Přeposlat Honda PCX 125 prodělala výrazný facelift

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda PCX 125 prodělala výrazný facelift

09.04.2018 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Jeden z nejpopulárnějších skútrů ve své třídě, Honda PCX 125, se dočkal poměrně výrazné modernizace pro modelový rok 2018. Kromě poupraveného designu se můžeme těšit také na vyšší výkon a modernější výbavu.

Honda PCX 125 prodělala výrazný facelift

Model PCX 125 je velmi povedený a globálně nesmírně populární skútr, který Honda začala vyrábět již před devíti lety (za sedm let se ho prodalo na 140 000 kusů). Aktuální generace je v prodeji již od roku 2015 a nastal tak čas na nějakou modernizaci, přičemž Honda to vzala opravdu od podlahy. Hned na první pohled zaujme varianta pro modelový rok 2018 poměrně výrazně přepracovaným designem, což je patrné převážně na přední části. Hlavní duální světlomet je užší, podstatně ostřeji řezaný a vystupují z něj dvě světla pro denní svícení táhnoucí se až do horní části přední kapotáže. V horní části těchto úzkých světel se nachází integrované blinkry a výraz Hondy PCX 125 pro modelový rok 2018 je tak úplně jiný než doposud. Působí mnohem dynamičtěji, dravěji a díky originální přídi tato novinka mezi svými hlavními konkurenty určitě nezapadne. Osvětlení přední části samozřejmě obstarávají LEDky a z těchto diod je složeno také koncové světlo vyvedené do písmene X. Dobře pak vypadá i rozměrné sedlo pro dva a výrazný výfuk vyvedený po pravé straně zadního kola.

Honda PCX 125 prodělala výrazný faceliftHonda PCX 125 prodělala výrazný facelift

Další velká změna se týká konstrukce, kde původní trubkový rám vyrobený z oceli nahradil dvoukolébkový ocelový rám ze stejného materiálu, díky čemuž by měl být skútr tužší a měl by nabídnout lepší jízdní vlastnosti. Pohotovostní hmotnost nepatrně narostla, ze 128 kg na současných 130 kg, ale nárůst je to vskutku minimální a neměl by být při jízdě nijak patrný. Co se týče rozměrů, tak rozvor kol se mírně zmenšil (o 2 mm na výsledných 1313 mm) a sedlo je umístěno o 4 mm výš, takže se nachází ve výšce 764 mm. Kola jsou pořád stejná, mají průměr 14 palců, ale jsou nepatrně lehčí a výrobce vsadil na větší pneumatiky o rozměrech 100/80 vpředu a 120/70 vzadu (původně 90/90 a 100/90). Brzdná soustava zůstala stejná a o zastavení se tedy stará kotoučová brzda s kotoučem o průměru 220 mm vpředu a buben o průměru 130 mm vzadu. Ve výbavě samozřejmě nesmí scházet brzdný systém ABS (jednokanálový), který působí na pouze na přední kolo. Podvozek je přepracovaný pouze mírně, vpředu má své místo teleskopická vidlice se zdvihem 89 mm a vzadu najdeme tlumič nově se třemi pružinami.

Honda PCX 125 prodělala výrazný faceliftHonda PCX 125 prodělala výrazný facelift

Původně měl jen dvě pružiny a samotný tlumič je také posunutý více směrem vzad. Smyslem těchto úprav je ještě vylepšit už tak velmi dobrou schopnost podvozku pohlcovat nerovnosti a nová Honda PCX 125 by tak měla nabídnout vskutku plavnou, plynulou jízdu za všech okolností. V ohledu ergonomie a praktičnosti na tom bude verze pro modelový rok 2018 ještě lépe, protože disponuje větším prostorem v oblasti nohou a také o jeden litr objemnějším zavazadlovým prostorem pod sedlem. Ten má nyní objem 28 litrů, zvládne pojmout plnohodnotnou přilbu a v levé části kapotáže se pak nachází praktická příruční schránka. Ta obsahuje také 12V zásuvku, která se bude hodit třeba pro nabíjení mobilního telefonu za jízdy. Další velkou novinkou je zcela přepracovaná palubní deska, která je nově dle aktuálních zvyklostí kompletně digitální. Zatímco původně kombinovala palubní deska analogový tachometr s malým displejem, nyní před řidičem sedí už pouze velký displej obklopený informačními diodami.

Honda PCX 125 prodělala výrazný faceliftHonda PCX 125 prodělala výrazný facelift

Rozvržení je pořád stejné a displej zobrazuje aktuální rychlost, čas, ujeté kilometry, stav paliva v nádrži, teplotu a průměrnou spotřebu. Ve výbavě tohoto modelu pak neschází ani systém Idling Stop, který se ovládá na řídítkách a který se stará o automatické vypnutí motoru po třech sekundách chodu na volnoběh. Po opětovném otočení rukojeti plynu motor zase automaticky naskočí a hlavním posláním této technologie je samozřejmě úspora paliva. Motor je ve své podstatě pořád stejný a jedná se o kapalinou chlazený jednoválec o zdvihovém objemu 125cc s rozvodem SOHC a technologií enhanced Smart Power (eSP). Jeho výkon je ale nepatrně vyšší, těšit se můžeme na 8.99 kW (12.2 koně) při 8500 ot/min a točivý moment o hodnotě 11.8 Nm při 5000 ot/min (aktuální verze disponuje výkony 8.6 kW a 12 Nm). Výrobcem vypočítaná průměrná spotřeba paliva pak čítá 2.1 litru, takže dojezd na 8 litrovou nádrž bude více než dobrý. Modernizovaná Honda PCX 125 pro modelový rok 2018 bude k dispozici ve čtyřech barevných variantách, a sice v bílé perleti, černé perleti, červené perleti a šedé metalíze s nádechem karbonu.

Honda PCX 125 prodělala výrazný faceliftHonda PCX 125 prodělala výrazný facelift

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda PCX 125 prodělala výrazný facelift


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.