Přeposlat Kymco AK550i: Povedený maxiskútr se sportovním duchem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kymco AK550i: Povedený maxiskútr se sportovním duchem

13.04.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Kymco AK550i je opravdu povedený velký skútru, který patří ve své třídě k tomu nejlepšímu a také nejvýhodnějšímu, protože konkurence je většinou podstatně dražší. Nabídne výkonný motor, sportovní jízdní vlastnosti, agresivně pojatý design, vysokou úroveň praktičnosti a také výbornou výbavu.

Kymco AK550i: Povedený maxiskútr se sportovním duchem

Motor
O pohon velkého skútru Kymco AK550i se stará kapalinou chlazený čtyřtaktní dvouválec o zdvihovém objemu 550cc, který disponuje vstřikováním paliva a nabídne velmi zajímavé výkony. Řidič se může těšit na 39.5 kW (53.7 koně) při 7500 ot/min a točivý moment o hodnotě takřka 56 Nm, který je k dispozici při 5500 ot/min. Díky tomu je dynamika tohoto skútru opravdu perfektní a maximální rychlost se může vyšplhat až na 180 km/h. Motor velmi ochotně zatahuje již ve středních otáčkách a jde dobře za plynem, přičemž ve vyšších otáčkách předvede decentní nárůst dynamiky a je tedy radost ho do nic hnát. Motor jinak běží velmi klidně, vyrovnaně a decentní vibrace jdou cítit pouze ve vyšších otáčkách a rychlostech, ale není to nic zásadního a ve vyšších otáčkách mnohem více zaujme již zmíněný zátah nebo sportovní zvukový projev. Motor umožňuje nastavení jednoho ze dvou výkonnostních módů s označením Full a Rain, a zatímco první nabídne plný výkon, v druhém je motor lehce přiškrcený a disponuje i jemnějšími reakcemi na přidání plynu. Co se týče spotřeby, tak ta se pohybuje okolo 5.2 – 5.5 litru paliva na 100 km, což víceméně odpovídá výkonnému a potentnímu motoru.

Kymco AK550i: Povedený maxiskútr se sportovním duchem

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti tohoto velkého sútru hrají na vcelku sportovní notu, ale určitě musíme zmínit i fakt, že je opravdu praktický. Všude je hodně místa, posed za řídítky je velmi pohodlný a při zastavení nebude problém dát nohu na zem ani pro řidiče menšího vzrůstu. Ochrana před větrem prostřednictvím předního plexi štítu a kapotáže pro nohy je solidní, ale už jsme v této třídě zažili i lepší. V zatáčkách a při rychlých změnách směru je Kymco AK550i opravdu hezky agilní a je zkrátka vidět, že je to sportovně založený skútr s hravým charakterem. Potěší opravdu parádní stabilita za všech okolností a snadné ovládání i v nižších rychlostech, což oceníte hlavně při proplétání se hustým městským provozem. Nejlépe se ale tento skútr cítí na klikaté okresce, kde vynikne jeho dynamická, sportovní duše a hlad po zatáčkách. Podvozek je postavený na 41 mm USD vidlici vpředu a vzadu pak najdeme klasický tlumič. Míra komfortu je solidní, ale vyloženě plavný cestovní koráb tento model není a určitě nebude problém najít pohodlnější skútry. Brzdná soustava pochází od firmy Brembo a skládá se ze dvou kotoučů o průměru 270 mm vpředu a jednoho 260 mm kotouče vzadu. Výkon brzd je výborný, ačkoliv jeho dávkování není úplně dokonale plynulé a v tomto ohledu určitě je co zlepšovat. Brzdy ale nemají se zastavením tohoto skútru vůbec žádné problémy a je na ně spoleh za jakékoliv situace.

Kymco AK550i: Povedený maxiskútr se sportovním duchem

Výbava
Výbava je samozřejmě velmi moderní, jak se na velký skútr současnosti sluší a patří a majitel toho dostane za své peníze opravdu hodně. Zmínit bychom měli třeba brzdný systém ABS (Bosch 9.1), kompletní LED osvětlení, stavitelný větrný štít, stavitelné páčky či vyhřívané rukojeti řídítek. Hlavní hvězdou tohoto skútru je ale kompletně digitální palubní deska se systémem Kymco Noodoe. Tomu je vyhrazený kulatý displej uprostřed (aktivuje se tlačítkem na řídítkách) a jedná se o jakési multimediální centrum umožňující propojení s telefonem a následné využívání všeho, co umožňuje speciální aplikace. Můžete si tak pročíst zprávy, systém ukazuje zmeškané hovory, přijaté emaily, a dokonce i Facebook. Samozřejmě ale umí i praktičtější věci typu zobrazení navigace a pro technofily se určitě jedná o zajímavou věc, ačkoliv řešení statusu na sociálních sítích či vyřizování emailů není něco, co chcete dělat na skútru. Levý displej pak zobrazuje otáčky, ujeté kilometry a napětí v akumulátoru a pravý zase aktuální rychlost, teplotu, stavu paliva v nádrži či interval výměny oleje. Palubní deska pak umí upozornit třeba i na pokles tlaku v pneumatikách, což je určitě praktické. Provozní hmotnost tohoto velkého skútru dosahuje 230 kg, jeho kompletní rozměry jsou 2220 x 1450 x 795 mm a nádrž zvládne pojmout 14.5 litru paliva. Kola disponují průměrem 15 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 160/60 vzadu.

Kymco AK550i: Povedený maxiskútr se sportovním duchem

Kvalita a spolehlivost
Kymco vyrábí skútry přes půl století, takže to není žádný nováček a je to vidět. Model AK550i je vyrobený kvalitně, působí odolným dojmem a určitě není nikde ošizený. Zmínit musíme také výbornou praktičnost, zavazadlový prostor pod sedlem pojme dvě otevřené přilby a další dvě zásuvky najdeme v oblasti před nohami řidiče. Všechny schránky jsou samozřejmě uzamykatelné a vpředu najdeme i USB konektor určený pro nabíjení telefonu či podobné elektroniky. Cena tohoto skútru na našem trhu je 249 990 Kč s DPH a ve své třídě se tak jedná o jeden z nejvýhodnějších modelů.

Kymco AK550i: Povedený maxiskútr se sportovním duchem

Verdikt
Kymco AK550i je opravdu povedený velký skútru, který patří ve své třídě k tomu nejlepšímu a také nejvýhodnějšímu, protože konkurence je většinou podstatně dražší. Nabídne výkonný motor, sportovní jízdní vlastnosti, agresivně pojatý design, vysokou úroveň praktičnosti a také výbornou výbavu. Jedná se o vskutku moderní skútr a dnešní generace vyrůstající na sociálních sítích bude určitě nadšena z multimediálního systému Noodoe, pomocí kterého je možné tento skútr propojit s chytrým telefonem a udělat z něj defacto chytrý skútr. Pochválit pak určitě musíme i dobrou ergonomii a celkově snadné ovládání za všech okolností.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kymco AK550i: Povedený maxiskútr se sportovním duchem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.