Přeposlat Triumph Speed Triple RS: To nejlepší z britské klasiky

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Triumph Speed Triple RS: To nejlepší z britské klasiky

11.04.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Triumph nadělil nové generaci svého modelu Speed Triple 1050 RS vyšší výkon i točivý moment, a i díky tomu se jedná o jeden z nejlepších naháčů na trhu. Kromě fantastického motoru nabídne tato mašina i dokonale vyladěné šasi, předvídatelné a zároveň zábavné jízdní vlastnosti se skvělou odezvou od řídítek i pneumatik a vysokou úroveň komfortu.

Triumph Speed Triple RS: To nejlepší z britské klasiky

Motor
Proti předchozí verzi udělal Triumph na motoru modelu Speed Triple 1050 RS na 105 různých změn a výsledkem je jak vyšší výkon, tak vyšší točivý moment a jeho maximum je navíc umístěno o 700 ot/min níž. Tento řadový tříválec o zdvihovém objemu 1050cc s kapalinovým chlazením a DOHC rozvodem nyní disponuje nejvyšším výkonem 110 kW (150 koní) při 10500 ot/min a dosahuje točivého momentu 117 Nm při 7150 ot/min. Díky tomu, že motor ochotně zabírá již z nižších otáčkách, se s ním nesmírně snadno žije a všechno jde tak nějak snadno a nenuceně. Motor umožňuje lenivou jízdu bez nutnosti zběsilého řadění a zároveň má i výraznou špičku, takže je radost podřadit klidně o dva rychlostní stupně a nechat se unést dynamickou vlnou výkonu. Odezva na přidání plynu je velmi rychlá a za zmínku určitě stojí také výrazný a charizmatický zvukový projev, díky kterému vzbudí nový Speed Triple RS pozornost všude, kde se ukáže. Za to může nový výfukový systém a titanové koncovky od společnosti Arrow. Maximální rychlost této mašiny je až 240 km/h a výrobcem udávaná průměrná spotřeba je 5.2 litru na 100 km. V reálném světě je samozřejmě vyšší, ale průměrných 5.5 litru není vzhledem k potentnímu motoru vůbec špatná hodnota.

Triumph Speed Triple RS: To nejlepší z britské klasiky

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou výborné, tento stroj nerozhodí ani drsná jízda někde na okruhu a verze RS je k tomu vlastně předurčena, protože má speciální jízdní režim Track. I při agresivním zacházení zůstává Speed Triple RS dokonale stabilní a nesmírně přesný v zatáčkách, přičemž prostřednictvím řídítek se k řidiči dostává spousta informací o tom, co se děje pod ním. V normálním režimu a na okresce je řízení prakticky stejně přesné a komunikativní, jako na okruhu, a kromě sebevědomí v každé zatáčce tento stroj potěší také předvídatelným a nezáludným chováním. Jedná se zkrátka o takřka dokonale vybalancovanou mašinu a na skvělých jízdních vlastnostech mají svůj podíl i špičkové pneumatiky Pirelli Diablo Supercorsa. Podvozek je postavený na high-end komponentech od firmy Öhlins, a zatímco vpředu najdeme USD vidlici NIX30 se zdvihem 120 mm, vzadu má své místo tlumič TTX36 se zdvihem 130 mm. V obou případech je pak možné nastavení předpětí pružiny, odskoku a tlumení komprese. Podobně špičkové jsou i brzdy od Bremba skládající se ze dvou kotoučů o průměru 320 mm vpředu a 255 mm kotouče vzadu. Zatímco do předních kol se zakusují čtyřpístkové radiální třmeny, zadnímu dělá společnost třmen se dvěma pístky a v oblasti výkonu či výdrže není brzdám vůbec co vytýkat. Tento stroj zvládnou zastavit jistě za všech okolností.

Triumph Speed Triple RS: To nejlepší z britské klasiky

Výbava
Výbava je velmi dobrá a nový Speed Triple RS je doslova napěchovaný těmi nejmodernějšími technologiemi. Řidič se může těšit třeba na měřící jednotku od firmy Continental (IMU), pět jízdních režimů, stavitelnou kontrolu trakce či náklonový brzdný systém ABS. Z prvků zpříjemňujících jízdu stojí za zmínku třeba LED denní svícení, USB zásuvka, tempomat, bezklíčové zapalování nebo zcela nová palubní deska s barevným displejem o úhlopříčce 5 palců. Ta umožňuje nastavení šesti režimů zobrazení, úrovně jasu a veškeré nastavení palubní desky i elektroniky se provádí pomocí zcela podsvícených ovladačů na rukojetích. To je velmi praktické a nové ovladače jsou opravdu povedené. Samotná palubní deska pak umí zobrazit všechny důležité informace, jako třeba aktuální rychlost, otáčky, zařazený převodový stupeň, stav paliva v nádrži, teplotu, čas, ujeté kilometry a nastavení elektroniky. Pohodlné a rozměrné sedlo vyrobené z 3D paměťové pěny je umístěno ve výšce 825 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1445 mm a nádrž zvládne pojmout 15.5 litru paliva, takže dojezd na jedno natankování je slušný a mělo by se dát urazit okolo 280 km. Krásná leštěná kola disponují průměrem 17 palců vpředu i vzadu a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 190/55 vzadu.

Triumph Speed Triple RS: To nejlepší z britské klasiky

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je takřka dokonalé a je plně srovnatelné třeba s těmi nejlepšími mašinami od Hondy, která je kvalitou zpracováním pověstná. Výrobce si vyhrál se všemi možnými i nemožnými detaily a z tohoto modelu je cítit, jak si dal Triumph na jeho výrobě záležet. Všechno sedí hezky na svém místě, slícování všeho je příkladné a tento stroj je plný těch nejkvalitnějších materiálů a špičkových komponent. Problémy by neměly nastat ani v oblasti spolehlivosti, protože nový Speed Triple RS je z velké části postavený na předchozí generaci a ta platila za velmi spolehlivou a odolnou.

Triumph Speed Triple RS: To nejlepší z britské klasiky

Verdikt
Triumph nadělil nové generaci svého modelu Speed Triple 1050 RS vyšší výkon i točivý moment, a i díky tomu se jedná o jeden z nejlepších naháčů na trhu. Kromě fantastického motoru nabídne tato mašina i dokonale vyladěné šasi, předvídatelné a zároveň zábavné jízdní vlastnosti se skvělou odezvou od řídítek i pneumatik a vysokou úroveň komfortu. Je to zkrátka skvělý společník na každý den, který umí jezdit jak klidně, tak nesmírně ostře a v obou těchto úlohách se cítí skvěle a naprosto jistý v kramflecích. Výbava obsahuje hromadu moderní elektroniky, parádní palubní desku, praktický tempomat a za zmínku určitě stojí i perfektní dílenské zpracování. 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Triumph Speed Triple RS: To nejlepší z britské klasiky


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.