a výkonnějšího. Jedná se o poměrně velký stroj s dostatečným výkonem, až překvapivě hravým podvozkem a neschází mu vlastnosti typické pro italského exota s lehkým sportovním nádechem. Má svůj vlastní charakter, neoddiskutovatelné kouzlo osobnosti a díky nesmírně ochotě zatáčet dokáže na klikatější okresce velmi snadno vykouzlit úsměv na rtu. Motor sice nemá vzhledem k objemu nějaký zázračný výkon (konkurence umí víc), ale bez problémů to stačí a dynamika jízdy je velmi dobrá. Výbava je pak velmi moderní a potěší i špičkové dílenské zpracování. 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ducati Scrambler 1100: Velký a moderní retro scrambler se sportovním projevem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.